U martu se obeležava Dan borbe protiv raka dojke, a na programu Radio-televizije Srbije 9. marta stiže serija "Grudi" rediteljke Marije Perović, koja se bavi ovom temom.
Projekat profesorke Fakulteta dramskih umetnosti sa Cetinja prva je crnogorska serija nakon kultne "Đekna još nije umrla, a kad će, ne znamo" Živka Nikolića koja je prodata i nekom drugom emiteru.
U razgovoru za Kurir ona otkriva kako je birala glumce i zašto je ulogu bake dodelila Miri Banjac.
Kako ste došli na ideju da snimite seriju "Grudi", da njena tema bude rak i da je snimate u Nikšiću?
- Na proslavi godišnjice moje mature u Nikšiću rodila se ideja. Deo motiva za seriju je istinit, i ja sam ga ispričala scenaristkinji Vladislavi Vojnović i napisan je scenario. U Nikšiću sam mogla da dobijem enterijere besplatno i sve je snimano u zgradi u kojoj sam odrasla. I eksterijerima i duhom pokušala sam da se setim grada koji me formirao.
Junakinje serije su žene iza i ispred kamera. Ostavljate li prostora da ih gledaju muškarci i što su oni u vašoj priči savršeni?
- Postoji jedna komedija Nensi Majers koja se zove "Šta žene žele". U ovoj priči nisu muškarci idealni, ali razumeju svoje žene i pomažu im. Priča treba da je zanimljiva muškarcima jer se baš bavi ženama koje su pored nas i u domaćim tekstovima nisu mnogo tretirane. One imaju oko 40, nisu ni za odustajanje, a dosta su prošle, sve su pomalo razočarane, a još uvek žele mnogo. Muškarci treba da vide seriju jer je pre svega njen pokretač prijateljstvo. A ono je negde izgubljeno i potrebno je i jednom i drugom polu.
Zašto ste baš Vojina Ćetkovića i Peđu Bjelca uklopili s Dubravkom Drakić, Marijom Škaričić i Nadom Šargin?
- Glavni adut ovog projekta jesu glumačka igra i njihova hemija. I sada ću da budem patetična - neke od njih sam znala odranije, neke sam upoznala baš tokom snimanja, a hemija se desila jer su dobri ljudi. Vojin poznaje taj mentalitet, omiljenog druga iz razreda i frajera luzera u manjem gradu, pa još crnogorskom, pa smo se lako dogovorili. A Peđa je takođe u toku iz više razloga, i bilo mi je zanimljivo da bude lik koji bih nekada i ja želela da budem - stranac, pun razumevanja, zatečen u prostoru koji pokušava da razume.
Najbolji utisak na mene je ostavila Mira Banjac, koja perfektno, bez trunke karikiranja, igra staru Crnogorku.
- Mira je proslavila i rođendan na snimanju u Nikšiću i savršeno se uklopila sa svima nama. Ona glumi babu, ali je stara Crnogorka negde po suštini, a u stvari je baba mangup i lafica, baba kaubojka. I Mira kada se pojavi kao da vam istorija filma prođe u kadru, a opet je nova i drugačija. Prilazi specifično svakom zadatku, ali zbog ovog prvog izaziva posebno poštovanje. A ona opet nikako ne dozvoljava da se tretira drugačije od drugih. Poput lika iz serije, ona je velika lafica.
Prvi put sarađujete sa svojim životnim saputnikom Peđom Bjelcem. Kome je bilo neprijatnije kad ste snimali ljubavnu scenu, vama i njemu?
- U stvari, bilo je najneprijatnije našoj dragoj prijateljici, koproducentkinji i jednoj od glavnih glumica Dubravki Drakić, a kako god - to zaista sve jeste posao, u kojem je svima stalo da bude što bolji. Možda je Peđa bio najprofesionalniji, i on voli da citira jednu moju rečenicu kazanu drugim povodom: "Kako god, sve ostaje u porodici".
Koliko vam je bilo teško da dokumentarni deo serije prati glavnu liniju priče?
- Imali smo generalnu ideju kako to treba da bude, to je deo kojeg sam se najviše plašila i čije uklapanje u strukturu je najduže trajalo. Taj segment i celoj seriji daje specifičan kvalitet u kojem je, kao i uvek, stvarnost komplikovanija od fikcije, a nadopunjuju se.
Svedoci smo cvetanja serija na domaćoj TV. Kako ste uspeli da se trkate sa "Uspehom" ili "Besom"?
- Nismo se trkali, "Grudi" su snimljene ranije. Naravno da me raduju uspeh i ozbiljnost "Uspeha", "Bese", "Novina", "Senki" i "Jutra će promeniti sve". Mali budžet kompenzovali smo posvećenošću, jer nije sve u novcu, dosta toga jeste, ali nešto je i u ljubavi i daru. Ovde moram da pomenem i izuzetan profesionalizam Maje Gardinovački, pored Mire Banjac, možda najiskusnije osobe na setu. Ona je kao pomoćnik režije snimanju i pripremama dala disciplinu i srce, i s njenom odgovornošću naš budžet je postao izvodljiv.
Kurir/Ljubomir Radanov/Foto: Promo, Miloš Zvicer