SAVLADAJTE OVE VEŠTINE: Vaša najbolja preporuka za posao u 2019. godini

Promo

Stalno usavršavanje i usvajanje novih veština predstavljaju najbolji način da napredujete na poslu koji obavljate ili da dođete do perspektivne i dobro plaćene pozicije ako ste trenutno nezaposleni.

Međutim, nisu sve poslovne veštine podjednako korisne niti tražene.

Zato vam donosimo listu tzv. mekih i tvrdih veština koje će, prema istraživanju koje je sprovedeno na najvećoj poslovnoj društvenoj mreži LinkedIn, poslodavci najviše tražiti i ceniti u 2019. godini.

Poslovna komunikacija

U današnjem digitalnom svetu komunikacija je od neprocenjive važnosti. Sa pojavom društvenih mreža i platformi, informacije putuju brže nego ikad. Zbog toga su kompanijama potrebni ljudi koji mogu da unaprede odnose sa javnošću, reaguju dobro u teškim situacijama i održavaju imidž kompanije kroz različite medije.

Poslovna strategija

Čak i kad plasiraju proizvod koji niko ne prodaje, kompanije se ubrzo susretnu sa konkurencijom. Zapravo, u svim poslovnim oblastima današnjice konkurencija je jača nego ikad. Zbog toga su svakoj kompaniji potrebni ljudi koji razmišljaju strateški, čime joj pomažu da bude uvek korak ispred svojih konkurenata.

Prodaja

Bez obzira na to kojom se oblašću kompanija bavi, u današnjem poslovnom svetu uspeh zavisi od jedne stvari – prodaje. Da bi se to ostvarilo, potrebni su ljudi sa umećima organizacije, prezentacije, pregovaranja i rukovođenja. U 2019. oni će biti veoma traženi.

Upravljanje ljudskim resursima

Poslovanje se veoma promenilo i u 21. veku menadžer više nije osoba koja komanduje i kontroliše, već lider koji obučava i motiviše svoj tim za velika dela. Ovo su osobine koje se retko nalaze, zbog čega su kompanije spremne na sve kako bi privikle i zadržale ljude koji ih poseduju. Ukoliko uspete da razvijete osobine koje se tiču upravljanja ljudskim resursima, možete očekivati lepe uspehe u 2019. godini.

Korisnička podrška

Kompanije koje ponude bolju uslugu svojim korisnicima imaju vernije klijente i tako ostvaruju veći profit. Za ovo su zaduženi posebni ljudi unutar preduzeća koji vode računa da unutrašnji i spoljašnji kanali komunikacije funkcionišu besprekorno. Otuda profesionalci sa ovim veštinama mogu da se zaposle u svakoj industriji, jer je poslovna administracija ključ za uspešan biznis.

Klasične” poslovne veštine

Za donošenje pravih odluka koje će kompaniji doneti profit neophodna je dobra analiza različitih parametara. Stručnjaci koji umeju da procene okolnosti i predlože prave poteze u 2019. biće na ceni i veoma traženi. Da biste bili uspešni u tome, potrebno je da posedujete širok spektar poslovnih veština iz marketinga, organizacije, finansija, vođenja projekata, a posedovanje prestižnog Cambridge sertifikata izdvojiće vas kao priznatog eksperta u profesionalnom svetu.

Oglašavanje na društvenim mrežema

I u 2019. godini društvene mreže ostaju jedan od najvažnijih kanala za promociju i oglašavanje. Veliki brendovi odavno su zakoračili u digitalni prostor, a ovakav način promocije posebno otvara šansu za male i srednje kompanije. Svako ko želi da uspešno posluje mora da bude online; zbog toga poslodavci posebno traže stručnjake sa veštinama prezentacije na društvenim mrežama.

Elektronsko poslovanje i marketing

Sa tehnološkom revolucijom, digitalni prostor zauzima sve veće i važnije mesto u našim životima. A tako je i u poslovnoj sferi. Potražnja za digitalnim stručnjacima je u porastu već neko vreme, a očekuje se da će nastaviti da raste i u 2019. godini. Stoga je ovo pravi trenutak za usvajanje znanja iz oblasti elektronskog poslovanja i internet marketinga.

Analiziranje podataka

Prikupljanje podataka oduvek je bilo od velike važnosti za dobro poslovanje. Sa ekspanzijom interneta, količina podataka do koje je moguće postala je ogromna. Međutim, da bi ti podaci nešto značili, potrebne su osobe koje znaju da ih protumače i na osnovu njih donesu prave odluke. Zbog toga kompanije izuzetno plaćaju web project menadžere.

Razvijanje mobilnih aplikacija

Mobilni telefoni i tableti danas su glavni uređaji preko kojih se pristupa internetu. Takođe, kako bi se što bolje rangirale u Google pretrazi, kompanije moraju da grade mobile-first sajtove. Otuda potražnja za programerima aplikacija za neke od mobilnih platformi nastavlja da raste.

Video i audio produkcija

Video i audio sadržaji čine preko 70% onoga što posetioci konzumiraju na internetu. Kako bi doprle do što veće publike i što više potencijalnih klijenata, kompanije su prinuđene da im se obraćaju i u ovim formatima. Zbog toga stručnjaci sa znanjima iz produkcije, montaže, animacije i specijalnih efekata nemaju problema sa nalaženjem posla.

3D modelovanje i dizajn

Značajan deo digitalnog sveta prelazi iz 2D u 3D. Kompanijama su potrebni stručnjaci koji će učiniti ovu tranziciju lakšom i uspešnijom. Svi oni sa znanjima iz 3D dizajniranja, modelovanja, crtanja i projektovanja izuzetno su traženi i dobro plaćeni.

Programiranje

Da bi digitalni svet uopšte funkcionisao, potrebne su linije i linije koda. Njih pišu programeri, koji su i dalje među najtraženijim stručnjacima, a tako će biti i u budućnosti. Profesionalci sa znanjem nekih od najmoćnijih programskih jezika, kakvi su JavaScript, Java i PHP, mogu i u 2019. očekivati veliku potražnju za svojim uslugama.

Cloud tehnologija

Moderne kompanije se sve više okreću cloud tehnologiji, zahvaljujući kojoj ostvaruju značajne benefite kao što su veća produktivnost, sigurnost, smanjeni troškovi. Zbog toga su stručnjaci koji umeju da rade sa Microsoft Cloud tehnologijama veoma traženi i izuzetno plaćeni.

UX Design

Glavni cilj kompanija je da dođu do klijenata; prema tome, sve što rade na internetu mora da bude prilagođeno njima, odnosno da im pruži najbolje moguće korisničko iskustvo. Profesionalci koji umeju da istovremeno kreiraju atraktivne, ali i funkcionalne web sajtove neizostavni su sastojak u privlačenju potencijalnih korisnika.

Industrijski dizajn

Moderni tehnološki svet nije prestao da vodi računa o estetici, ali ju je obogatio i mnogim dodatnim praktičnim aspektima. Inventivno spajanje oblika i funkcionalnosti umetničkih, upotrebnih i drugih predmeta postaje imperativ bez obzira na to koji proizvod kreirate. Zbog toga su stručnjaci koji umeju da dizajniraju stvari koje su istovremeno lepe i korisne rado viđeni u svakoj kompaniji koja se bavi ovom vrstom delatnosti.

Software Testing

Potpuno nova softverska rešenja i unapređene verzije postojećih preplavljuju tržište. Oni pomažu da kompanije unaprede svoje poslovanje. Međutim, potrebni su stručnjaci koji ih mogu testirati da bi se uverili da zapravo rade kako je predviđeno. Zbog toga svi oni koji poseduju ove veštine mogu da rade posao koji je među deset najboljih na svetu.

Promo 
foto: Promo

Transverzalne veštine

Pored ovih tzv. tvrdih veština, u 2019. posebno će biti vrednovane meke ili transverzalne veštine kao što su kreativnost, sposobnost rešavanja problema i timski rad. Iako ponekad vlada zabluda da su ovo osobine koje čovek ili poseduje ili ne, reč je zapravo o veštinama koje je moguće savladati i koje se izuzetno cene u današnjem poslovnom okruženju gde je važno kreirati nove ideje, rešavati probleme u hodu i efikasno sarađivati sa svojim kolegama. Zato, pored stručnih znanja, u 2019. vodite računa i o mekim veštinama – isplatiće vam se višestruko.

Bez obzira na to da li uveliko gradite ili tek započinjete karijeru u IT, biznis ili marketing sektoru, usvajanje neke od ovih veština u 2019. godini učiniće od vas dobro plaćenog stručnjaka i traženog profesionalca. Dobra vest je da se ove veštine i znanja stiču za manje od godinu dana školovanja. Zahvaljujući njima, u 2019. godini unapredićete svoju karijeru, dobiti povišicu ili konačno pronaći posao kakav želite.

(Promo - tekst / Foto:Promo)