BALET ME JE UČIO OTAC KONSTANTINA KOSTJUKOVA: Sergej Polunjin otkriva kako je zavoleo Srbiju i SRBE! (FOTO)

Ana Paunković

Jedan od najpoznatijih baletskih umetnika današnjice, koreograf i glumac Sergej Polunjin, predstaviće se beogradskoj publici tri večeri zaredom - 7, 8. i 9. marta od 19.30 na Velikoj sceni Narodnog pozorišta, i to glavnom ulogom u baletu "Posvećenje", u koreografiji Juka Oišija.

Polunjin, koji je juče stigao u Beograd, odvojio je vreme i da porazgovara s novinarima o ovom komadu inspirisanom koreografijom i izvođenjem Vaclava Nižinskog na čuvenu kompoziciju Igora Stravinskog "Posvećenje proleća".

Ana Paunković 
foto: Ana Paunković

"Nisam razmišljao o Vaclavu, ali kada sam počeo da plešem, povezao sam se s onim što je i on prolazio. Volim balet i smatram da klasika mora da ostane klasika. Međutim, treba i promeniti način izvođenja dela, ono treba da izađe iz pozorišta", kazao je Polunjin.

Ana Paunković 
foto: Ana Paunković

Prošlog leta, ovaj baletski igrač iz Ukrajine učestvovao je u ceremoniji otvaranja Egzita, a za to iskustvo kaže da mu je veoma značajno.


"Prvi put sam igrao na nekom festivalu. Posle tog nastupa dobio sam još ponuda. Važna je ta mogućnost komunikacije s publikom kroz igru".


U razgovoru Sergej ističe i važnost veze sa Srbijom i podršku koju mu pruža ova zemlja.


"Ovde mi je uvek prijatno. Veoma mi znači vaša podrška, a zanimljivo je da je moj prvi učitelj baleta bio otac Konstantina Kostjukova. Tada mi je još kao dečaku govorio o Srbiji".

Nebojša Mandić 
foto: Nebojša Mandić

U našoj zemlji je osnovao i Fondaciju Sergej Polunjin sa ciljem da promoviše balet i igru najširoj publici, odajući počast klasičnom baletu, a uvodeći savremeni plesački izraz u interpretaciju.


Ovom prilikom specijalno za novinare Sergej je otkrio da je prihvatio ponudu Narodnog pozorišta da zaigra u "Labudovom jezeru".
Na pitanje da li mu smeta to što ga prati reputacija "lošeg momka", priznaje da i to ima svoju cenu.


"Cena koju plaćam za takvu reputaciju je da vam se onemogući način reklamiranja, a odatle dolazi najveći novac".

Ana Paunković 
foto: Ana Paunković

Kurir/Foto: Ana Paunković