Društvo

ČETVRTINA SVIH NOVIH AUTOMOBILA U SRBIJI: Proda se na sajmu

Foto: Promo

Sajam automobila veoma je posećen i predstavlja verovatno najveći festival u Srbiji, ne samo sajamski. Šta se krije iza organizacije manifestacije ovakvih razmera, objasnila je Danka Selić, generalna direktorka Beogradskog sajma.

Krije se ogroman posao, angažovanje svih naših resursa i veština, ljudskih i materijalnih i organizacionih. Radi se i o fizički obimnom projektu, koji treba da ugosti oko 600 vozila, motocikala, kvadova, skutera, a neki od njih su izuzetno vredni. Pored svih tih velikih brojki, snažnih mašina, noviteta i dizajnerskih rešenja u prisustvu gotovo 150 hiljada posetilaca, treba, s druge strane, biti i posebno "nežan" da se neka od tih vrednosti ne dovede u opasnost, da se ništa ne ošteti.

Kako biste opisali saradnju sa Udruženjem proizvođača drumskih vozila Srbije, koje je u posedu licence OICA?

Kao logičnu, korektnu, efikasnu, beskonfliktnu i neizbežnu, u smislu da Beogradski sajam kao organizator Salona automobila, a da bi bio u privilegovanom kalendaru OICA, poštuje autorsko-pravne okvire predviđene licencom OICA. To je princip funkcionisanja ove krovne organizacije proizvođača automobila u celom svetu.

Da li se Sajam isplati uvoznicima automobila i motocikala u Srbiji?

Naravno da se isplati, ili odmah ili na duže staze. Nije slučajno da se četvrtina prodatih novih automobila u Srbiji proda na sajmu ili tokom sajma. Mislim da uvoznici, pored ličnog uvida u ponudu i kompletno tržište "doneto" posetiocima i kupcima u hale na noge, imaju u vidu i promotivno-propagandni efekat koji proizvodi brend samog Beogradskog sajma.

Foto: Promo
foto: Promo

Ima li prostora za unapređenje Sajma automobila?

Sigurno ima, a mi kao organizatori spremni smo da obezbedimo "prostora" koliko god je neophodno za svaki vid i smer unapređenja, u bilo kojoj oblasti. Međutim, jedan od problema je u tome što na relativno turbulentnom i još nedovoljno razvijenom tržištu kakvo je naše svako unapređenje ima šansu da se pretvori u vlastiti ograničavajući faktor. Zbog toga je i koncipiranje ovog sajma izuzetno osetljiva stvar, ali do sada smo bili uspešni.

Na dobrom putu Sajam automibila ima perspektivu.

Neki u svetu već "izbegavaju" nastup na sajmovima automobila. U Ženevi je ove godine otkazao Ford. Ipak, sajamska groznica kod nas ne jenjava.

Kakva je perspektiva sajma automobila u Beogradu?

Ove godine Ford, a prošle godine u Ženevi nije učestvovao Opel. Mislim, međutim, da su to sporadične poslovne odluke, koje govore o poslovnim previranjima unutar automobilske a ne sajamske industrije i da ta simbiotička veza neće uskoro biti pokidana, pogotovo na tržištima koja su i perspektivna i u razvoju, kao što je naše. Našem tržištu je sajamska groznica potrebna, a od toga nema bolje osnove za tvrdnju da je perspektiva sajma automobila u Beogradu - zagarantovana.

(Promo - tekst / Foto:Promo)