Korist društvenih mreža vidi 89 odsto firmi
BEOGRAD - U Srbiji 89 odsto kompanija smatra da je korišćenje društvenih mreža korisno za poslovanje, dok 11 odsto misli da nije važno, pokazali su danas objavljeni rezultati istraživanja poslovnog korišćenja društvenih mreža u Srbiji.
U poslovnoj zajednici društvene mreže se najviše koriste za bržu i jednostavniju komunikaciju i za tu namenu ih koristi 57 odsto anketiranih među 100 predstavnika marketinških i komunikacijskih sektora u uzorku srpskih kompanija sa više od 50 zaposlenih.
Istraživanje poslovnog korišćenja društvenih mreža u Srbiji sproveli su agencija Abrakadabra integrisane komunikacije i Agencija za istraživanje tržišta Masmi.
Kako se navodi, društvene mreže za povećanje vidljivosti i boljeg pozicioniranja firme, proizvoda ili usluga koristi 48 ispitanih kompanija, a trećina za pronalaženje novih poslovnih partnera, klijenata i kupaca.
Fejsbuk (Facebook) prednjači po broju poslovnih korisnika među firmama su Srbiji sa 86,1 odsto, slede Jutjub (Youtube) sa 56 odsto, Tviter (Twitter) sa 43,1 odsto, Linkedin sa 37,5 odsto, Gugl plus sa 19,4 odsto i Flikr (Flickr) sa 12,5 odsto, navodi se u istraživanju.
Približno jedna trećina ispitanih koristi mreže za pronalaženje novih poslovnih partnera, klijenata ili kupaca, a nešto manji broj kao razloge navodi povećanje prodaje i povoljne mogućnosti oglašavanja.
Aktivnosti konkurencije na društvenim mrežama prati 48 odsto ispitanika, kommpanije koje nisu konkurenti prati 31,9 odsto, dok osam odsto anketiranih nikada ne prati svoje konkurente.
Prema istraživanju, budžeti za oglašavanje na društvenim mrežama kod 70 odsto anketiranih su do pet procenata ukupnog budžeta za oglašavanje, 5,6 odsto izdvaja od šest do 10 odsto budžeta, a između 11 i 15 odsto budžeta za oglašavanje izdvaja više od jednog procenta kompanija.
Petina ukupnog broja anketiranih kompanija u Srbiji ne namerava da koristi društvene mreže u poslovne svrhe, a dominantan razlog koji navode je da mreže nisu povezane sa njihovom delatnošću - to kao razlog navodi 85 odsto onih koji ne koriste društvene mreže.
Među anketiranima jedna desetina je onih koji misli da su mreže neozbiljne za poslovnu oblast kojom se bave, dok dvostruko veći broj zastupa stav da postoje efikasniji vidovi oglašavanja i zbog toga neće koristiti taj vid komunikacije.
Od ispitanih kompanija osam procenata je onih koji trenutno ne koriste društvene mreže u poslovanju, a nameravaju to u budućnosti, navodi se u rezultatima istraživanja agencije Abrakadabra integrisane komunikacije i agencija za istraživanje tržišta Masmi.