Prema istraživanju koje je sproveo britanski San sedmodnevni odmor u Zadru ispada skuplji nego u Pafosu na Kipru, Marmarisu u Turskoj, na Majorki i Kosti del Sol u Španiji i bugarskom letovalištu Sani Bič.
Poređenje je pokazalo i kako je Hrvatska jedina uz Tursku priuštila i dizanje cena.
“Odmor u Turskoj ove je godine tražena roba i za 4,6-odstotni rast troškova u Marmarisu nema se šta reći. Hrvatska pak deli sudbinu većine mediteranskih zemalja koje se bore s padom potražnje u odnosu na lani i zbog toga spuštaju cene i dvadesetak odsto pa zadarsko poskupljenje od 12,7 odsto itekako bode oči”, navodi dnevnik.
“Daleko od toga da se u Hrvatskoj ne može letovati sedam dana i s puno manje od Sanove tri hiljade funti. Ali mimo toga jadranske cene su posebna priča i nema nikog ko je bio na našoj obali, a da se nije vratio s osećajem kako je barem jednom negde nešto platio previše. Kapućino 46 kuna, kilogram grožđa 80, hamburger 165, sendvič sto kuna…, samo su neke od podivljalih letnih cena na Jadranu”, piše Večernji.
Naduvane cene, dodaju, deo su jadranskog folklora, ali za šefa Hrvatskog udruženja turizma Veljka Ostojića istina o cenama ipak ima više lica.
"Svaka poređenje s konkurencijom dobro je da nam pokaže kontekst tržišta na kom svi zajedno radimo. Iako se mi s konkurencijom ne bismo trebali boriti cenama, već kvalitetom, koji onda dopušta nešto više cene, ne smemo dozvoliti da percepcija Hrvatske bude da smo preskupi. Ono čega moramo svi biti svesni jeste da imamo najveći PDV na Mediteranu i da u tim uslovima imamo jako ograničen manevarski prostor kod određivanja cena”, kazao je za Večernji Ostojić.
Kurir.rs/Večernji
Foto: Shutterstock