Američka multinacionalna kompanija suočava se sa jednom od najvećih tužbi u svojoj istorji, a ako izgubi spor, svaki Britanac bi mogao da dobije i do 300 funti.
Kako navodi nekadašnji finansijski ombudsman Volter Meriks, oko 46 miliona ljudi je nepravedno plaćalo robu po višim cenama zbog skuplje provizije "Master karda".
"Prošlo je skoro 12 godina od kada je kompanija "Master kard" jasno rekla da je prekršio zakon nametanjem prekomernih troškova za transakciju, štetnim po potrošače na duži period", kaže Meriks.
Meriks navodi da je kompanija koristila "tehničke zakonske argumente koji se ne smatraju zaslugama", što se našlo pred žalbenim sudom.
Sa druge strane, predstavnici "Master karda" se ne slažu sa osnovom tužbe i smatraju da je "sud jednostavno rekao da bi trebalo da se desi ponovno saslušanje o određenim pitanjima".
Meriks navodi da je kompanija od 1992. do 2008. oštetila potrošače. Razlika je 14,6 milijardi funti. Ako izgube spor svaki potrošač u Velikoj Britaniji morao bi da bude obeštećen.
Kurir.rs/Yahoo finance
Foto: Profimedia/Ilustracija