KINEZIMA PREDSTAVLJEN PRVI SRPSKI ELEKTRIČNI AUTOMOBIL: Ovo je babl, maleni dvosed koji je oduševio goste iz Pekinga!

Printscreen

Kineska državna delegacija iz udruženja tehnološke i ekonomske saradnje s evropskim zemljama, gost je Privredne komore Srbije. Kinezima će biti predstavljeno 50 srpskih kompanija iz autoindustrije. Njihov cilj je da nađu partnere i investitore za naše projekte. Danas im je prikazan i prvi srpski električni automobil "babl".

Kineska delegacija kaže da je u dva dana videla da Srbija može biti pouzdan partner za zajednički nastup na tržištu Evrope.

Printscreen 
foto: Printscreen


Cilj Kine je da ovde u Srbiji pravi nove istraživačke centre, ali i da sa domaćim partnerima pravi automobile i autobuse koji mogu da se izvoze na tržište EU.

"Veoma sam zadovoljna ovim razgovorima. Naš cilj je da, posle svega, pronađemo prave partnere i investitore u Kini za srpske firme. Dopadaju nam se i povoljni politički uslovi, geostrateški položaj Srbije i, naravno, projekti koje su nam ovde ponudili", rekla je Blanka Čen, potpredsednica Kineske asocijacije tehničke i ekonomske koperacije.

Jedan od ponuđenih projekata je i mali električni automobil za grad "babl", koji je proizvod grupe "Akos". Ima dva sedišta, brzinu 120 kilometara na čas, domet 200 kilometara i spreman je za proizvodnju.

Printscreen 
foto: Printscreen

"Saradnja 'Akosa' i sa domaćim i stranim eminentnim naučnim kućama, počevši od Mašinskog fakluteta, Tehnološkog, Instituta Vinče, do inostranih institucija, garantuje našu kompetitivnost da proizvod doteramo do kraja", kaže Saša Milovančević iz "Akos grupe".

Od pet zemalja Evrope gde je organizovan sličan forum, Srbija je dobila najvišu ocenu.

"S obzirom na to da je ovo bio prvi forum, i mogu da kažem neka vrsta testa, dobili smo uveravanje od kineske delegacije da ćemo i sledeće godine organizovati ovakav forum", ističe Ilija Dragišić iz odeljka PKS za mlade preduzetnike.

Rezultati ove posete videće se u narednih šest meseci, kažu u Privrednoj komori, a posebno će ih osetiti male firme koje do sada nisu dobile šansu da razgovaraju sa velikim kineskim gigantima.

(Kurir.rs / RTS)