Kurir-test počinje ispred Kurira. Parkiramo pred redakcijom, u Vlajkovićevoj ulici, i čekamo... Nekoliko minuta i jasno je - jeste magnet, ili nije! RAV4 odmah "vuče" - obilaze ga, zagledaju, i propituju. Nova "tojota RAV4" je glavna zvezda Vlajkovićeve! Prvi test je prošao odlično!
Misle da je "lend kruzer", pitaju kako taj hibrid funkcioniše, koliko troši, koliko košta... Sem prvog Kurirovog ispita, položio je i beogradski. Samo nekoliko meseci po početku prodaje, viđamo ga masovno i na ulicama prestonice. To je tako zbog nekoliko činjenica - robustan je, spretan, agilan, poslušan, a "klizi" po asfaltu. Cela priča ovde može i da se završi...
Spomenemo, ipak, i činjenice. Pre svega dizajn je pun pogodak, jer je i prethodni model bio atraktivan, pa nije bilo lako napraviti korak napred. Linije su oštre, ima izgled pravog terenca, što naglašavaju ravne konture blatobrana, u saradnji sa trapezoidnom maskom i sivom lajsnom na dnu oba kraja. Odlično mu stoji teget boja, a završava sa "debelim" zadnjim svetlima i perajem umesto antene. Privlačan je, a u saobraćaju ima i respekt naših vozača.
U nosu je plavi znak "Tojote", a to nije slučajno. Naravno, pokreće ga hibrid, odnosno benzinac, ovoga puta 2,5 litarski u saradnji sa elektromotorom, koji zajedno prave 220 konja. Snaga je ozbiljna, pa ubrzanje do stotke od oko 8,1 sekundu nije slučajno. Maksimalna brzina elektronski je ograničena na 180 km/h. Šta ćete više kada je ograničenje 130 na sat.
Eksterijer je odmakao za koplje, ali kabina za dva. Ambijent je prijatan, instrument tabla u koloru, sa većinom plavih kazaljki. Veoma je dobro to što su zamenjeni dosadni tasteri komandi, koji su sada veći, dok je primetno da je podignut i kvalitet materijala. Centralni greben je "isećen", pa je prisutan sportski momenat. I ergonomija je dobra, pogotovo komande na volanu, gde je sve jasno i pregledno. Palica automatskog CVT menjača je vrhunski dizajnirana i uživanje je pri svakom dodiru ručice. Ipak, jedna stvar nervira - zakomplikovali su rukovanje putnim računarom bez potrebe, pa je potrebno dosta vremena za kontrolu instrument table.
Mesta takođe ima na pretek. Petorica se vozaju komotno, a prtljažnik od čak 580 litara (80 litara više od prethodnika) je dovoljan za duža putovanja, a kada sklopite zadnja sedišta dobija se 1.690 litara. Kada je o enterijeru reč, tu je kamera pozadi sa senzorima, zatim i opcija prikaza iz perspektive od 360 stepeni.
Za volanom je najbolje. Sedi se visoko, preglednost je odlična, retrovizori kamionski. Iako težak čak 1.665 kg, spretan je u gradu i lako se probija kroz gust saobraćaj, bukvalno klizi po asfaltu...
Smanjeno je i naginjanje karoserije pri oštrim krivinama, s obzirom na to da je RAV4 postavljen na novu TNGA GA-K platformu, koja je omogućila 57 odsto veću torzionu krutost. Udobnost je "francuska", a rupe pegla ubedljivo.
Velika pažnja posvećena je bezbednosti. RAV4 u standardnoj opremi ima sistem automatskog kočenja, koji detektuje pešake i bicikliste, ali opremljen je i adaptivnim tempomatom, funkcijom praćenja kolovozne trake i Bi-LED svetlima.
Veliko iznenađenje za mnoge je to da dizela više nema pod pod haubom "tojote RAV4". Ništa čudno, jer se naš AWD sa testa lako može voziti sa manje od šest gradskih litara, što je senzacija. Bez štednje na gasu, na kraju smo završili test sa 7,5 litara benzina u gradu. Sem hibrida, u ponudi je 2,0 benzinaca sa 175 KS, a ova osnovna verzija košta 27.900 evra, sa šestostepenim manuelnim menjačem i prednjim pogonom.
(Kurir.rs / Mladen Radulović)
TOJOTA RAV4 2,5 HIBRID
Motor: 2487 ccm
Ukupna snaga: 160 kW / 220 KS pri 5.500/min
Moment: 221 Nm pri 3.600-5.200/min
Masa: 1.665 kg
Ubrzanje 0-100 km/h: 8,1 s
Maks. brzina: 180 km/h
Dužina / širina / visina
4.600 / 1.855 / 1.685 mm
Međuos. razmak: 2.690 mm
Potrošnja na testu (grad): 7,5 l
Cena: od 27.900 evra