BEOGRAD - Britanski inovator Ričard Brauning leteo je danas iznad Ade Ciganlije u mlaznom odelu poput Ajronmena, a u njegovom performansu i revolucionarnom izumu uživali su Beograđani.
Let mladog inovatora bio je priređen kao uvod za skup "Vorld Majnds" (World.Minds) koji se održava sutra u Narodnom pozorištu, a na kojoj će i Brauning biti jedan od govornika i predstaviti svoju najnapredniju tehnologiju iz oblasti aeronautike.
Brauning je sa još jednim kolegom poleteo iznad "beogradskog mora" u posebnom odelu koje je sam napravio i koje prkosi silama gravitacije, ali i ispunjava jedan od najvećih čovekovih snova - da može da leti.
Dok je njegov kolega nakon samo nekoliko sekundi provedenih u vazduhu izgubio ravnotežu i upao u vodu, Brauning je uspešno preleteo na drugi kraj
Ade gde su ga dočekali mediji i deca koja su želela da se slikaju sa Ajronmenom.
Brauning je objasnio da je njegov kolega upao u vodu jer se previše oštro okrenuo i izgubio visinu, nakon čega se otvorio prsluk za spasavanje kako ne bi potonuo zbog previše teške opreme.
Ispričao je medijima da je to normalno, te da je i on nekoliko puta umesto na tlu završio u vodi.
Govoreći o izumu mlaznog odela, Brauning je ispričao da je sve počelo kao ideja koju nije moguće ostvariti, a danas, dve godine od ideje sa papira, on svoju viziju predstavlja u 26. zemlji.
"Uzbuđeni smo da vam u Beogradu predstavimo revolucionarnu tehnologiju. Ovo je prvi put da se beogradska publika susreće sa Jet Suit tehnologijom za koju smatramo da će postati budućnost transporta ljudi", rekao je Brauning.
Prema njegovim rečima, mlazna odela su za sada poprilično bučna i još uvek nisu idealno prevozno sredstvo za odlazak u šoping ili da odvedete dete u školu, ali bi, kaže, mogla biti "odskočna daska" za jedan takav izum.
"I prvi motorni automobili, kada su napravljeni, bili su prilično bučni i u poređenju sa konjem, nisu bili baš idealni", rekao je Brauning kroz šalu.
Upitan šta radi da poboljša mlazno odelo, rekao je da su krila jedan od načina jer krila na gornjem delu tela vode mnogo dalje i brže i sa manje energije.
"Takođe, gradimo i električnu verziju, kojom je teško postići iste performanse, ali je izrađujemo", naveo je Brauning.
Čovek u tom mlaznom odelu može u vazduhu ostati četiri minuta, kaže Brauning, i dodaje da se koristi gorivo za avione i dizel gorivo.
Ističe da su za sada njegove mane to što je bučan, troši dosta goriva i sužena je mogućnost kretanja u vazduhu.
(Kurir.rs/Tanjug)