MILUTIN IGNJATOVIĆ: Svaki projekat CIP phvala je za Srbiju

Vladimir Sporčić

Kvalitet Mi smo najbolja i najveća kompanija u ovoj oblasti, a poslove na Koridoru 10 uradili smo po projektnom zadatku, mi ne odgovaramo za preprojektovanje, koje su radile druge firme, tvrdi Ignjatović

Svaki projekat koji je CIP dobio na Koridoru 10 uradio je u skladu sa projektnim zadatkom, a za dodatno preprojektovanje, koje su radile druge firme, ne snosimo nikakvu odgovornost, tvrdi za Kurir Milutin Ignjatović, generalni direktor Saobraćajnog instituta CIP, povodom informacija da su loši projekti CIP državu koštali 59,5 miliona evra više od planiranog.

Ignjatović kaže da su inženjeri CIP najbolji i da svaki projekat koji je ovaj institut radio može samo da bude pohvala za Srbiju.

Bez greške

- Saobraćajni institut CIP je u okviru glavnog projekta auto-puta E-75, na deonici Gornje polje - Caričina dolina, 2010. godine izradio i Geotehnički elaborat o uslovima izgradnje auto-puta. Sva dokumentacija je u celini prihvaćena od Republičke revizione komisije i tehničke kontrole. Od CIP je 2014. zatraženo da se izvrši dopuna istražnih radova i dokumentacija o tim istraživanjima, završena je i predata 2015. godine. Kako je ta dokumentacija korišćena, CIP nije obavešten i nije imao nikakvog učešća kako u projektovanju, tako ni u realizaciji iskopa i podgrađivanja na kosinama, gde su se realizovali projekti drugih kompanija - objašnjava Ignjatović i dodaje da su projekti CIP na Koridoru 10 izuzetno pozitivna referenca za ljude koji poznaju struku, a loša je samo za one koji o struci ne znaju ništa.

foto: Vladimir Šporčić

On negira informacije da su projektanti zaboravili da u glavnom projektu ucrtaju reku Južnu Moravu, što je navodno prouzrokovalo veliku štetu investitoru na deonici kroz Grdeličku klisuru.
- U svim projektima CIP ucrtano je korito Južne Morave i ona ne samo da nije zaboravljena već je CIP uradio hidraulički proračun reke u vezi sa problemima deponovanja materijala. Što se tiče potporne konstrukcije 23, istina je da se ta konstrukcija nalazi u razdelnom pojasu auto-puta i udaljena je 100 metara od korita Južne Morave - ističe prvi čovek CIP.

O navodnim propustima u projektima CIP na Koridoru 11, Ignjatović ističe da je to obmanjivanje javnosti.

Cenjeni u svetu

- CIP na osnovu projektnog zadatka dobijenog od investitora na Koridoru 11 nije imao obavezu, niti je radio projekte priključaka za struju i vodu. Tvrdnja da nije bilo pristupnih puteva naseljima je neistinita - kaže Ignjatović.

Naš sagovornik dodaje da je CIP najveća i najbolja kompanija u svojoj oblasti u regionu i da sa inženjerima iz CIP žele saradnju u celoj Evropi.
- Sve evropske kuće, nemačke, austrijske, italijanske i francuske, traže saradnju sa CIP. Zovu nas da radimo u Siriji i nekim afričkim zemljama, ali ja to ne mogu da prihvatim jer nemamo toliko veliki kadar i ne želim da ljude dovedem u opasnost, jer odgovaram za njihov život - naglašava Ignjatović.

Novi poslovi

Slovenci traže da im
CIP projektuje železnicu

Iako su kontakti sa Slovenijom bili pokidani, Milutin Ignjatović ističe da je CIP od "Železnica Slovenije" i gradonačelnika Ljubljane Zorana Jankovića dobio poziv da im projektuje novu železničku zgradu, ljubljanski železnički čvor i toranj u Ljubljani poput Avalskog.
- Prihvatili su naš koncept i velika je šansa da će CIP dobiti taj posao u toku ove ili sledeće godine. Sve buduće pruge koje budu gradili, zvaće CIP da im projektuje - kaže Ignjatović.

Činjenice

- Najveće objekte putne i sve objekte železničke infrastrukture u Srbiji u poslednjih 20 godina radio je CIP
- CIP radi na projektovanju stanova za službe bezbednosti u Republici Srbiji
- Po projektima CIP radi se pruga Beograd-Budimpešta za brzinu od 200 km/h, auto-putevi Koridor 10 i Koridor 11 i obilaznica oko Beograda
- Po projektu CIP nedavno su započeti radovi na izgradnji deonice Preljina-Požega na Koridoru 11
- Uskoro počinju istražni radovi za potrebe tehničke dokumentacije koju će raditi CIP na deonici Požega-Boljari na Koridoru 11
- Po projektu CIP kineska kompanija CRBC izgradila je Pupinov most i 21 km auto-puta do pančevačkog auto-puta
- CIP za tursku kompaniju "Tasjapi" radi projektnu dokumentaciju za dve deonice auto-puta Beograd-Sarajevo, i to: deonicu Kuzmin - Sremska Rača, sa velikim mostom preko Save, i za deonicu Požega-Kotroman-Višegrad

Brojke
500 zaposlenih ima CIP
350 diplomiranih inženjera

Kurir.rs/Slavica Tomčić

Foto: Vladimir Šporčić