ZAŠTO CISTERNE ČESTO ISKAČU IZ ŠINA: Vagoni pretovareni opasnim teretom pretnja su po živote ljudi

čitalac Kurira

Čak pet cisterni koje su prevozile opasnu fosfornu kiselinu iskliznulo je pre tri noći sa pruge na izlasku iz železničke stanice Majdanpek, u pravcu ka Požarevcu. Velika je sreća da cisterne nisu tom prilikom oštećene i da iz njih ništa nije iscurilo i da nema opasnosti po ljude i životnu okolinu, kažu iz Infrastrukture "Železnice Srbije".

Bilo je sve u redu

Na mestu iskliznuća "parametri geometrije koloseka i rad saobraćajnog osoblja bili su ispravni", a istraga će da utvrdi šta se stvarno dogodilo. Ovo je ko zna koja po redu vest o iskliznuću teretnih vagona koja je zabrinula građane, a evidentno je, a nadležni to i ne kriju, da su pruge u lošem stanju. To dovodi do čestih nesreća i prevrtanja vagona cisterni punih opasnih materija. Neke pruge, prema dostupnim podacima, poslednji put su obnovljene sedamdesetih ili čak šezdesetih godina prošlog veka, pa su incidenti na njima neminovni.

U Infrastrukturi "Železnice Srbije" uopšte ne kriju da je stanje na srpskim prugama zabrinjavajuće.

- Osim toga, razlozi za incidente su i greška u radu osoblja, nekvalitetan tehnički pregled, loš sastav teretne železničke kompozicije, kao i prekomerna količina robe u cisternama - objašnjavaju za Kurir nadležni.

Radovi usporavaju prevoz


Istovremeno, kako je dosad objavljeno, nisu u problemu samo teretni vozovi već građani muku muče i sa putničkim jer vožnja zna da traje satima duže od predviđenog vremena stizanja na odredišta. Takođe, većina vozova u zemlji kasni, a pored toga, mnoge deonice više ne funkcionišu zbog radova. Evo, započeta je i rekonstrukcija pruge Kragujevac-Lapovo, u dužini od 31 kilometar, a nakon toga, radiće se i deonica od Kragujevca do Kraljeva.

Iz Infrastrukture potvrđuju da su neki prekidi u saobraćaju upravo nastali zbog obnova pruga.

- Prekid železničkog saobraćaja na pojedinim deonicama rezultat je sveobuhvatnog projekta modernizacije železničke infrastrukture, kao i projekta obnove regionalnih pruga, koje više decenija nisu rekonstruisane u Srbiji - navode oni i dodaju da je u 2018. godini rekonstruisano 280 kilometara regionalnih pruga i da se radovi planiraju i za ovu i sledeću godinu.

Hronologija
Iskliznuća vagona
- decembar 2017. u Novom Bečeju iskočilo šest cisterni punih sirćetne kiseline
- januar 2018. na pruzi kod Negotina prevrnule se cisterne sa po 50 tona sumporne kiseline
- decembar 2018. voz sa cisternama natrijum-hidroksida iskliznuo u železničkoj stanici Makiš
- decembar 2018. na pruzi Zaječar-Prahovo, kada je izletela jedna cisterna
- februar 2019. na pruzi Niš-Zaječar iskliznulo je pet vagona cisterni sa fosfornom kiselinom
- mart 2019. kod Vranja sletela je i prevrnula se makedonska cisterna
- mart 2019. prevrnulo se pet cisterni na pruzi Šabac-Zvornik
- maj 2019. pet cisterni prevrnulo se na pruzi kod Majdanpeka

Kurir.rs/ Milica Vujović

Foto: Privatna arhiva