Čak pet cisterni koje su prevozile opasnu fosfornu kiselinu iskliznulo je pre tri noći sa pruge na izlasku iz železničke stanice Majdanpek, u pravcu ka Požarevcu. Velika je sreća da cisterne nisu tom prilikom oštećene i da iz njih ništa nije iscurilo i da nema opasnosti po ljude i životnu okolinu, kažu iz Infrastrukture "Železnice Srbije".
Bilo je sve u redu
Na mestu iskliznuća "parametri geometrije koloseka i rad saobraćajnog osoblja bili su ispravni", a istraga će da utvrdi šta se stvarno dogodilo. Ovo je ko zna koja po redu vest o iskliznuću teretnih vagona koja je zabrinula građane, a evidentno je, a nadležni to i ne kriju, da su pruge u lošem stanju. To dovodi do čestih nesreća i prevrtanja vagona cisterni punih opasnih materija. Neke pruge, prema dostupnim podacima, poslednji put su obnovljene sedamdesetih ili čak šezdesetih godina prošlog veka, pa su incidenti na njima neminovni.
U Infrastrukturi "Železnice Srbije" uopšte ne kriju da je stanje na srpskim prugama zabrinjavajuće.
- Osim toga, razlozi za incidente su i greška u radu osoblja, nekvalitetan tehnički pregled, loš sastav teretne železničke kompozicije, kao i prekomerna količina robe u cisternama - objašnjavaju za Kurir nadležni.
Radovi usporavaju prevoz
Istovremeno, kako je dosad objavljeno, nisu u problemu samo teretni vozovi već građani muku muče i sa putničkim jer vožnja zna da traje satima duže od predviđenog vremena stizanja na odredišta. Takođe, većina vozova u zemlji kasni, a pored toga, mnoge deonice više ne funkcionišu zbog radova. Evo, započeta je i rekonstrukcija pruge Kragujevac-Lapovo, u dužini od 31 kilometar, a nakon toga, radiće se i deonica od Kragujevca do Kraljeva.
Iz Infrastrukture potvrđuju da su neki prekidi u saobraćaju upravo nastali zbog obnova pruga.
- Prekid železničkog saobraćaja na pojedinim deonicama rezultat je sveobuhvatnog projekta modernizacije železničke infrastrukture, kao i projekta obnove regionalnih pruga, koje više decenija nisu rekonstruisane u Srbiji - navode oni i dodaju da je u 2018. godini rekonstruisano 280 kilometara regionalnih pruga i da se radovi planiraju i za ovu i sledeću godinu.
Kurir.rs/ Milica Vujović
Foto: Privatna arhiva