Zbog manjka licenciranih državnih ispitivača, na polaganje vozačkog ispita čekaju hiljade kandidata, što je jedan od razloga za bunt ukoliko nadležni ne reše problem.
Zbog višemesečnog čekanja na polaganje vozačkog ispita, a u nedostatku državnih licenciranih ispitivača, kvalitet obuke kandidata drastično pada, o čemu je Kurir nedavno pisao, pa auto-škole od 15. juna planiraju da počnu sa protestima ukoliko do tog datuma od nadležnih ne dobiju odgovore na svoje zahteve kako bi se postojeći haos prevazišao, tvrdi za Kurir Mladen Rašeta, sekretar Privredne komore auto-škola Srbije.
Kucnuo je poslednji čas
On ističe da je krajnje vreme da nadležna ministarstva obrate pažnju na probleme koji muče auto-škole, a pre svega na hiljade kandidata koji čekaju na polaganje vozačkog ispita za B kategoriju i po pola godine.
- U toku je izrada novog Zakona o bezbednosti u saobraćaju i sad je trenutak da sve probleme rešimo. Iako su dva predstavnika auto-škola prošle godine dobila rešenje da učestvuju u Radnoj grupi za izradu zakona, kada je trebalo da počnu sa radom, rekli su nam da im oni nisu potrebni, kao i da je donošenje zakona u nadležnosti Ministarstva saobraćaja. Njima smo se pismeno obratili sa našim zahtevima, koji bi trebalo da se uvrste u novi zakon. Ukoliko nam do 15. juna ne odgovore, krenućemo u proteste i našim vozilima izaći na ulice - kaže Rašeta za Kurir.
Dostavili smo 10 zahteva
On dodaje da su Ministarstvu saobraćaja dostavili 10 zahteva, od kojih tri ističe kao najvažnija.
- Glavni razlog za protest je dugo čekanje kandidata na praktični ispit zbog manjka državnih ispitivača jer to šteti znanju kandidata i kvalitetu obuke. Kandidati čekaju na polaganje ispita od dva meseca do pola godine, negde i duže, pa kad dođu na ispit, ne znaju ni gde je volan, a kamoli nešto drugo. Čekanje utiče na pad kvaliteta obuke i zato je naš zahtev da se poveća broj državnih licenciranih ispitivača. Tražimo i da se potpuno izmeni član 307. postojećeg zakona, na osnovu koga se zatvaraju auto-škole zbog grešaka na koje ne može da utiče odgovorno lice u školi. Insistiramo i da se izmene sve odredbe zakona koje zabranjuju rad instruktoru na dve godine ukoliko mu je izrečena zabrana upravljanja vozilom na jedan dan - ističe Rašeta.
Kurir.rs/ Slavica Tomčić
Foto: Shutterstock