Nastavnik informatike Marko Šolić iz zagrebačke osnovne škole Matija Gubec, poznat po izuzetnim uspesima u radu i opremanju jedne od najboljih učionica informatike u državi, dobio je opomenu pred otkaz zbog statusa na privatnom Fejsbuk profilu. Zašto je došlo do opomene? Zato što je putem statusa kritizirao program školske posete Vukovaru, pišu Novosti.hr
"U autobusu sam, vraćam se s vođenja osmaša u obaveznu posetu Vukovaru, organizovano i plaćeno od strane države. I iskreno mi se povraća, a nije ni od autobusa ni od grozota u videima iz rata, nego od toga što pripremamo decu za novi rat. Išao sam bez predrasuda, čuo sam od kolega različite stvari, neki su govorili i kako se deci prikazuje iznenađujuće realna slika o krivici obe strane… Ništa od toga", napisao je Marko Šolić.
Nastavnik smatra kako školski izlet finansiran od strane Ministarstva nauke i obrazovanja jednostrano prikazuje događaje iz rata, a opasnost od gubitka posla javio se kada je njegov status objavio portal udruženja 'U ime obitelji', Narod.hr.
Direktorka škole Matija Gubec Ljiljana Klinger opomenu opravdava na temelju toga da je nastavnik status pisao za vreme školskog izleta, odnosno u vreme kada je bio odgovoran za nadzor dece.
"Na osnovu izveštaja kolega, utvrđeno je da je Marko Šolić svoj tekst pisao za vreme radnoga vremena koje je provodio u autobusu u pratnji sa učenicima. I zato što je radio neki drugi posao, a nije pazio i brinuo o učenicima dobio je opomenu pred otkaz", rekla je Klinger.
U statusu Šolić ističe kako razume strahote koje donosi rat i saoseća sa stradalima u Vukovaru, ali smatra kako to nije razlog da se deci umjesto edukacije nude iskrivljene verzije priča ili direktne laži.
"Pa su tako od licenciranih vodiča i predavača deca na primer mogla naučiti kako su u balvan-revoluciji bili četnici i arkanovci. 1990., u zaleđu Zadra, četnici i arkanovci. Ma da ne bi. O tome koji su bili uzroci balvan-revolucije ni reči, to pitanje se ne sme postaviti. O ubustvu Reihl-Kira takođe ni riječi, to je još jedna zabranjena tema. O tome zašto je Vukovar pao i zašto mu se nije pomoglo, ni reči. O tome što se dogodilo s Jastrebom nakon rata, ni reči“, napisao je Šolić i dodaje kako su deca takođe slušala kako je Oluja bila akcija bez zločina pre koje su civili otišli samoinicijativno.
„Onaj voz kojim su moje komšije iz Splita organizovano išli u pljačku valjda nije postojao“, piše Šolić.
Šolićev status nije javno objavljen, a Ministarstvo nauke i obrazovanja se nije oglasilo na upite odobravaju li praksu pretraživanja profila nastavnika i slanje poruke deci, koju bi škola trebala učiti kritičkom mišljenju i slobodi govora, da je ovakav poduhvat opravdan, piše Novosti.hr.
Na kraju statusa dodaje kako nije protiv učenja dece o Vukovaru pa je istaknuo pozitivne stvari koje ga krase.
"Da se ne shvati pogrešno – sam Vukovar me zapravo pozitivno iznenadio. Ima predivnih delova u centru, muzej vučedolske kulture je arhitektonsko čudo, a sve ove stvari o tome što se tu dogodilo devedesetih bi stvarno svi trebali doći naučiti. Samo u pravom i punom kontekstu", zaključio je Šolić.
Kurir.rs/Vijesti.hr
Foto: Profimedia