Opel je pre tačno 20 godina predstavio prvu generacija "Zafire", jednog od bisera MVP kategorije vozila, a o uspehu ovog modela svedoči podatak da je do sada prodato 2,7 miliona primeraka. Posle pada prodaje ovog tipa vozila u poslednjih pet godina, od čitavih 59 odsto, Opel je doneo odluku da četvrta generacije "Zafire" bude predstavnik sve popularnijeg "V-D" segmenta (luksuznih kombija)
Novi "Opel Zafira life" predstavljen je novinarima iz Srbije i Crne Gore na test vožnji priređenoj u okolini Frankfurta u Nemačkoj, zahvaljujući kompaniji Opel Srbija. Predstavnici medija, među kojima je bio i reporter Kurira imali su priliku da se upoznaju sa četvrtom generacijom ovih atraktivnih, fleksibilnih i praktičnih vanova.
Sjajno osmišljena prezentacija za medije priređena je u ADAC test centru u Baušhajmu u blizini Frankfurta, gde su novinari u izvanredno organizovanom prostoru najpre mogli da probaju novu Zafiru na pravoj i uzbudljivoj of-roud stazi, gde se ovaj model pokazao veoma upravljivim i sposobnim da prođe sve prepreke, da bi posle konferencije za štampu test vožnja nastavljena na auto-putu i lokalnim deonicama.
Opel Zafira Life se pokazao kao udoban, vrlo agilan i zabavan za vožnju,i može se reći da Zafira Life ispunjava sve zahteve – od svestranog enterijera, visoke udobnosti i sofisticiranih sistema asistencije vozaču, do najsavremenijeg infozabavnog sistema, head-up displeja i adaptivnog tempomata koji radi uz pomoć kamere i radara. Napredna tehnologija je uparena sa tipičnim Opelovim dizajnom, uravnoteženim proporcijama i kratkim prepustima i tipičnim izgledom prednjeg dela za Opel.
U ponudi su, dok ne stigne električna verzija , dva dizel motora sa 1,5 i 2,0 litara radne zapremine u verzijama od 102 do 120 KS odnosno 107 do 177 KS.
U ponudi je manuelni šestostepeni i automatski menjač sa osam stepeni prenosa.
Vozač i putnici mogu takođe da u uživaju i u panoramskom krovu iz dva dela i prozorom koji se otvara na vratima prtljažnika.
Za najbolje prijanjanje na klizavim površinama, Zafira Life je opremljena sa naprednim IntelliGrip sistemom kontrole proklizavanja. Verzija sa 4x4 pogonom za koju su zaduženi off-road specijalisti u Dangelu će takođe biti dostupna.
Što se tiče cene ona se u Nemačkoj kreće od 34.600 evra (uključujući PDV) za Selection varijantu sa mestom za pet osoba, komfornim sedištima za vozača i suvozača kao i bezbednosnim sistemima i sistemima asistencije. Cena za
naše tržište će biti definitivno poznata kada prodaja "Opel zafire lajf " uskoro bude počela.
Jedan model, tri veličine: Zafira Life za svaku svrhu
Ovo MPV vozilo nemački proizvođač nudi u tri dužine, skrojene po meri potrebama kupaca: ,,Mala (S)’’ dužine 4,60 metara, ,,Srednja (M)’’ sa 4,95 metara i ,,Velika (L)’’ sa 5,30 metara – svaka od njih dolazi sa do devet sedišta.
,,S’’ verzija Zafire Life je oko deset centimetara kraća od sadašnjeg modela Zafira, dok je ,,L’’ verzija oko 65 centimetara duža i na taj način skoro velika kao Vivaro Combi.
,,Mala’’ verzija modela Zafira Life se takmiči sa kompaktnim vanovima ali nudi značajno više prostora i mesta za do devet putnika – što je bez premca u ovoj klasi. Takođe ima i mali krug okretanja (11,3 m), dobro upravljanje i dvoje kliznih vrata sa senzorima koja se otvaraju elektronski putem pokreta stopala, slično kao i vrata prtljažnika modela Astra Sports Tourer i Insignia Sports Tourer – što je takođe jedinstvena karakteristika u ovom tržišnom segmentu. ,
"Srednja’’ Zafira Life (kao i Zafira Life ,,L’’) ima 35 cm duže, 3,28 metara dugo međuosovinsko rastojanje i tako više prostora za noge putnika na zadnjim sedištima, što ovaj model čini konkurentom vanova srednje veličine u D segmentu tržišta. Kada se uporedi sa konkurentima, Opel takođe nudi veći otvor prtljažnika i jednostavniji pristup utovaru i istovaru, kao i veću nosivost koja je viša od jedne tone.
Velika’’ Zafira Life, sa zapreminom tovarnog prostora od 4.900 litara, je čak rival i za još veće vanove.
Postoji ogromna tražnja za privlačne, visoko opremljene šatlove u ovom segmentu tržišta. Opel tako nudi kožna sedišta na aluminijumskim šinama koja omogućavaju lako podešavanje za sve verzije Zafire Life. Moguće su konfiguracije sa pet, šest, sedam ili osam kožnih sedišta. Preklapanjem suvozačkog sedišta moguće je transportovati stvari do 3,50 metara dužine.
Preklapanje trećeg reda sedišta uvećava zapreminu prtljažnika Zafire Life ,,S’’ na 1500 litara (do linije krova). Uklanjanjem zadnjih sedišta (koje je jednako lako ponovo vratiti) uvećava se prostor do čitavih 3600 litara.
Luksuzni ,,Lounge’’ paket opreme je dostupan za verzije sa dužim međuosovinskim rastojanjem – napred, sedišta sa masažom i grejanjem, četiri kožna sedišta pozadi koja se mogu pomerati, svako sa jastučetom širine 48 cm. VIP putnici mogu da sede okrenuti jedni drugima i da uživaju u većem prostoru za noge. Sto na izvlačenje takođe svojim rasklapanjem obezbeđuje dodatni prostor za male predmete. Putnici mogu da pune svoje mobilne uređaje putem utičnice od 230 V.
Većina verzija Zafire Life su niže od 1,90 metara i tako mogu da pristupe standardnim podzemnim garažama – što je bitno kada automobil koristite kao hotelski šatl.
Pod kontrolom: Head-up displej, upozorenje na čeoni sudar i kamera za pogled unazad
Novi Opelov MPV nudi brojne sisteme asistencije vozaču. Kamera i radar nadgledaju prostor ispred vozila. Sistem takođe prepoznaje pešake koji prelaze ulicu i može da pokrene manevar kočenja u slučaju opasnosti pri brzinama do 30 km/h. Inteligentni adaptivni tempomat prilagođava brzinu vozilu ispred, automatski koči i može da smanji brzinu na 20 km/h ako je to potrebno. Asistencija održavanja vozila unutar trake i upozorenje na pospanost upozoravaju vozača ako je proveo previše vremena za volanom i ima potrebu za odmorom. Asistencija za duga svetla, koja automatski prebacuje na kratka ili duga svetla, aktivna je pri brzini većoj od 25 km/h. Još jedna novina u ovom segmentu tržišta je head-up displej u boji koji pokazuje brzinu, distancu od vozila ispred i navigaciju.
Tokom 2019., Zafira Life će takođe ponuditi Opel Connect sistem telematike. Korisne funkcije, kao što su navigacija sa informacijama o saobraćaju u realnom vremenu, direktna konekcija sa službama pomoći na putu i mogućnost poziva u slučaju opasnosti, nude vozaču i putnicima dodatni mir. Pomoć se može dobiti za nekoliko sekundi pritiskom na crveno dugme. Ukoliko su aktivirani zatezači pojaseva ili vazdušni jastuci, pomoć će biti pozvana automatski.
Dobra preglednost je posebno bitna za velika vozila, na primer u uskim ulicama ili prilikom okretanja u gradskim zonama. Radarski senzori na prednjem i zadnjem braniku upozoravaju vozača na sve prepreke prilikom parkiranja. Slika sa kamere za pogled unazad se projektuje na unutrašnjem retrovizoru ili na ekranu dijagonale 7 inča – na kom se može videti preglednost od 180 stepeni iz ptičije perspektive.
Veliki ekran osetljiv na dodir od 7 inča dolazi sa Multimedia i Multimedia Navi infotainment sistemima. Oba sistema omogućavaju povezivanje sa telefonom putem Apple CarPlay i Android Auto aplikacija. Multimedia Navi takođe nudi evropsku navigaciju sa 3D pogledom. Mesta od značaja u velikim gradovima su prikazana u Full HD-u. Kao opcija, geografija uz put na dugim putovanjima izgleda vrlo realistično. Zahvaljujući Opel Connect sistemu, navigacija uključuje informacije o saobraćaju u realnom vremenu koje pokazuju trenutno stanje na putevima. Moćno ozvučenje je dostupno u svim paketima opreme. U najopremljenijoj verziji, putnici uživaju u prvoklasnoj akustici putem 10 zvučnika.
Koncept koji oduzima dah
Koliko spektakularna čak i "zafira lajf može da bude je prikazano u jednom specijalnom koncept vozilu: ,,O-Team Zafira Life’’. Ovaj automobil je inspirisan vanom koji je transportovao osoblje u kultnoj američkoj akcionoj TV seriji iz 1980-ih.
Veliki točkovi, prednji bull bar i velika neon žuta traka na inače beloj i tamno plavoj boji pozadine čine ovaj koncept vrlo atraktivnim. Sa glasnim V8 zvukom, unikatan van je spreman za akciju. Enterijer je transformisan u koncertnu halu sa dodatnim pojačalom i zvučnicima visokih performansi snage 800 vati.
Naravno, novinari (ovog puta) nisu mogli da provozaju ovo vozilo ali su svii iskoristili priliku da uživaju u neverovatnom zvuku motora i naravno da se slikaju pored unikatnog modela.
(Kurir.rs/M.Đ.)