POSKUPELA PUTARINA, OVO SU NOVE CENE: Od Beograda do Niša odsad 896, a do Preševa 985 dinara! Usvojen i poseban zakon za Moravski koridor
Moravski koridor dug 110 kilometara povezao bi pola miliona stanovnika, a na toj deonici posluje i oko 20.000 malih i srednjih preduzeća
BEOGRAD - Skupština Srbije usvojila je danas izmene Zakona o naknadama za korišćenje javnih dobara kojima se cena putarine u Srbiji povećava za 12 odsto.
Cena putarine povećava se kako bi mogla da se održi dalja izgradnja i održavanje puteva i delimično se postiže usklađivanje sa direktivom Evropske unije koja propisuje da putarina treba da obezbedi realne troškove održavanja, razvoja i izgradnje auto-puteva.
Ministar finansija Siniša Mali rekao je u raspravi da je 2019. godina ključna i možda najvažnija za razvoj infrastrukture u poslednjih 70 godina. Mali je kazao da će početi radovi na izgradnji takozvanog Moravskog koridora dužine 110 kilometara kojim se povezuje Čačak, Kraljevo, Kruševac, Pojate, a koji je važan za dalji razvoj centralne Srbije, da će graditi četiri ili pet novih auto-puteva.
Usvojen poseban zakon za Moravski koridor
Skupština Srbija usvojila je danas Zakon o utvrđivanju javnog interesa i posebnim postupcima radi realizacije projekta izgradnje infrastrukturnog koridora auto-puta E-761, deonica Pojate-Preljina, poznatiji kao Moravski koridor. Početak izgradnje Moravskog koridora se očekuje sredinom jula, a završetak za 2,5 godine.
Za njegovu realizaciju planirano je kreditno zaduženje kod stranih investicionih korporacija i fondova na iznos od 800 miliona evra.
Ministarka građevine, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović je ranije potpisala Memorandum o razumevanju i saradnji na izgradnji ovog koridora sa američkom kompanijom Behtel, ali je tokom rasprave ukazala da ne postoji ugovor sa bilo kojom kompanijom, već da će Vlada Srbije formirati komisiju i tek onda utvrditi partnera.
Moravski koridor dužine oko 110 kilometara, povezao bi pola miliona stanovnika i na toj deonici posluje oko 20.000 malih i srednjih preduzeća.
Tokom izgradnje auto-puta uradiće se i regulacija reke Morave, a takođe se pravi i telekomunikacioni koridor.
Mihajlović je u raspravi rekla da je Moravski koridor jedan od važnijih auto-puteva za privredni razvoj zemlje i da će deonica Pojate-Preljina u dužini od 110 kilometara povezivati građane centralne Srbije.
Ona je rekla da je razlog za predlaganje posebnog zakona taj što Srbija "nema vremena da čeka" i gradi auto puteve duži niz godina.
Moravski koridor povezaće sva veća naseljena mesta na tom području: Ćićevac, Stalać, Kruševac, Trstenik, Vrnjačku banju, Kraljevo, Čačak.
Koridor će biti direktna veza između Koridora 10 i 11, odnosno biće bolja interna povezanost zapadnih i jugozapadnih sa južnim i jugoistočnim delovima Srbije i dalje sa Bugarskom, Grčkom i Turskom.
(Kurir.rs/Tanjug)