Putem do svetilišta vozimo svetim vozilom! Nije ovo papamobil, nego spidmobil. Najjači i najbrži terenac ikada, ali i najbolji tretman za braću Srbe, ikada! I to od strane domaćina Italijana...
Evo i kako je sve to izgledalo. Na aerodromu u Veneciji iz daljine "snimamo" beli "grand čiroki". Nadamo se da je to taj - veličanstveni. Ipak, "belom" ubrzanom prilaze kolege iz EU, po principu, ko pre devojci... Taman su evropski novinari hteli da zauzmu "tvrđavu", ali su ih Italijani ljubazno uputili na drugo vozilo. Jer je "beli" jasno obeležen zastavom Srbije...
Što nam se snilo, to se ostvarilo. Beli "grand čiroki" je upravo taj - verzija "trekhok" (trackhawk) - najmoćniji na svetu. Brojke su mu najjača strana - 707 ljutih "konja" i 4,1 sekundu do stotke! Iako smo na testu Kurira vozili SLR od 626 KS, "meklaren MP4 12c i mnoge "zveri", ovaj džip je najjači ikada u našim rukama, barem po snazi. Pun gas, oprez od radara i krećemo ka svetilištu - a to je Džip kamp, koji se za vikend održao u planinskom centru San Martino di Kastroza (San Martino di Castrozza), u regiji Dolomita.
Centralni svetski događaj, okupljanje ljubitelja najjače marke terenaca, ove godine je privukao najveći broj ljudi u istoriji ovog događaja: više od 700 "džipova" i više od 1.500 ljubitelja brenda, uključujući brojne porodice sa decom, koji su su došli iz svih krajeva Evrope, Afrike pa čak i Japana. Mešavina različitih jezika i kultura, ali zajednička strast za avanturom u pravom "džip stilu".
MAGLA IZ SNOVA
Do mesta okupljanja, preko Venecije veoma smo oprezni na pedali gasa. Malo jača noga i eto nas na stotki. Sveti "džip" pokazuje nam usput kako izgleda preticanje iz snova. Pedala do metala i sledi lansiranje. Dobro je to što je potrošnja "zemaljska". Posle 150 kilometara puta završili smo sa oko 14 litara, uz svih tridesetak katapultiranja uz udar sedišta po leđima.
Usledilo je spektakularno veče na planini iznad našeg mesta San Martino, okupanoj maglom i oblacima. Prezentacija iz snova upriličena je na najodrživijem "Džip kampu" ikada, po pitanju ekologije: sva drvena debla koja su korišćena proizvedena su od drveća iz okolnih šuma koje je srušeno tokom oluja prošlog oktobra. Ukupno je bilo 100 kvadratnih metara debala, težine 250 tona. Posle prezentacije svemogućnosti "džipova", "zemlja se otvorila". Naime, iz ogromne bine otvorila su se vrata, a izašao je "gladijator" (Gladiator), novi pik-ap od gazde terena - fabrike "Džip".
POGLEDAJTE PREMIJERU GLADIATORA
Naravno, ima prikolicu, ali važnije je to da je u osnovi njegovo veličanstvo "rengler" (Wrangler). Ukratko, nema terena, niti prepreke gde "gladijator" neće moći da se uhvati u klinč sa surovom prirodom - i pobedi.
Sloboda bez granica, moto je svih "džipova", a u ovoj ekipi "gladijator" će biti jedan od najjačih. Na tržište Srbije, međutim, očekuje se na proleće sledeće godine, a cena će biti nešto veća od wranglera. Upravo ovaj potonji smo vozili, dan posle maglovite, ali sjajne prezentacije. Brda regije Dolomita pretvorena su u test stazu. Kada smo skretali sa puta, postoji zemljani put, nimalo naivan, ali i trase obeležene znacima "rubikon". U prevodu, ako nemate ovo vozilo - nećete proći!
POGLEDAJTE ŠTA MOŽE WRANGLER
Kilometri po brdima, stazama i potocima, naučili su nas da "wrangler rubicon" i te kako sme da se posvađa sa fizikom. Zastrašujuće strme uspone, prepreke visoke i po metar, može da pređe bez muke. Posle mnogo kilometara po asfaltu, blatu i zemlji, "Džip" i dalje dominira nad konkurencijom i ima svetlu budućnost.
TEHNIČKI PODACI
Inače, sve oči bile su uprte na novi "gladijator", koji je premijerno bio prikazan na Sajmu automobila u Los Anđelesu krajem 2018, i koji obeležava povratak brenda u pikap segment posle 27 godina. Kao ultimativno vozilo za bilo kakvu avanturu na otvorenom, novi "Džipov" pi-kap će krenuti sa prodajom u EMEA regiji (Evropa, Bliski Istok i Afrika) sledeće godine.
Potpuno novi Jeep Gladiator se nadovezuje na bogato nasleđe izdržljivih, pouzdanih Jeep pikap vozila i nudi neprikosnovenu kombinaciju Jeep dizajna, slobode otvorenog prostora, pametne funkcionalnosti i raznovrsnosti, naprednih, štedljivih pogonskih sistema, superiorne dinamike na drumu i mimo njega kao i napredne tehnološke sadržaje u oblastima bezbednosti i povezanosti.
Prvi Jeep pikap pojavio se davne 1947. godine, kada je Willys Overland predstavio pikap težak jednu tonu, sa pogonom na sva četiri točka, baziran na modelu CJ-2A, iz kog je došlo nekoliko pikap modela uključujući FC-150/170 (1957.-1965.), Jeep Gladiator/J Series (1963.-1987.), Jeep CJ-8 Scrambler (1981.-1985.) i Jeep Comanche (1986.-1992.). Danas, nakon 27 godina, brend Jeep se vraća u segment pikap vozila sa jedinstvenom idejom, multipraktično vozilo sa otvorenom kabinom, koje je zabavno za vožnju i donosi legendarne terenske sposobnosti i naprednu tehnologiju u kombinaciji sa dodatnom slobodom i fleksibilnošću transportovanja opreme i tereta zahvaljujući čeličnom tovarnom prostoru od 152 cm.
Legendarna formula za model Wrangler
Jeep Gladiator je jedinstveno vozilo koje predstavlja evoluciju legendarne formule za model Wrangler, tako što je njegovim neprikosnovenim terenskim sposobnostima dodao novi nivo svestranosti, slobode i superiorne dinamike u drumskoj vožnji. Za svoje terenske sposobnosti bez premca može da zahvali 4x4 sistemima Command-Trac i Rock-Trac, Dana 44 osovinama treće generacije, Tru-Lock elektronskoj blokadi prednjeg i zadnjeg diferencijala, sistemu za elektronsko otkačinjanje prednjeg stabilizatora i gumama od 32 inča za terensku vožnju.
Proizveden u gradu Toledo u Ohaju, Jeep Gladiator dolazi sa tri paketa opreme: Sport, Overland i Rubicon. U salone na Bliskom Istoku će doći u prvoj polovini 2020. godine, dok se dolazak u Evropu očekuje krajem sledeće godine.
Moderan, autentični Jeep dizajn
Novi Jeep Gladiator donosi izdržljiv, karakterističan dizajn koji se momentalno prepoznaje po tradicionalnim dizajnerskim detaljima brenda Jeep.
Dizajnerski tim brenda Jeep zadržao je legendarnu masku hladnjaka sa sedam proreza ali je proširio proreze za dodatni protok vazduha koji poboljšava kapacitet vuče. Gornji deo čuvene maske hladnjaka je blago nagnut unazad kako bi se unapredila aerodinamika.
Jeep Gladiator u Overland i Rubicon verzijama nudi LED farove i maglenke koje projektuju jasno, belo svetlo, i doprinose modernom izgledu modela Gladiator.
Sa zadnje strane, četvrtasta štop svetla imaju LED osvetljenje a između njih su velika vrata prtljažnika za neometano utovaranje tereta u tovarni prostor. Vrata prtljažnika su amortizovana i mogu da se zaustave na tri pozicije, a teret se lako osigura uz pomoć vrata prtljažnika koja se elektronski zaključavaju.
Tokom dizajniranja izdržljivog tovarnog prostora na modelu Gladiator, fokus je bio na pametnoj funkcionalnosti i svestranosti. Osvetljenje tovarnog prostora smešteno ispod šina, opciona pokrivena eksterna utičnica (230 V) i snažne, integrisane trake za vezivanje tereta pružaju izdržljivost i svestranost. Trail Rail sistem za upravljanje teretom donosi dodatne opcije za skladištenje uz koje može da se organizuje i osigura teret koji se prevozi.
Opcioni premaz za tovarni prostor koji se nanosi prskanjem, pregrada i poklopac za tovarni prostor pružaju dodatne opcije za osiguranje tereta i usput poboljšavaju izdržljivost. Gladiator Rubicon modeli imaju bočne zaštitne šine duž kabine i tovarnog prostora.
Okvir vetrobranskog stakla je dizajniran sa četiri zavrtnja na vrhu, što mu omogućava da se brzo i jednostavno spusti. Krovna vetrobranska šipka povezuje A-stubove i ostaje na mestu i kada se staklo spusti. Ovo omogućava da retrovizor ostane na mestu čak i kada se vetrobransko staklo spusti.
Lagana vrata od aluminijuma visoke čvrstoće imaju veličine šrafova nalepljene direktno na šarke kako ne biste morali da pogađate koji alati će vam trebati da skinete vrata. Komplet alata sa šrafovskim delovima koji su vam potrebni da skinete vrata i spustite vetrobransko staklo deo je standardne opreme.
Gladiator Overland i Rubicon modeli dolaze i u verziji sa tvrdim krovom iz tri dela, u boji karoserije, za premijum izgled, a na Rubicon modelu možete izabrati i crni tvrdi krov iz tri dela, čime se dodatno proširuje ponuda za avanture sa vetrom u kosi. Dva Freedom panela i jednostavne zakačaljke omogućavaju brzo skidanje i postavljanje tvrdog krova.
Desetine različitih kombinacija vrata, krova i vetrobranskog stakla pružaju beskrajne mogućnosti za konfigurisanje.
Autentični dizajn unutrašnjosti donosi funkcionalne karakteristike i tehnologiju
Unutrašnjost novog modela Jeep Gladiator predsvlja kombinaciju autentičnog stila, svestranosti, udobnosti i intuitivnih funkcija. Precizna izrada i visokokvalitetni materijali nalaze se svuda u kabini.
Izvajana centralna konzola inspirisana nasleđem brenda ima čistu formu koja se nadovezuje na horizontalni dizajn komandne table i ima različitu završnu obradu za svaki od paketa opreme. Funkcionalni elementi, kao što su dugmići za klima uređaj i jačinu zvuka, portovi za punjenje i povezivanje uređaja, i komande za Engine Stop Start (ESS) sistem su oblikovani tako da se lako prepoznaju i postavljeni su na dohvat ruke onima koji sede na prednjim sedištima.
Na centralnoj konzoli nalaze se ekrani osetljivi na dodir od 7 ili 8,4 inča koji su deo četvrte generacije UconnectTM sistema. Instrument tabla opremljena je TFT LED ekranom dijagonale 3,5 ili 7 inča, za prikaz informacija. LED ekran od 7 inča omogućava vozaču da konfiguriše informacije na više od 100 načina za lakši pristup u toku vožnje, i biće deo standardne opreme na paketima opreme Overland i Rubicon.
Zadnja sedišta imaju poseban dizajn koji može da se zaključa kako bi se obezbedio siguran prostor za odlaganje stvari iza sedišta, a mogu i da se preklope kako bi se omogućio pristup prostoru za odlaganje stvari u zadnjem delu kabine illi kako biste mogli da ubacite veće predmete. Pametna rešenja za odlaganje stvari nalaze se po celoj kabini, uključujući izdržljive mrežice koje su postavljene celom dužinom brata kao i brojne prostore gde možete odložiti stvari poput vašeg telefona. Sedalni deo zadnjih sedišta može da se podigne uspravno kao na stadionima i ispod se nalazi dodatni prostor za odlaganje raznih stvari. Ovaj prostor za odlaganje možete poručiti i sa bravom za zaključavanje kako biste bezbedno čuvali stvari unutra kada skinete krov ili vrata.
Novi Jeep Gladiator se ističe po svojoj neverovatnoj funkcionalnosti i funkcijama koje su lake za korišćenje.
U Rubicon paketu opreme dobija se kamera za terensku vožnju postavljena napred uz pomoć koje ćete lako primetiti prepreke na stazi ispred sebe. Kamera je postavljena iza srednjeg od sedam proreza na maski hladnjaka i može joj se pristupiti preko "Off-road" stranica. Ova prednja kamera, koja se po prvi put našla na nekom Jeep modelu, daje dodatnu funkcionalnost modelu Gladiator, i naravno povećava bezbednost tokom terenske vožnje.
Za dodatnu praktičnost, ova kamera ima funkciju za samostalno čišćenje koja garantuje da će ostati neuprljana čak i nakon prevazilaženja najekstremnijih terena.
Poboljšanja po pitanju zvuka ukljčuju opcionalni sabvufer i prenosivi bežični zvučnik koji se nalazi iza zadnjih sedišta i omogućava kupcima da ponesu svoju muziku sa sobom kada stignu na željenu destinaciju, bilo da ih put odvede na plažu ili ako nastave vožnju po ekstremnim stazama van druma. LED svetla na unutrašnjim zidovima tovarnog prostora osvetljavaju tovarni prostor i priključnu stanicu za bežični zvučnik.
Napredni štedljivi pogonski sistemi
Ponuda motora za novi Jeep Gladiator donosi provereni 3,6-litarski V6 Pentastar agregat - dostupan samo na tržištima izvan Evrope, uključujući Bliski Istok - i novi 3,0-litarski V6 EcoDiesel agregat koji će biti jedini dostupni agregat u Evropi.
FCA US 3,6-litarski V6 Pentastar motor razvija 285 konjskih snaga i 347 Nm obrtnog momenta i ima Engine Stop-Start (ESS) sistem kao deo standardne opreme. Napravljen je kako bi obezbedio široki luk obrtnog momenta sa fokusom na obrtni momenat pri nižem broju obrtaja - suštinska odlika koje je neophodna za ekstremne performanse u terenskoj vožnji.
EcoDiesel agregat od 3,0 litre će biti dostupan na svim Gladiator modelima u Evropi. Ovaj motor isporučuje oko 260 konjskih snaga i 600 Nm obrtnog momenta, i ima Engine Stop-Start (ESS) sistem kao deo standardne opreme. EcoDiesel V6 motor je dizajniran i napravljen od strane FCA EMEA i koristi unapređenu tehnologiju za turbopunjač sa ležajem sa malim trenjem dizajniranim za vožnju pri niskim obrtajima sa prelaznim uticajem.
Novi Jeep Gladiator ima osmostepeni menjač koji omogućava ovom vozilu da optimizuje performanse motora dok idete po divljim stazama ili dok uživate u glatkoj, štedljivoj vožnji pri većim brzinama.
Osmostepeni automatik je deo standardne opreme na svim Jeep Gladiator modelima i uparen je sa svim motorima.
Najsposobniji pikap srednje veličine ikada, koji ne pristaje na kompromise
Jeep Gladiator donosi legendarne terenske sposobnosti zahvaljujući tome što poseduje dva napredna sistema pogona na sva četiri točka. Command-Trac 4x4 sistem, koji je deo standardne opreme u paketima Sport i Overland, ima razvodnik pogona sa dve brzine i prenosni odnos od 2,72:1 pri niskim obrtajima, kao i Dana 44 prednju i zadnju osovinu treće generacije sa odnosom zadnje osovine od 3,73.
Jeep Gladiator u Rubicon paketu ima Rock-Trac 4x4 sistem sa Dana 44 prednjom i zadnjom osovinom sa 4LO odnosom od 4:1.
Gladiator Rubicon modeli donose poboljšanu artikulaciju i maksimalni hod vešanja uz pomoć elektronskog otkačinjanja stabilizatora. Sa 8-stepenim automatskim menjačem koji je deo standardne opreme, Gladiator Rubicon ima impresivan maksimalni prenosni odnos od 77,2:1 što čini prelazak preko bilo koje prepreke na stazi lakim.
I Command-Trac i Rock-Trac sistem nude stalno upravljanje obrtnim momentom, omogućavajući optimalno prianjanje u uslovima slabog prianjanja. Trac-Lok zadnji diferencijal za ograničeno proklizavanje, dostupan u Sport i Overland paketima, omogućava dodatni obrtni momenat i prianjanje tokom klizavih situacija sa niskim trenjem kao što je vožnja po pesku, šljunku, snegu ili ledu.
Gladiator Sport, Overland i Rubicon modeli dobijaju i Trail Rated značku zahvaljujući legendarnim 4x4 sposobnostima brenda Jeep, koje uključuju funkcije kao što su:
Command-Trac aktivni 4x4 sistem na zahtev sa maksimalnim prenosnim odnosom od 2,72:1 koji je deo standardne oprema na Sport i Overland modelima
Rock-Trac aktivni 4x4 sistem na zahtev sa 4LO odnosom od 4:1 i Tru-Lok sistemom za elektronsku blokadu diferencijala koji su standardni u Rubicon paketima opreme.
Zaštitne ploče i kuke napred i pozadi.
Čelični terenski zadnji branik i prednji čelični branik koji se može zakačiti na vitlo sa poklopcima na krajevima koji se mogu skinuti, dostupni kao deo standardne opreme na Rubicon modelima.
Pristupni ugao od 43,6 stepeni, prelomni ugao od 20,3 stepeni, silazni ugao od 26 stepeni i odstojanje od tla od 28 cm.
Opcione, agresivne felne od 17 inča za terensku vožnju; Rubicon modeli imaju gume od 32 inča kao deo standardne opreme.
Prelazak preko vode do dubine od 76 cm
Kapacitet vuče do 2,722 kg i upotrebna nosivost od 725 kg sa pogonom na sva četiri točka.
Izdržljivi dizajn karoserije na šasiji je temelj praktičnosti i izdržljivosti legendarnog Jeep pikapa
Jeep Gladiator koristi dizajn karoserije na okviru i sadrži vrhunski izrađen sistem suspenzija sa pet veza, koji poboljšava sposobnosti vozila i pruža odličnu dinamiku vožnje i bezbednost putnika.
Dizajn karoserije modela Gladiator koristi napredne materijale i inženjering kako bi bila laka ali pritom čvrsta i izdržljiva, sa potpuno novim lakim čeličnim okvirom od čelika velike čvrstoće. Kada se uporedi sa Jeep Wrangler modelom sa 4 vrata, okvir modela Gladiator je duži za 78,7 cm dok je međuosovinsko rastojanje duže za 49,2 cm. Produženo međuosovinsko rastojanje i pozicija tovarnog prostora iza centralne linije zadnje osovine omogućava bolji raspored težine i komforniju i mirniju vožnju kada se prevozi tovar. Kardansko vratilo, sistemi za kočenje i gorivo kao i izduvni sistem su produženi kako bi se uklopile promene neophodne da bi dokazani dizajn karoserije na šasiji uspešno radio na najsposobnijem pikapu srednje veličine ikada proizvedenom.
Gladiator koristi dokazano uspešnu konfiguraciju sistema suspenzija sa pet veza zasnovanu na oprugama. Opruge su podešene tako da pružaju optimalnu ravnotežu upravljanja na putu uz komfornu vožnju po gradu, sa ili bez tovara u tovarnom prostoru, i legendarnim mogućnostima terenske vožnje. Komfor pri vožnji, kontrola okretanja oko ose, upravljanje i vučne mogućnosti su značajno pojačani uz pomoć strateškog podešavanja apsorpcije udara, čvrstih delova i konstrukcije karoserije.
Čitava lepeza standardnih i opcionih naprednih funkcija za bezbednost
Bezbednost i sigurnost su bili glavni tokom razvoja modela Jeep Gladiator, koji nudi celu lepezu aktivnih i pasivnih funkcija za bezbednost i sigurnost, uključujući i opcioni sistem za kontrolu mrtvog ugla i detekciju bočnog kretanja sa zadnje strane, prednja kamera za terensku vožnju, sistem upozorenja od frontalnog sudara i adaptivni tempomat sa stop funkcijom; standardne funkcije uključuju ParkView pomoćnu rikverc kameru sa dinamičkim prikazom linija za parkiranje i sistem za asistenciju pri parkiranju unapred i unazad, kao i elektronski sistem za upravljanje stabilnošću vozila sa sistemom stabilizacije vozila.
Četvrta generacija UconnectTM sistema donosi naprednu tehnologiju
Novi model Jeep Gladiator nudi dva UconnectTM sistema - UconnectTM od 7-inča i 8,4-inčni NAV, pružajući funkcije za komunikaciju, zabavu i navigaciju koje vozači i putnici žele, uključujući i LED instrument tablu sa punim bojama. UconnectTM 7,0 ili 8,4 NAV sistemi nude funkcije koje su lake za korišćenje, unapređenju moć obrade, ekrane visoke rezolucije sa kapacitivnim dodirom i povezanost za Apple CarPlay i Android Auto aplikacije za obavljanje poziva, korišćenje navigacije i slanje poruka bez korišćenja ruku.
Više od 150 ekskluzivnih komada JeepŽ autentične dodatne opreme koje kreira MoparŽ za novi Gladiator
Mopar - FCA brend koji je posvećen proizvodima i uslugama za sekundarno automobilsko tržište za sva vozila u Grupi - će ponuditi više od 150 komada nove ili redizajnirane autentične dodatne opreme i Jeep Performance delova za personalizovanje novog modela Jeep Gladiator. Mopar proizvodi će uključivati dodatnu opremu namenjenu za aktivni stil života i pikap vozila, poput pokrivača i podloga za tovarni prostor, sadržaj za performanse poput cevastih bočnih pragova, zaštitnih šina i točkova, kao i mnogo toga drugog što je kreirano baš za novi Jeep Gladiator.
Izloženi Jeep Gladiator, koji je modifikovan od strane brenda Mopar, prikazuje potencijal za konfigurisanje otvorenog prostora najsposobnijeg pikapa srednje veličine ikad.
Dva Jeep Gladiator modela sa Rubicon paketom opreme posebno kreiranim za terensku vožnju, sa 3,6-litarskim Pentastar V-6 benzinskim motorom sa 285 KS i Rock-Trac sistemom pogona na sva četiri točka i sa izdržljivim Dana 44 prednjim i zadnjim osovinama treće generacije, će biti prikazan na Camp Jeep-u.
Jedan će imati White Clear Coat boju sa tvrdim krovom koji je takođe u toj boji, a drugi će imati spoljašnjost i tvrdi krov u Black Clear Coat boji i i biće posebno personalizovani za ovu priliku od strane brenda Mopar.
Mopar je izabrao niz artikala iz Gladiator portfolija Jeep autentične dodatne opreme da bi demonstrirao, od početka do kraja, funkcionalnost, mogućnost personalizacije i potencijal konfigurisanja otvorenog prostora najnovijeg modela Jeep Gladiator Rubicon.
Potencijal otvorenog prostora je demonstriran upotrebom kaiševa za privezivanje vetrobrana, što omogućava obezbeđivanje vetrobrana tokom vožnje. Gepek modela Gladiator je opremljen sa poprečnim šinama montiranim na tovarni prostor koje idu uz Mopar nosač za bicikl, i podržavaju aktivan životni stil. Za dodatnu funkcionalnost, sklopive rampe garantuju lak pristup tovarnom prostoru i za prtljag i za opremu.
Unutrašnjost modela Jeep Gladiator je opremljena Mopar prednjim i zadnjim ručkama, setom papučica, crnim štitnicima za pragove vrata i patosnicama za sve vremenske prilike.
(Kurir.rs / Mladen Radulović, Jeep )