71.4% vlasnika se odmah odlučilo da uspostavi saradnju sa agencijom za nekretnine. Saznajte zašto!
Prema istraživanjima City Expert agencije za nekretnine 71.4% ispitanih vlasnika nekretnina smatraju da im je potrebna podrška tokom procesa prodaje stana, pa su na samom početku uspostavili kontakt sa agencijama za nekretnine da saznaju više o kretanju tržišta, uslovima saradnje i raspitaju se o samom procesu.
Razumevanje procesa je preduslov u planiranju prodaje stana. Takođe, bitno je da Vaši izvori informacija budu legitimni, pa je tako najbolje porazgovarati sa licenciranim agentom za nekretnine ili advokatom koji je usmeren ka kupoprodaji nekretnina duži vremenski period.
- 65.7% ispitanih vlasnika, odlučilo se za saradnju sa više agencija za nekretnine.
Kako bi povećali šanse za prodaju svog stana po željenim uslovima i definisanoj ceni, vlasnici za nekretnine često sarađuju sa više agencija za nekretnine, što govori i podatak da se 65.7% ispitanih vlasnika izjasnilo da sarađuje sa više agencija istovremeno.
- 27.1% ispitanih vlasnika na osnovu preporuke se odlučuju za saradnju sa agencijom za nekretnine.
Tržište nekretnina je u porastu poslednjih godina, stoga se agencije za nekretnine bore za uspostavljanje što veće saradnje sa vlasnicima. Kreiranje specijalnih uslova za vlasnike, smanjenje agencijske provizije ali i dodavanje benefita poput besplatne pravne pomoći prilikom završavanja administrativnog dela, je deo napora koje agencije za nekretnine ulažu kako bi pridobili vlasnike. Preporuka je za agencije za nekretnine jako bitna, jer to je upravo dokaz da je klijent zadovoljan završenim poslom. Sa druge strane vlasnici koji se nađu prvi put u situaciji da prodaju nekretninu, prvenstveno se raspitaju u svom okruženju koga mogu da kontaktiraju kako bi uspešno prodali nekretninu. Prema istraživanjima agencije za nekretnine City Expert, 27.1% vlasnika se odlučio za saradnju zbog preporuke. Takođe, drugih 27.1% vlasnika se odlučilo za saradnju jer su već upoznati sa načinom funkcionisanja te agencije za nekretnine.
- Kod 40% ispitanih vlasnika kao najbitniji faktor za prodaju smatraju da je brzina
Najbitniji faktor za vlasnike kod prodaje nekretnine jeste da je prodaju što brze, što se složilo 40% ispitanih vlasnika, dok se 30% odlučilo za prodaju po što većoj ceni. Informacije o trendu rasta cena na tržištu nekretnina su svakim danom sve češće, međutim u praksi se dešava da vlasnik oglašava stan duži vremenski period i da ne uspeva da pronađe zainteresovanog kupca. Svaki licencirani agent za nekretnine prvenstveno će da savetuje da se angažuje procenitelj koji će ozvaničiti vrednost same nekretnine. Ovaj korak je jako bitan zbog kupaca koji planiraju da izvrše kupovinu uz pomoć stambenog kredita, čiji iznos se definiše na osnovu informacija procenitelja
- 60% ispitanih kupaca se izjasnilo da im je bitno koja agencija za nekretnine oglašava stan koji žele da pogledaju.
Sa druge strane 60% kupaca se izjasnilo da im je bitno koja agencija za nekretnine oglašava stan koji su primetili u moru oglasa na internetu, jer im je najbitnije da izvrše bezbednu kupovinu nekretnine i da budu sigurni da se neće susretati sa problemima tokom i nakon kupovine. Dakle, svaka agencija za nekretnine prvenstveno mora da stekne poverenje od strane kupaca. Na drugom mestu, odnosno 40% ispitanih kupaca su se izjasnili da im je prilikom kupovine cena bila najbitniji faktor. Ova informacija može poslužiti vlasnicima nekretnina za prodaju, da prilikom definisanja cene nekretnine uzimaju u obzir i to koliko je ta vrednost veća od proceniteljske vrednosti i da se potrude da opravdaju tu razliku kako bi kupac imao jasniju sliku.
Ukoliko ste vlasnik nekretnine i želite da je prodate, preporuka je da na samom početku uspostavite komunikaciju sa agencijom za nekretnine i saznate sve o samom procesu prodaje, kretanju tržišta i uslovima saradnje. Imajte u vidu da kupci prilikom istraživanja tržišta prikupljaju što više informacija i pretražuju ponudu stanova koja je u potpunosti transparentna, poput City Expert agencije za nekretnine koja već važi za primer po načinu prezentacije i prikazanim informacijama o samoj nekretnini.
Odaberite agenciju koja ima dobru reputaciju, odnosno koju prati dobar glas što se tiče realizacije kupoprodajnih procesa, jer ćete na taj način brzo upoznati kupca koji je spreman za kupovinu vaše nekretnine.
Promo tekst