Način na koji brendovi komuniciraju menja se iz dana u dan, u skladu sa potrebama tržišta, kanala komunikacije i ciljne grupe.
Ono što je bilo popularno pre pet godina danas više nije aktuelno. Imajući u vidu prezasićenje nastalo što lažnim, što preuveličanim vestima, jasno je zašto ljudi više ne posvećuju pažnju tradicionalnim medijima.
Međutim, i dalje postoje elementi koji su ostali neophodni za otvorenu komunikaciju sa ciljnom grupom, a jedan od njih je svakako i saopštenje za javnost.
Reč je o zvaničnom dokumentu koji sadrži podatke o određenoj temi, a koji pišu menadžeri za odnose s javnošću. Saopštenja uglavnom završavaju kod novinara, koji potom odlučuju da li je vest dovoljno dobra da bi otišla u javnost.
Kako bismo pomogli i vama i njima da se ovo desi, pripremili smo nekoliko saveta za pisanje kvalitetnog saopštenja za javnost.
Neka naslov bude upečatljiv
Iako ćete ga verovatno pisati na samom kraju, imajte u vidu da će upravo njega ljudi prvo pročitati.
On predstavlja 50% uspeha vašeg saopštenja. Jer ukoliko se čitaocima ne dopadne ili ih ne privuče ništa iz naslova, velika je verovatnoća da neće ni nastaviti čitanje. Zato se potrudite da koristite glagole koji podstiču radnju, zovu na određenu akciju ili navode nešto što je univerzalno važno za sve koji se nađu pred tom rečenicom.
Morate apelovati na razum i savest, a pri tome donekle i koketirati sa čitaocima, kako biste zagolicali njihovu maštu i pružili im informacije koje su im zapravo potrebne.
Istaknite najvažnije
Kada saopštenje šaljete dalje uticajnim korisnicima društvenih mreža (influenserima), analitičarima ili reporterima, imajte u vidu da je za njih neophodno da već u prvim redovima vide ono što bi trebalo da ih zainteresuje.
Baš tu ćete smestiti odgovore na pitanja ko, šta, zašto, gde i kako, jer je baš to ono za čim će oni tragati prilikom prvog pregleda vašeg dokumenta. U sledećim pasusima možete dopisati dodatne informacije koje će obogatiti samu priču i pružiti kompletniju sliku, ali ne zaboravite da iščekivanje nije nešto na šta bi trebalo da računate prilikom formiranja saopštenja.
Dodajte značajne reference
Sada, kada imate jasnu bazu i koncept saoštenja, vreme je da poradite na detaljima.
Pojedinosti će doprineti snazi vaše priče i one će unaprediti šanse da ljudi čuju za vas i da ono što imate da kažete podele s drugima.
Jedan od najboljih načina da to postignete jeste da razgovarate sa ljudima na visokim pozicijama u okviru kompanije koju zastupate i da od njih dobijete izjave koje ćete uobličiti i dodati u saopštenje.
Upravo će ove izjave novinari moći da koriste kasnije, a one će postati značajne za razumevanje značaja vesti i informacija koje delite sa javnošću.
Dopišite informacije važne za formiranje mišljenja
Kada ste završili saopštenje, vreme je da iskoristite poslednji paragraf i da dopišete sve važne informacije koje mogu pomoći ljudima da shvate o kakvoj kompaniji je reč, čime se bavite i šta je vaša misija.
Ovaj pasus možete iskoristiti i za to da pružite uvid u to kakve planove imate za budućnost i kako ćete ostvariti zamisli koje ste podelili. Budite kreativni i gledajte na ovaj medijski prostor kao na priliku da zasijate i da ostavite snažan dobar utisak na čitaoce, koji će na osnovu toga poželeti da nastave da vas prate.
Odnosi s javnošću mogu biti prilično izazovni, imajući u vidu različite faktore koji utiču na tok komunikacije sa vašom ciljnom grupom.
Zato je neophodno da budete oprezni i da vodite računa o svakoj reči koju napišete, kao i o kanalu komunikacije koji ćete iskoristiti. Da biste uopšte znali koji kanali postoje i kako da u potpunosti upotrebite sve njihove prednosti, važno je da imate bar osnovna teorijska znanja koja će vam u tome pomoći.
Zato upišite obuku za odnose s javnošću i postanite PR menadžer i počnite da radite na promociji sopstvenog kvaliteta.
Promo tekst