Jedna australijska medijska agencija uvela je tri slobodna dana nedeljno i već posle mesec dana primetila velike promene.
Nadređeni kažu da je model nedlje od 4 radna dana apsolutno uspeo.
Zaposleni osim subote i nedelje imaju slobodnu i sredu.
Generalni direktor Džoni Klou kaže da se kancelarija zatvara u sredu, što timu omogućava da u život uklopi vreme za porodicu, sport ili spavanje, a da ne mora sve to da stisne u vikend.
Četvorodnevnu radnu nedelju direktorka Ket Blekman testirala je u julu prošle godine i apsolutno se oduševila.
"Nakon što je isprobala dosta fleksibilnih aranžmana koji nisu uspeli (ljudi uzimaju toliko različitih slobodnih dana da je time nemoguće upravljati), Kaet je shvatila da može da stvori slobodan dan za sve. Sreda ima smisla jer je sredina nedelje. Petak je tako postao veoma produktivan dan. Stvorili smo model koji odlično funkcioniše", kaže Klou.
Prvo su model testorali mesec dana, a onda se to pretvorilo u tri meseca, pa u šest, a na kraju je prošlo više od godinu dana.
"Ljudima jasno stavljamo do znanja da ako prestane da funkcioniše, prestaćemo to da radimo, i to zadržava ljude motivisanim da rade", kaže Klou koji ističe i da su zaposleni zadovoljni.
"Sam prihod je porastao za 46 odsto, a osoblje nam se zadržava od 72 do 88 odsto. Osoblje je srećno, a firma uspeva i nadamo se da će naša studija slučaja pomoći drugim kompanijama da budu dovoljno hrabre za to", zaključio je.
Ova medijska agencija nije prva firma koja je uvela skraćenu radnu nedelju. Osim što to donosi psihološke beneficije (zaposleni rade bolje kada znaju da njihovi šefovi cene i njihove privatne živote), određene studije kažu da bi najsiromašniji Britanci mogli da poboljšaju prihode za 13 odsto do 2030. godine kada bi prihvatili nedelju od 4 radna dana i radili za veću minimalnu zaradu.
Ovakve promene ne bi mogle da se uvedu i u ugostiteljstvo, primera radi, ali bi određene kompanije mogle da profitiraju od smanjenja radnih sati.
Kurir.rs/Lad bible
Foto: Instagram/Printscreen