TUNEL BRANČIĆ DUŽINE 945 METRA MUČIO JE GRADITELJE, A SADA SPREMNO ČEKA PUTNIKE! Ovo je najveće čudo novog auto-puta Miloš Veliki!

TANJUG/ RADE PRELIC

Tunel Brančić je najveći je građevinski poduhvat na auto-putu "Miloš Veliki"! Za graditelje jedan je od najtežih poslova koje su ikada obavili. Tunel "Brančić", dužine 945 metra, nalazi se na oko dva kilometra od petlje Ljig, na kraju novoizgrađene deonice i mesta spajanja sa deonicom od Ljiga do Preljine koja je završena pre dve godine


Radove su usporavale, a na momente i prekidale nepredvidive prirodne prepreke: sastav zemljišta, pojava klizišta i podzemnih voda. Iskopano je 250.000 kubika raznog materijala, ugrađeno je 92.000 kubika betona i 5,5 miliona kilograma armature, navodi se u reportaži portala Rts.rs, autora Mihajla Jevtića.

- Ovo je u istoriji 'Energoprojekta' jedan od najtežih tunela jer su geološki uslovi bili izuzetno teški tokom izvođenja. Sve ovo uspešno je rešeno pre svega zahvaljujući ogromnom trudu 'Energoprojektovih' radnika i inženjera, a i uz veliku pomoć nadzora eksperata iz sveta i Srbije koje smo morali u kritičnim trenucima da angažujemo na projektu - objasnio je Milan Ristić iz "Energoprojekt-niskogradnje".

U obe tunelske cevi, sa po dve kolovozne trake, širine osam i po metara, postoji prostor za vozila koja su u kvaru, kao i veza između tunelskih cevi u slučaju vanrednih situacija.

Opremljen je najsavremenijom elektro-mašinskom opremom, uz stalno praćenje i upravljanje saobraćajem iz tehničko-operativnog centra.

- Ovde je montirana najsavremenija oprema koja se trenutno montira na Balkanu pa i u Evropi - istakao je stručni saradnik "Energoprojekt-niskogradnje" Radomir Elez.

TANJUG/ RADE PRELIC 
foto: TANJUG/ RADE PRELIC

Pokriven je kompletnim sistemom sa video-nadzorom kojim su predviđeni scenariji provala, požara i sl. U tunelu je i promenljiva signalizacija sa savremenom rasvetom u led tehnologiji. Upravlja se iz jednog centra.

- Možemo istog trenutka da reagujemo da sprečimo bilo kakvu nezgodu, katastrofu, dakle da upozorimo vozače na 1.800 metara ispred i na oko dva kilometra sa ulazne strane da se nešto desilo. Ti sistemi su sad u potpunosti u funkciji i vrlo bezbedni - napomenuo je Elez.

Izgradnja tunela "Brančić", najzahtevnijeg građevinskog objekta na 103 kilometra završenog auto-puta "Miloš Veliki" trajala je četiri i po godine.

Prvobitna vrednost radova na tunelu je 37 miliona dolara.

kurir.rs/ Informer