Dilema Ukoliko bi autobuse prebacili na auto-put, prevoznici bi gubili putnike iz svih mesta od Beograda do Čačka, a ako nastave Ibarskom, napustiće ih Čačani i putnici iz daljih mesta
Privatni autobuski prevoznici još razmatraju da li im se više isplati da idu novim auto-putem Miloš Veliki ili da nastave da voze Ibarskom magistralom, jer se u oba slučaja može desiti da izgube veliki broj putnika, saznaje Kurir.
Iako je vožnja Milošem Velikim od Beograda do Čačka sigurnija i brža nego Ibarskom magistralom, prevoznici zaziru od toga da promene maršrutu jer će, ukoliko voze auto-putem, ostati bez putnika u svim mestima od Beograda do Čačka. Ako se budu držali Ibarske magistrale, u tom slučaju bi mogli ostati bez putnika iz Čačka i daljih mesta jer njima više odgovara da se bez zastajkivanja stušte auto-putem do svog odredišta.
- Prevoznici razmišljaju da, ako od Beograda do Čačka krenu novim auto-putem, izgubiće putnike iz Stepojevca, Lajkovca, Lazarevca, Gornjeg Milanovca, Ljiga i drugih mesta do Čačka.
S druge strane, ako ostanu na starom putu, izgubiće sve putnike iz Čačka jer je njima brže da idu auto-putem. Zato prevoznici još razmišljaju šta da rade, najverovatnije će se odlučivati da pola autobusa zadrže na Ibarskoj, a da drugu polovinu prebace na auto-put - kaže Mirko Vučinić iz poslovnog udruženja drumskog transporta Panontransport i dodaje da je prevoznicima najvažnije da imaju što više putnika.
Da bi se prevoznici prebacili sa Ibarske na auto-put, potrebno je, kako ističe Vučinić, da podnesu zahtev Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture za izmenu reda vožnje:
- Prevoznici koji imaju postojeće i overene redove vožnje ka Čačku, Užicu, Kraljevu, Vrnjačkoj Banji i kojima je auto-put najbrža i najbliža varijanta, mogu u Ministarstvu saobraćaja da izvrše promenu itinerera, tj. plana puta kojim se vozilo kreće i da za nekoliko nedelja, a najkasnije za mesec dana, počnu da voze auto-putem Miloš Veliki. Većina prevoznika je takva. Oni koji prvi put hoće da voze na toj trasi i treba im red vožnje, moraju da čekaju do februara da bi do 1. marta podneli zahtev Privrednoj komori. Privredna komora tokom aprila i maja razmatra zahteve i, ako im odobri red vožnje, oni mogu da počnu da voze od 1. oktobra 2020. jer je tako predviđeno pravilnikom.
Kurir / Slavica Tomčić
Foto: Tanjug/Zoran Žestić