Marketing sadržaja

VIRALNE KAMPANJE: Pratite ova 4 koraka i vaša kampanja može postati viralna

Foto: Promo

Skoro svaki stručnjak za marketing će vam reći da je viralne kampanje nemoguće kreirati. I ovo je potpuno istinito.

Ne postoji univerzalni recept koji će vam osigurati da određena kampanja postane viralna, odnosno da se proširi bez ulaganja velikog budžeta, samo zato što je ljudima dovoljno zanimljiva.

Međutim, iako ne postoji spisak pravila i ideja, postoje neki principi koje možete slediti kako biste došli do što boljih rezultata i postigli što bolji efekat kod publike.

Na kraju dana o tome da li će kampanja postati viralna ne odlučujete vi, već samo jedna osoba koja će kreirati dovoljno veliku vidljivost vašeg brenda, i to često iz ličnih razloga.

Ali evo odakle možete da krenete kako biste što pre došli do pozitivnih rezultata.

Foto: Promo
foto: Promo

Poštujte pravila vremena objavljivanja

Ukoliko želite da veliki broj ljudi vidi i podeli vašu kampanju, onda je morate vezati za određenu pojavu ili događaj koji je već izazvao veliku pažnju i kome se možete priključiti.

To ne znači da ćete da kradete slavu, već da ćete samo iskoristiti trenutak akcije za to da delić pažnje usmerite na sebe. Najbolje viralne kampanje su se upravo tako dešavale, kao deo trenutne pomame i često kao reakcija na neki događaj koji je izazvao pažnju javnosti.

Zato neprestano pratite šta se dešava u industriji, ali i van nje i iskoristite pravu priliku.

Različite osobe moraju imati vrednost od toga

Da bi kampanja bila viralna, ona ne sme biti targetirana, ni namenjena samo jednoj grupi osoba.

Morate postaviti priču tako da u isto vreme vrednost mogu pronaći i biznismeni i oglašivači, ali i krajnji korisnici. Svako od njih mora pronaći svoj deo kolača u priči i prepoznati kako može ići dalje da plasira to što je čuo i pročitao.

Na vama je da svakome od njih ostavite tragove u svojoj kampanji kako bi oni što jednostavnije preneli vaše poruke javnosti i ljudima do kojih želite da dođu.

Foto: Promo
foto: Promo

Razmišljajte o kontaktima koje imate

Iako je na prvom mestu bitno da kreirate kvalitetan sadržaj, morate razmisliti i o tome kome i kako da ga plasirate.

Neke konekcije koje napravite tokom karijere, posebno one sa medijima i novinarima, mogu trajati veoma dugo. Zato se ne ustručavajte da učinite nekome uslugu, kako biste u nekom kasnijem stadijumu iskoristili priliku da zamolite za povratnu uslugu.

Nekada je potrebno samo malo pogurati kampanje kako bi došle do većeg broja ljudi.

Uložite novac

Iako viralne kampanje uglavnom nastaju organskim putem, one mogu biti mnogo uspešnije ukoliko u njih uložite nešto novca kada počnu da rastu.

Važno je da prepoznate trenutak kada se dostigne kritična masa. Kada sticanje novih lajkova i komentara uspori, vreme je da odvojite budžet za svoje sadržaje i da dozvolite većem broju ljudi da ih vide, kako biste postigli što bolje rezultate. Ovo je siguran recept za uspešnu kampanju koja će ostaviti pozitivan trag u vašem portfoliju.

Foto: Promo
foto: Promo

Naučite kako

Vreme objavljivanja, kreiranje sadržaja i budžetiranje jesu aspekti posla koji se uči godinama. Njegove osnove sigurno ne možete naučiti na kratkim kursevima od nekoliko meseci, međutim, ako izdvojite barem godinu za usavršavanje uz pomoć kvalitetnih mentora iz struke, možete očekivati dobre rezultate.

Upišite obuku za marketing na internetu i napravite ključni korak ka karijeri iz snova.

Promo tekst