BEOGRAĐANI BESNI NA TAKSISTE: Bune se, a nema ih kad ih zovemo!
Izgubili živce: Građani negoduju što je već treći dan prestonica blokirana, a kada im taksi najviše treba, nemoguće je dobiti ga
Građani nakon trećeg protesta taksista kojim parališu saobraćaj u prestonici polako gube živce, pa su rešili da se požale i ukažu na sve mane ovih vozača. Kako navode, protest je neopravdan jer u situacijama kada su najpotrebniji, taksisti odbijaju saradnju.
Na primer, sugrađani su se žalili da u utorak uveče, pred utakmicu Crvena zvezde, u prestonici nisu mogli da obezbede taksi prevoz do našeg najvećeg stadiona jer su im taksisti odbijali vožnju:
- Sat i po pre utakmice sam pozvao taksi, međutim, nisam uspeo da dobijem prevoz, svi su me odbili. Ista situacija je bila i posle završene utakmice, a dešavalo mi se i da ranije, tokom špica u radnim danima, postupe isto - kaže za Kurir jedan građanin.
Ono što najviše ljuti Beograđane jeste, kako kažu, stav taksista koji ne žele da prevoze ukoliko je relacija kratka:
- Nekoliko puta su odbili vožnju jer ne žele da voze „tako blizu“ iako sam nosila velike torbe. Ne razumem drskost, ukoliko sam spremna da platim start, a i preko toga, koliko bi iznelo do odredišta, zašto ne prihvatiti? - navodi ljuta sugrađanka Miljana.
Paprena vožnja
Kada je reč o ceni, u Beogradu start uglavnom iznosi oko 170 dinara. Za svaki pređeni kilometar, u zavisnosti od tarife, građani moraju da izdvoje od 65 dinara, odnosno 85 dinara za tzv. noćnu tarifu, pa do 130 dinara po kilometru za vožnju van grada. Naša sagovornica Miljana dodaje da „bez 1.000 dinara ne ulazite u vozilo, jer na početnu cenu treba dodati i cenu po kilometru, pa ceh ispadne ogroman ukoliko upadnete u kolaps“.
Takođe, čekanje po satu se dodatno naplaćuje i iznosi oko 750 dinara. Taksi prevoz je najskuplji u Beogradu, zatim sledi Niš sa startom od 110 dinara, a nije jeftin ni Novi Sad, čiji taksisti naplaćuju 85 dinara za početak, kao ni Kruševac, gde ulazak u vozilo iznosi 70 dinara. Sve navedeno navelo je naše sugrađane da se zapitaju da li je štrajk taksista opravdan.
Kriva im kiša
S druge strane, iz Strukovnog udruženja taksi preduzetnika slažu se da u pojedinim situacijama, u toku špica ili pljuska, nije lako dobiti vozilo, pogotovu zbog čestih kolapsa u gradu:
- Poznato je da u Beogradu nastane kolaps čim padne kiša ili u vreme špica, kao i tokom situacija poput utakmica ili velikih proslava, Nove godine, na primer. Tada nije lako dobiti vozilo, a odmažu nam i radovi i zatvorene ulice u gradu. Ipak, siguran sam da u svim ostalim situacijama naši ljudi rade i prevoze putnike bez problema, ipak, samo u Beogradu ima 6.300 taksista, što je i više nego dovoljno za naš grad i potrebe - rekao je za Kurir Zoran Stefanović iz udruženja.
Kurir.rs/Milica Vujović Foto: