Za sedam dana očitavanje kartica povećano za 50 odsto

Prodaja karata kod vozača, koja je najviše prisutna u prigradskim opštinama u okviru ITS2, uvećana je za više od 80 odsto i izvršeno je 323.000 dopuna nepersonalizovanih kartica, dok je u prvoj nedelji jula taj broj iznosio 221.000

BEOGRAD - Nakon sedam dana od uvođenja novih mera, prema podacima Direkcije za javni prevoz, broj očitavanja kartica u vozilima gradskog prevoza je povećan za 50 odsto, saopšteno je iz sistema Bus plus. Broj dopuna nepersonalizovanih kartica takođe je uvećan za 50 odsto.

Kako se navodi u saopštenju, prodaja karata kod vozača, koja je najviše prisutna u prigradskim opštinama u okviru ITS2, uvećana je za više od 80 odsto. Izvršeno je 323.000 dopuna nepersonalizovanih kartica, dok je u prvoj nedelji jula meseca taj broj iznosio 221.000. Na stanicama na kojima se sprovodi vanredna kontrola, u proseku 40 odsto putnika izađe iz vozila zato što nema važeću kartu. Nakon prvih dana kada je dolazilo do većih gužvi i zadržavanja, situacija se poboljšava, jer sada većina putnika bez karte uglavnom napušta vozilo.

Linije koje su u junu mesecu imale najmanji broj očitanih kartica su 38, 110 i 522. Nakon prve nedelje novih mera, broj očitavanja na njima i dalje je mali.

Povodom inicijative građana za sniženje cena voznih karata, Bojan Bovan predstavnik Gradske uprave ističe da mesečna karta za zaposlene, čija je cena 2.700 dinara, na dnevnom nivou iznosi 90 dinara za neograničen broj vožnji.

- Nezaposleni, studenti i srednjoškolci mogu dnevno da se voze neograničeno za 36 dinara, što je četvrtina cene jedne karte kupljene kod vozača. Cene prevoza nisu menjane dve godine i kada se saberu cene svih prodatih karata i podele sa brojem putnika koji se dnevno prevezu, bez obzira da li imaju kartu ili nemaju, dobijamo podatak da je cena prevoza po prevezenom putniku manja od 20 dinara. Nažalost, sa takvim plaćanjem, svi koji pružaju uslugu prevoza ne mogu da obavljaju svoj posao. Beograd ima veoma razvijen sistem povlašćenih karata i da bi cene ostale pristupačne, prevoz moraju svi da plaćaju - navodi Bovan.

Kako je naglasio Bovan, Bus plus je naziv sistema javnog linijskog prevoza u Beogradu u kome učestvuju Sekretarijat za saobraćaj - Direkcija za javni prevoz, GSP "Beograd" i SP "Lasta" sa oko 1.000 vozila, osam privatnih prevoznika sa 500 vozila, Apex - firma koja servisira naplatu na više od 1.000 prodajnih mesta i kontrolu, kao i putnici koji naprave više od milion vožnji svakog dana. Ovim složenim sistemom upravlja Direkcija za javni prevoz, dodao je Bovan.