INSTAGRAM NAJPOPULARNIJA DRUŠTVENA MREŽA: Hešteg kao unosna valuta!

Shutterstock

Trend: Na ovoj on­la­jn pla­t­fo­r­mi na­la­zi se na­j­bo­lji sa­dr­žaj, obje­di­njen u jed­nom di­gi­tal­nom me­di­ju ko­ji je izu­ze­t­no user friendly

Nekada je važilo pravilo da slika vredi više od hiljadu reči, dok danas to nije slučaj. Uspešnost same objave u vidu slike ili videa u velikoj meri zavisi od njenog opisa (tzv. copyja) i heštega.


Rodno mesto moderne upotrebe heštega je Tviter, a njegov idejni tvorac je developer Kris Mesina, koji je primetio da se heštegovi najčešće koriste prilikom četovanja i smatrao je da bi bili popularni i na ovoj društvenoj mreži. Verovatno se ne sećate perioda kada je s drugim osobama bilo moguće komuniciranje u virtuelnom svetu samo četom, bez razmene slika. Na portalima koji su obezbeđivali ovakav vid komunikacije teme za čet su se selektovale poput odvojenih „soba“ zahvaljujući #. Sve se ovo dešavalo 2007. godine, iako je subjektivni osećaj kao da je bilo u prošlom veku.


Danas zahvaljujući simbolu # naše slike dolaze do najudaljenijih mesta na planeti. Dešavalo mi se da kontaktiraju sa mnom, da me lajkuju i zaprate osobe iz Južne Amerike, dok sam se s nekima i sprijateljila u realnom životu, samo zahvaljujući zajedničkoj temi, koju sam označila i imenovala simbolom # u opisu slike. Sve ovo prati osnovnu funkciju Instagrama, kao i njenu kategoriju - društvena mreža posredstvom koje ljudi komuniciraju, uče i razmenjuju iskustva.


Kako zapravo # funkcioniše?


Osnovna funkcija # jeste privlačenje relevantne publike.


Kada u opis slike stavite bar jedan #, vaša objava će biti vidljivija za 12,6 odsto u odnosu na objavu koja nema nijedan #. Sam # pomaže Instagramu da sortira vašu objavu po tipu objave (npr. hrana, deca, moda, psi...) i da ona lakše nađe put, pomoću Instagram algoritma, do ciljane publike.


Glavni cilj # je da na efikasan način dođete do svoje publike i korisnika koji dele ista interesovanja kao i vi, odnosno da oni na lakši način dođu do vas. Ovo pravilo takođe važi i za objave u vidu Instagram Storyja.


Kada # pravi veću štetu nego korist?


Iako sama ideja o # zvuči gotovo pa idealistično, njegova preterana upotreba može dovesti do toga da vaša objava ne bude vidljiva ili da joj vidljivost bude smanjena.


Početkom 2018. godine Instagram je uveo određene „kazne“ po pitanju smanjene vidljivosti onih objava koje koriste previše tagova ili učestalo koriste veliku količinu # u komentaru ispod objave.


Ukoliko dodate na svoju objavu neki od popularnih i suviše generalnih # (poput #love, #fashion, #friends...), nemojte očekivati da će ta objava biti izuzetno vidljiva zbog toga što te # većina korisnika upotrebljava i samim tim vaša objava nije toliko vidljiva jer se takmičite s milionima korisnika širom sveta koji koriste taj isti #. Probajte da u Search opciji pretražite #fashion i videćete da postoji 725 miliona objava sa ovim #, a samim tim i verovatnoća da će neko skrolovati dok dođe do vaše objave je izuzetno mala jer se objave u Search opciji menjaju po vremenskoj odrednici (najskorije slike su prve po redu).

Aplikacije

BORBA ZA VIDLJIVOST U MORU #


Postoje aplikacije koje analiziraju sliku i na osnovu nje vam predlažu poželjne #, aplikacije koje vam na osnovu odabira kategorije u kojoj se slika nalazi (sami odaberete nekoliko ponuđenih kategorija) i ključnih reči iz opisa daju predlog najpoželjnijih i najrelevantnijih # koji se prema Instagram statistici dobro rangiraju.


Aplikacije nisu idealne, pa se može desiti da vam ponude i neke suviše generalne #, koji vam neće obezbediti dovoljnu vidljivost.

Kurir.rs/ Piše Ivana Srdić Foto: Shutterstock

GOST-UREDNIK Teodora Bogdanović v. d. glavne i odgovorne urednice Cosmopolitana