Prvo što vas apsolutno zatekne, iznenadi i razoruža pri susretu sa ovom,po svemu izuzetnom i fascinantnom ženom je njen izgled – za trenutak sam pomislio da je predamnom heroina akcionog filma, Lara Kroft ili Wonder Woman lično. A još kada krene razgovor i oduva vas njena orkanska energija, postane jasno zašto je Milenija Perišić jedinstvena pojava na srpskoj i regionalnoj filmskoj sceni. Producentkinja filmova, jedna od zaista malobrojnih žena u toj branši kod nas, upravo završava produkciju svog prvog dugometražnog igranog filma – akcionog trilera „KLJUČ“,čija se premijera očekuje početkom naredne godine.
Žena koja radi film po principu najvećih američkih studija. Producentkinja koja je osmislila, razradila, napisala, finansirala i realizovala nezavisni visoko budžetni film. Prvo pitanje za Mileniju je, vezano za temu filma, misterija i triler poput Da Vinčijevog Koda, o čemu se zapravo radi i otkud ideja za ovaj film?
• Oduvek sam se čudila i pitala zbog čega velika većina srpskih i regionalnih producenata, reditelja, scenarista, autora opšte uzevši, kopira često teme stranih, pretežno zapadnih produkcija, kada je naša, ne sampo srpska, već istorija, tradicia religija, mitologija svih naroda Balkana i Istočne Evrope daleko bogatija i zanimljivija. Možda je to i razlog što takvi filmovi nemaju baš uspeha kod bioskopske publike,jer nema prave identifikacije sa likovima ili važnošću tema kojima se bave. Mene su više fascinirale druge teme,posebno iz hrišćanske mitologije koja je stara više vekova. Ne bih otkrivala previše, samo ću reći da je u pitanju relikvija iz doba cara Justinijana koju poseduje i čuva Srpska pravoslavna crkva, a žele da je se dokopaju razni negativci.
Hrabro ste ušli u produkciju visokobudžetnog filma, ne tražeći pomoć države već samo komercijanih sponzora, odakle ta strategija I hrabrost?
• Nije u pitanju hrabrost, već dobro osmišljen plan i strategija. Kada sam smislila ideju za film „KLJUČ“, prvo sam se obratila Zoranu Cvetanoviću, mom nedavno preminulom prijatelju, lideru u distribuciji filmova, koji je bio uključen u izradu scenarija i sve važnije odluke. Distributeri bolje od svih znaju ukus publike i uspešne strategije prodaje i plasmana filma. Drugi deo mog plana odnosi se na angažman najboljih ljudi iz branše – scenarista, reditelja i ostalih autora, kao i precizno odabran kast medju najkvalitenijim glumcima. Tu strategiju su prepoznale uspešne kompanije, moji sponzori, i bili su sigurni da u rukama imam dobar proizvod, uspešan na tržištu kada krene u distribuciju, i nisam imala većih problema u nalaženju pravih partnera.
Kakvi su vam planovi za film?
• Sa Art Vistom, bioskopskim distributerom, sam napravila plan za premijeru početkom 2020, u celom regionu istovremeno, uz veliku kampanju. TV Prva je zvaničan emiter , TV partner i distributer na TV, kablovskim i digitalnim platformama. Pored toga, fokusirala sam se na istočno evropsko tržište, Tursku, Azerbejdžan, Kazahstan, Rusiju, gde je distribucija već ugovorena. Trenutno sam fokusirana na kinesko tržište gde leži veliki potencijal za naše filmove. Pronicljivost ali i studiozan rad su KLJUČ uspeha.
(Kurir.rs)