DIZAJN BROŠURE: Evo kako dizajnirati dobru brošuru

Promo

Jedan od prvih zadataka skoro svakog novog dizajnera jeste kreiranje brošure.

Iskusni dizajneri smatraju da je dizajniranje brošure jednostavan deo posla, pa često prepuštaju mlađim saradnicima da donose odluke u vezi sa ovim procesom. Međutim, ukoliko želite da brošura zaista šalje pravu poruku i da bude primećena, ovo nije mali zalogaj.

Dizajn brošure predstavlja umetnost za sebe.

Pred sobom imate manju verziju knjige, odnosno magazina koji će neko prelistati, pregledati i potom doneti zaključke o tome šta se unutra nalazi. Zato je važno da vaš dizajn prenosi poruku koju priča ne uspeva da dočara.

Promo 
foto: Promo

Postoji mnoštvo načina kako to možete da izvedete, ali vam je, za koji god da se odlučite, potrebno vreme. Ako želite da osmislite kompaktnu priču i stavite je u jedan rad, pratite ove savete i uspećete u tom poduhvatu.

Šta je cilj?

Pre nego što počnete da radite, razgovarajte sa klijentom, odnosno s naručiocem posla i pokušajte da ustanovite za šta mu je potrebna brošura.

Proniknite u poreklo potrebe klijenta da biste znali koju poruku želi da prenese.

Ukoliko poručioci nemaju spreman brif za vas, onda znate da ćete morati sami da dođete do njega. Zato ih pitajte da li su već imali neku brošuru i da li je bila uspešna. Čitajte između redova, hvatajte beleške i pokušajte da shvatite šta klijent od vas očekuje, a šta treba da bude cilj brošure.

Ne možete da počnete da radite na ovom poslu ukoliko pre svega ne saznate koji osećaj vaše rešenje mora da izazove kod čitaoca.

Ne preterujte sa fontovima

Imajte uvek u vidu to da su brošure pre svega korporativna rešenja koja brendovi koriste kako bi neke svoje proizvode i usluge predstavili na informativan način.

Promo 
foto: Promo

To znači da će ovde biti nešto više teksta nego na standardnom promotivnom vizuelnom rešenju. Taj tekst mora biti čitljiv svakom oku. Zato ne preterujte u izboru fontova, već se ograničite na maksimumalno tri fonta za celu brošuru.

Takođe, nije isključeno ni da ćete dobiti jasne instrukcije u vezi sa izborom fonta, budući da mnogi brendovi već imaju razvijenu knjigu standarda, a fontovi su njen neizostavni deo.

Razmišljajte o ciljnoj grupi

Kada radite za klijente, ovaj aspekt može biti zahtevan, jer vama je ciljna grupa često i sam klijent.

Promo 
foto: Promo

Sa druge strane, klijenti imaju potpuno drugu ciljnu grupu, ali nisu uvek spremni da prihvate sugestije dizajnera.

Zato pokušajte da i sami razmislite o tome ko će čitati tu brošuru koju budete pravili.

Poenta je da čitaoci u brošuri pronađu odgovore na sva pitanja koja imaju i da im bude jednostavno da do njih dođu. Jer ako budu morali da ulože i malo više napora od očekivanog, oni će verovatno odustati od tog poduhvata.

Prvi utisak je važan

Kao što znate, ne postoji druga šansa za prvi utisak.

Zato se potrudite da date sve od sebe da u tom poduhvatu zablistate. To znači da materijal od koga će se štampati brošura mora biti visokog kvaliteta i dopadljiv kako na dodir, tako i na pogled.

Boje moraju biti jasne i intenzivne, a čitaoci već na prvih nekoliko strana moraju videti o čemu se radi i shvatiti da li je proizvod koji se promoviše ono što žele i što im je potrebno.

Promo 
foto: Promo

Zato spakujte na korice sve ono čime ćete privući njihovu pažnju i što ćete im razjasniti i približiti na narednim stranicama.

Naučite kako

Čak i kada uspete da formirate strukturu brošure koja će odgovarati čitaocima, neophodna su vam znanja i veštine da je zaokružite i kreirate celu priču oko nje.

Zapravo morate poznavati alate koje ćete koristiti za pravljenje ovog dokumenta, a njih ne možete savladati na kratkim kursevima od nekoliko meseci. Posvetite bar jednu godinu profesionalnom usavršavanju, uz pomoć kompetentnih mentora, i formirajte karijeru kakvu ste oduvek želeli.

Upišite obuku za grafičkog dizajnera i napravite ključni korak ka poslu iz snova.

Promo tekst