ŠKOLE U LOZNICI DOBILE PARKIRALIŠTA ZA BICIKLE: Postaviće ih i u Banji Koviljači, Trbušnici, Klupcima i Lozničkom Polju (FOTO)

T.Ilić

LOZNICA - Parkiralište za bicikla u dvorištu lozničke Osnovne škole ’’Vuk Karadžić postavilo je u sklopu projekta “Ciklo grad Loznica” ovih dana ’’Planinsko biciklističkog društva (PBD) “BicikLO’’ To je prva škola koja ima takvo parkiralište, a predstavnici PBD “BicikLO’’ kažu da će ih dobiti još nekoliko u Banji Koviljači, Trbušnici, Klupcima i Lozničkom Polju.

T.Ilić 
foto: T.Ilić

Namera je da se ovakvih tehničkim rešenjem omogući bezbedno ostavljanje bicikala koji se na ovom parkiralištu vezuju za ram, a ne točkove, pa su bezbednija od krađe. Cilj je da se učenici motivišu da u školu, gde imaju bezbedno parkiranje, dolaze vozeći biciklo i da ono postane svakodnevno prevozno sredstvo čime se doprinosi očuvanju životne sredine, kaže Milan Đuričić predstavnik PBD “BicikLO’’.

Ovo društvo je u proteklih meseci radilo na popularizaciji biciklizma, a pre nekoliko dana je uz podršku lokalne samouprave u Skupštinskoj sali gradske uprave Loznice održalo panel - diskusiji u okviru projekta “Ciklo grad Loznica’’
o tome kako doći do urbanog biciklizma i stvoriti uslove za bezbednu vožnju dvotočkaša u lozničkom kraju.


Tada je ocenjeno da položaj biciklista u Loznici nije na odgovarajućem nivou, u gradu postoji oko četiri i po hiljade metara bicilističkih staza koje su neuslovne, rascepkane i u jako su lošem stanju. Istaknuto je i da biciklistička infrastruktura nužno ne podrazumeva izgrađenu bicilističku stazu izdvojenu od ostatka
saobraćaja, već da mogu biti sprovedene određene mere, u jednosmernim ulicama dozvola kretanja biciklistima u oba smera, stvaranje zona smirivanja saobraćaja, postavljanje usporivača saobraćaja i slično.


PBD “BicikLO” objavilo je publikaciju “Ciklo grad Loznica - Smernice za razvoj biciklističke infrastrukture u gradu Loznica” u kojoj su rezultati ankete sprovedene među Lozničanima. Pokazalo se da 64 odsto biciklista u vožnji koristi desnu ivicu kolovoza, 24 odsto trotoar jer se ne oseća bezbedno na kolovozu, po biciklističkim stazama isključivo vozi osam odsto, a čak 88 odsto anketiranih je postojeće staze ocenilo kao “jako loše”.

Najveće teškoće za vožnju bicikla po gradu Lozničanima pravi to što nema dovoljno biciklističkih staza (38 odsto), zatim uparkirana vozila na njima (30), nepoštovanje od strane drugih učesnika u saobraćaju (27) i dok je šest odsto ocenilo kao smetnju nepostojanje odgovarajućih parkirališta za bicikla.

Da su potrebni bolji uslovi za bicikliste, a pre svega oni koji će omogućiti bezbedniju vožnju, ukazuje i to što su samo ovoga meseca dok su vozile biciklo nastradale dve osobe.


Oni koji voze dvotočkaše takođe treba da budu oprezniji i misle o svojoj bezbednosti. Nedavna akcija PBD ’’BicikLO’’ sprovedena u večernjim satima pokazala je da mnogi u noćnim uslovima bicikl voze potpuno neosvetljeni pa su samo za sat vremena takvima podelili više od 50 kompleta osvetljenja, belo svetlo za napred i crveno pozadi.

(Kurir.rs/T.Ilić)