KOMUNALNA MILICIJA TRENIRA STROGOĆU! Ko zaustavi vozilo na ovim mestima, ODRAĆE GA KAZNOM!

Shutterstock, Damir Dervišagić

Zavođenje reda Snabdevanje uslužnih objekata dozvoljeno je između 20 i sedam sati narednog dana, a komunalni milicajci od sutra najavljuju strože kažnjavanje svih koji se ogluše o ovaj propis

Prizor bahatog vozača koji je zaustavio vozilo na ulici gde mu je bilo najzgodnije da istovari robu, dok se iza njega formirala kolona vozila i besni vozači trube koliko im zvuci sirene to dozvoljavaju, ako je verovati najavama iz Komunalne milicije, uskoro bi mogao postati prošlost.

Naime, kako najavljuju iz Komunalne milicije, od 1. decembra komunalni milicajci neće imati milosti prema dostavljačima robe koji se budu ovako ponašali i zaustavljali vozilo u nedozvoljeno vreme i pisaće im kazne od 5.000 do 50.000 dinara.

Doprema noću

Prema novim propisima o snabdevanju, uslužni objekti koji nemaju parking mesto robu će moći da dopremaju isključivo noću, od 20 sati uveče do sedam sati sledećeg dana. Svi koji ovaj propis prekrše biće kažnjeni, a iznos kazne zavisi od toga da li se radi o pravnom licu ili o pojedincu, kao i od mesta na kom se prekršaj dogodio.

Silvija Slamnig 
foto: Silvija Slamnig

Iako su zabrane bahatog zaustavljanja postojale i dosad, one će sada biti rigoroznije sankcionisane, a u hvatanju prestupnika od 1. januara 2020. godine u tome će komunalnoj miliciji pomagati i veliki broj video-kamera koje će biti postavljene u centralnim gradskim ulicama.

Pored kazne od 50.000 dinara, koju će komunalni milicajci pisati firmi čije je dostavno vozilo zaustavljeno u nevreme i zakrčilo saobraćajnicu, kažnjeno će biti i odgovorno lice u firmi, i to iznosom od 5.000 dinara.

Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja smatra da kada je bezbednost saobraćaja u pitanju, tu nema kompromisa, ali kada se radi o komunalnom redu, trebalo bi da postoji doza tolerancije zato što privreda ima potrebu za snabdevanjem.

Promena procesa rada

- Trebalo bi razlikovati one koji dostavljaju robu od onih koji stanu da bi kupili burek u pekari ili popili kafu u kafiću. Privreda mora da funkcioniše i treba imati u vidu da postoje određene potrebe za zaustavljanjem vozila radi snabdevanja objekata. U tom smislu nisam siguran da privreda može da se organizuje tako da snabdevanje može da se odvija samo u noćnim satima. Ako snabdevate objekat samo između 20 i sedam sati ujutru, morali bi potpuno da reorganizujete proces rada, a to ima svoju cenu - ističe Okanović.

Kurir.rs / Slavica Tomčić

Foto: Shutterstock, Damir Dervišagić