Na poslednjem SEMPL, 21. konferenciji, učesnici su izdvojili 10 trendova, koji će krojiti oglašavanje, marketing i poslovanje u 2020. godini. Ne treba predvideti da kod nadolazećih trendova ne govorimo više samo o novim tehnologijama i brzini prilagođavanja promena, već će za uspeh biti potrebno odvojiti vreme i za tišinu, dijalog, autentičnost i promenu u načinu razmišljanja.
1. Uključite pogled u nesvesno
Marketinški radnici imaju potpuno drugačije navike u pogledu konzumacije medija i potrošnje, dolazimo do zaključka da savremeni marketing mora neophodno da ponudi i uvid u nesvesno, koji nam donose psihološke i bihejviorističke studije i neuronauka. Britanka Loren Keli (Lauren Kelly), psiholog dizajna, uverena je da nam pri oblikovanju relevantnih proizvoda za potrošača može pomoći jednostavna formula nazvana LASER ("Like them", "Attention-grabbing", "Social", "Easy", "Relevant").
2. Promenite fokus: sa ROI na emocije i kreativnost
Desna polovina mozga deluje na osnovu emocija i intuicije, zato su rešenja dublja, inovativna i kreativna, a oglasi efikasniji. "Kreativnost, koja se zasniva na činjenicama, ostaje jedna od dugoročno najefikasnijih strategija. Najbolji načini za izgradnju takve emotivne veze su pričanje priča i humor," kaže Kjara Manko (Chiara Manco), pomoćnica urednice za studije slučajeva u WARC-u, polazeći od analize najuspešnijih primera dobrih praksi.
3. Ključ uspeha krije se u povezivanju
Jedan od najvažnijih stručnjaka u oblasti inovacija Greg Satel (Greg Satell) uveren je da se u budućnosti dobro piše pre svega o onim preduzećima, koja će umesto ideja umeti da potraže dobre, smisaone probleme i da se u traženju rešenja za iste povezuju sa drugima.
4. Robnoj marki udahnite strast i svrhu
Robnoj marki morate dati glas, koji stvara poverenje i strast, a svoje priče govoriti konzistentno, uverena je kreativni tekstopisac Viki Ros (Vikki Ross). Tu ideju prate i nova četiri P marketinga, kao što ih u svom konceptu "Marketinga s karakterom" navodi Fil Kemiš (Phil Kemish), nagrađivani marketinški delatnik i govornik: svrha ("Purpose"), ljudi ("People"), Strast ("Passion«") i odnos ("Physical"). Svrha je pronaći i deliti vrednosti i uverenja, povezati se sa ljudima, razumeti šta su njihove strasti i stvarati trenutke koji zbližavaju.
5. Tradicionalni mediji ostaju važni
Rešenje efikasnog oglašavanja i dalje se nalazi u kombinaciji tradicionalnih i novih medija. Ivan Ivanov, direktor marketinga i komunikacija za region CEEMCA u Discovery-ju, takođe je upozorio na važnost traženja zajedničkog imenitelja u merenju dometa u različitim medijima i upozorio da su "modne" ciljne grupe, kao što su npr. milenijalci, velika zabluda.
6. AI i razgovorno poslovanje
Veštačka inteligencija i dijalog među komunikacione kanale, koje ne smete da propustite, umetnuće i tzv. razgovorno poslovanja i time aplikacije za obaveštavanje, koje razvijaju sve više rešenja za personalizovane razgovore robnih marki sa korisnicima
7. Privucite pažnju i zvukom i glasom
Za veću pažnju, dozivanje i razumevanje oglasnih i drugih medijsko komunikacionih sadržaja oglašivači, agencije i drugi, koji na jedan ili drugi način žele da privuku pažnju potrošača, slušalaca i gledalaca, moraće veću pažnju da posvete i zvuku i glasu. To, da su zvuk, intonacija, način i brzina govora snažno povezani sa nivoom pažnje, dokazuju studije Eme Rodero (Emme Rodero), istraživača i profesora na Univerzitetu Pompeu Fabra u Španiji. "
8. Marketing pomoću influensera
Deo marketinških sredstava u narednoj godini sigurno treba posvetiti saradnji sa influenserima, koja mora biti koncipirana dugoročno ili, kao što kaže Mat Torn (Matt Thorne), suosnivač start-upa Reboxed, umesto marketinga uticaja uvodite marketing pomoću influensera. Pri tom nikako nemojte prevideti platformu koja trenutno najbrže raste, TikTok, koja ima već 500 miliona korisnika.
9. Promenite način razmišljanja
Moramo da prestanemo da imitiramo ljude oko sebe i da pronađemo ono, što nas stvarno raduje, kaže i Ali Mahlodji, Evropski omladinski ambasador: "Niti jedna karijera nije linearna crta. Greške, usponi i padovi sastavni su deo posla, koji samo za hrabre stvaraju nove prilike."
10. Nemojte zaboraviti na tišinu
Snaga tišine nam nudi mogućnost da se bolje upoznamo: "Tišina i mir neodvojivo su povezani sa kreativnošću i mogu voditi do revolucionarnih ideja," uveren je Erling Kage (Erling Kagge), prvi čovek koji je pešice stigao na sva tri vrha sveta: severni i južni pol i Mont Everest. Tišinu kao alat za lakše razmišljanje uspešno koristi i tehnološki genije Ilon Mask (Elon Musk).
Promo tekst / Foto: Ziga Intihar