EVO ŠTA SVE KRADU GOSTI U HOTELIMA: Mislili ste da uzimaju samo sapune i olovke, a zapravo odnose klavire i televizore!

Profimedia

Većina hotelskih gostiju smatra sapune, kesice šampone, olovke, kapa za tuširanje... suvenirima koje imaju pravo da spakuje u svoj kofer pri povratku kući, ali ima i onih koji su iz hotela odnose televizore, klavire, dušeke, pa čak i preparirane životinje.

To je pokazalo istraživanje nemačkog portala "Velnes Heven" na osnovu anketa koja je sprovedena među 1.157 hotelijera o tome koji se predmeti najčešće kradu.

Istraživanje otkriva upadljivu razliku između "lopovskih manira" gostiju hotela sa četiri žvezdice i onih koji odsedaju u hotelima sa pet zvezdica, navodi se u zaključcima istraživanja objavljenim na portalu. Ogromna većina gostiju krade peškire i bade-mantile - možda kao stvari koje će im dobrodoći za sledeći spa-odmor, a u stopu ih prati krađa vešalice, olovke i pribor za jelo. Pored ovih "uobičajnih" predmeta, registrovan je i niz bizarnih krađa koje ukazuju na živu maštu delikvenata.

Naime, gostima jednog berlinskog hotela je verovatno bilo potrebno izvesno majstorsko umeće kada su uspeli da iz apartmana odnesu sanitarni čvor, odvodnu cev, ceo umivaonik, glavu tuša, hidromasažni tuš ili dasku za WC šolju, konstatuje portal.

Među sablažnjive slučajeve lopovluka spadaju i odnošenje velikog klavira iz lobija jednog hotela u Italiji, ili skidanje i odnošenje brojeva sa vrata hotelskih sobe u Italiji. U Francuskoj je jedan gost uhvaćen kako pokušava da ukrade prepariranu glavu vepra, koju je kasnije dobio kao trofer jer su njegovi prijatelji kupili od hotela ovaj dragoceni komad i dali mu ga kao venčani poklon, dok su u jednom hotelu blizu Salcburga ukradene drvene klupe iz saune...

Kada je reč o rang listi lopova razvrstanih po nacionalnosti, dobija se drugačija slika.

Jacques Palut / Panthermedia / Profimedia 
foto: Profimedia

Ispostavilo se, na primer, da nemački i britanski gosti u hotelima imaju prilično dosadne lopovske navike - pored peškira i ogrtača za kupanje, uglavnom se fokusiraju na "mažnjavanje" kozmetike i toaletnog pribora.
Za razliku od njih, Austrijanci su probirljiviji što se tiče rang liste poharane hotelske opreme jer su orijentisani na finije stvari kao što su posuđe i aparati za kafu. Čini se da žeđ za kafom ne mogu da utole.
Na meti Amerikanca su hotelski jastuci i baterije, dok Italijani više vole vinske čaše kao hotelski suvenir, a fenovi za kosu su omiljeni predmet krađe među gostima iz Švajcarske.

Francuzi, s druge strane, kradu na spektakularniji način: oni predstavljaju naciju koju uglavnom privlače televizori i daljinski upravljači. Hotelski gosti iz Holandije u svojim suvenirima traže pre svega praktičnu korist - njihovi favoriti su sijalice i i toaletni papir.

Istraživanje je takođe pokazalo značajne razlike kada su u pitanju krađe između gostiju hotela sa četiri i pet zvezdica, pri čemu ovi potonji vole da "ponesu" sa sobom skupocene predmete.
Anketirano je ukupno 634 menadžera hotela sa četiti zvezdice i 523 iz hotela sa pet zvezdica kako bi se utvrdile "lopovske" navike gostiju u zavisnosti od njihovog bogatstva. Kako se ispostavilo, izgleda da je moto - "pohlepa je dobra" - naročito uvrežena kod imućne klijntele hotela sa pet zvezdica.

Naime, verovatnoća da će visokokvalitetni televizori biti ukradeni u hotelima sa pet zvezdica je devet puta veća nego u onima sa četiri zvezdice, a slično je i sa umetničkim delima koja su popularan predmet želje u luksuznim hotelima, gde je verovatnoća njihove krađe 5,5 puta veća nego u onima s jednom zvezdicom manje.
Tablet računari i dušeci takođe se mnogo češće kradu u hotelima sa pet zvezdica.

Gosti hotela sa četiri zvezdice zadovoljni su sa manje spektakularnim poklonima - tamo je "tražnja" za peškirima i vešalicama veća nego u hotelima sa 5 zvezdica. Tipičan gost hotela sa četiri zvezdice posebno voli praktične stvari kao što su baterije i daljinski upravljači, budući da je verovatnoća krađe tih predmeta 3,1 puta i 4,9 puta veća nego u hotelima sa pet zvezdica, pokazuju rezultatati istraživanja.

(Kurir.rs/Tanjug/Foto ilustracija: Profimedia)