Smisao postojanja sektora ljudskih resursa jeste u tome da zaposlenima olakšaju život i funkcionisanje u radnom okruženju.
Mnogi menadžeri koji se bave ovim delom posla u prethodnoj deceniji su previše težili tome da nepotrebno zakomplikuju radne procese, pa je tako dolazilo do toga da se ljudi više bave procesima rada nego samim poslom.
Srećom, u poslednje vreme tendencije su se promenile i sve više se teži pojednostavljivanju procedura i načina na koji se vrše evaluacije i obavlja komunikacija između zaposlenih i menadžmenta.
Taktike se takođe menjaju, pa nije uvek jednostavno pratiti sve novine i zahteve tržišta. Zato smo pripremili nekoliko saveta koji vam sigurno mogu biti od koristi prilikom formiranja novih pristupa ljudskim resursima.
Modernizujte pristup evaluacijama
Većina kompanija obavlja godišnje evaluacije kako bi odredila kakav je bio uspeh i progres svakog zaposlenog tokom godine. Umesto ovoga, možete se opredeliti za malo ličniji i topliji pristup i ovakve revizije raditi spontano tokom godine.
Pohvalite svoje zaposlene ili im dajte sugestiju pri radu kako bi oni uvideli da neko zapravo kontinuirano prati njihov rad. Pokazalo se da ovaj pristup daje daleko bolje rezultate nego godišnje procene, kada evocirate neke prošle greške koje više nisu relevantne.
Radite na edukaciji lidera
Kada se razmatra razvoj ljudskih resursa, uglavnom prvo na šta svi pomisle jesu različite vrste tim bildinga i treninga za zaposlene kako bi se pojačao timski duh i unapredile veštine i produktivnost.
Međutim, od ključne važnosti je da se istovremeno radi i na edukaciji lidera timova, kako bi oni bili u što boljim odnosima sa svojim saradnicima. Većini ljudi koji rade na ovim pozicijama potrebna je motivacija i dodatno usavršavanje kako bi se osposobili da vode timove i da budu vođe u pravom smislu te reči.
Uklonite ograničenje odmora
Ovo zvuči kao ekstremni korak, ali ne odbijajte ideju dok ne saslušate detalje.
Naime, ukoliko isključite politiku ograničenja godišnjeg odmora, iznenadićete se na koji način će se unaprediti produktivnost vaših zaposlenih. Mnoga istraživanja su ovo dokazala.
To ne znači da će ljudi moći da uzmu odmor kada god požele i da ostanu na njemu mesec dana, ukoliko im tako odgovara u datom trenutku. Naime, dovoljno je samo da saopštite da svi zaposleni imaju na raspolaganju sve slobodne dane, sve dok se posao obavlja savesno i redovno i dok su svi zadaci završeni.
Eliminišite nepotrebna pravila
Prođite kroz svoje procedure poslovanja i evaluirajte svako pravilo koje ste postavili u prethodnih nekoliko godina. Postavite pre svega pitanje koliko pravilo ima smisla, a potom i da li je donelo nešto dobro kompaniji.
Ukoliko je napisano samo da bi se poštovalo, bez dubljeg smisla, poruke i značenja, onda definitivno nema nikakav značaj i nema potrebe da ga se slepo pridržavate. Ovakav vid procedura može samo da naudi vašem opštem imidžu i slici koju će zaposleni formirati o vama.
Upravljanje ljudskim resursima jeste ozbiljan i zahtevan posao, jer podrazumeva kontinuirani rad s ljudima, razumevanje i njih i njihovih problema, sposobnost upravljanja različitim tipovima ličnosti i i saradnje sa svima, spremnost da u svakom trenutku odreagujete na nepredviđene okolnosti i reakcije koje mogu nastupiti.
Ovo je dinamičan i izazovan posao kojim ne mogu svi da se bave. Međutim, ako mislite da imate talenta za to, kao i veštine i sposobnosti, upišite obuku za menadžment ljudskih resursa i napravite pravi korak ka karijeri koja će promeniti i vaš život, a i živote vaših zaposlenih.
Promo tekst