UMESTO DA BUBAJU PRAVE PAMETNE KLAVIRE: Đaci zemunske Osnovne škole "Mihajlo Pupin" ZAKORAČILI U 21. VEK!
Vredni OŠ „Mihajlo Pupin“ sprovodi savremene oblike nastave tako da učenici jednu temu obrađuju iz više predmeta, a stečeno znanje primenjuju u praksi
Osnovna škola „Mihajlo Pupin“ u Zemunu već dve godine sprovodi pametne odnosno savremene oblike nastave. Mališanima je učenje u ovoj osmoletki veoma interesantno, gotovo svaki predmet vezuju za informatiku i programiranje, jednu nastavnu jedinicu obrađuju iz svih predmeta na različite načine, a učenici su sami napravili i samozalivajuću biljku i pametni klavir pomoću „mikrobita“.
Ova škola je pre dve godine učestvovala u projektu „Škola za 21. vek“, a nakon završetka projekta odlučili su da sve to nastave da primenjuju u nastavi. Tako je danas ova škola, prema rečima direktora ustanove Momira Filipovića, jedina škola u Srbiji koja gotovo u svim predmetima primenjuje savremenu nastavu.
- Naš akcenat je na programiraju, učimo decu i da programiraju bez upotrebe računara, i to je namenjeno mlađim razredima. Recimo, svaki pokret je jedan kod, da bi došli do neke učionice, tačno se zna koliko koraka se napravi do stepeništa, koliko uz stepenište, koliko kada skrenu levo ili desno. Ako sve to pribeležimo, to je ništa drugo nego program, na taj način praktično beležeći broj koraka dolazi se do cilja. Ako svaki korak ubeleže kao kockicu, prave i slikovni program - objašnjava Filipović.
Stariji razredi koriste „bi-but“ robote, crtaju šahovsku tablu, otkrivaju kako od jednog ugla da dođu do drugog, kako da savladaju prepreke, što je drugi korak programiranja.
- Pored toga, imamo i tematske nedelje, deca jednu oblast obrađuju iz više različitih predmeta, uz to kod kuće naprave o tome projekat koji na času prezentuju. Prošle nedelje je tema bila voda, ona se provlači kroz više nastavnih jedinica, imali su zadatke iz fizike i matematike vezane za vodu, na hemiji su radili oglede. Trudimo se da što više primenjujemo projektnu nastavu - navodi Filipović.
On ističe da je ideja da deca što više razmišljaju, a ne samo da bubaju. - Deca su napravila samozalivajuću biljku s pumpom, koja se zaliva pomoću „mikrobita“, tu smo povezali biologiju i informatiku. Na biologiji izučavaju koliko je zemlja suva, koja je PH vrednost te zemlje. Spojili smo i muzičko i informatiku, učenici su napravili od papira, alu-folije i „mikrobita“ pametni klavir. Ova nastava je i dobar vid prevencije vršnjačkog nasilja - zaključuje naš sagovornik.
Kurir.rs
Foto: Kurir