VUČIĆ UŽIVO SA MILOŠA VELIKOG: Dragi narode, srećan vam završetak auto-puta, do Čačka za SAT! Evo kako se oplelo i kolo

Kurir, Printscreen Kurir TV

Predsednika dočekalo 10.000 ljudi na svečanom otvaranju deonice. Sa zvanicama se prošetao završenom deonicom auto-puta i poručio da ništa više nije daleko. Srbija više nije zemlja beznađa već nade, pamtiće nas kao one koji su gradili puteve, poručio šef države

VUČIĆ UŽIVO SA MILOŠA VELIKOG: Dragi narode, srećan vam završetak auto-puta, do Čačka za SAT! Evo kako se oplelo i kolo Izvor: Youtube

- Džang sve lepo govorim o tebi, da ne brineš! On je mnogo težak čovek, mnogo odgovoran ali mnogo težak! Kineski inženjeri su ovo fantastično odradili! - rekao je Vučić obraćajući se kineskom izvođaču radova...

... od kojeg je, kako je rekao, dobio obećanje da će do Požege put biti gotov za dve godine pa više nećemo morati kroz Ovčarsko-kablarsku klisuru. Naime, Vučić je što se tiče gradnje deonice od Preljine do Požege, dobio obećanje direktora Žang Sjaojuena da će taj auto-put biti završen do kraja 2021. godine.

Instagram Printscreen, Budućnost Srbije 
foto: Instagram Printscreen, Budućnost Srbije

Vučić je upitao i kinesku ambasadorku Čen Bo o čamcima za rečnu policiju koja takođe treba da se "ponovi" pa je li moguće da se od kineskih prijatelja koji to prave jeftino nabavi i do 20 novih plovila za rečnu policiju.

- Zahvalan sam Ani, Zorani, pre svega radnicima! Ja sam pre neki dan sa Drobnjakom obišao deonicu i smrzao sam se, a oni ljudi su napolju i rade po tri sata - rekao je Vučić prelazeći Most Surčin-Obrenovac na putu ka petlji Surčin.

Kurir Tv Printscreen 
foto: Kurir Tv Printscreen

- Ne mogu da vam objasnim koliko sam srećan, hteo sam da skačem od sreće! To je jak kraj, vredni domaćini, to za dve godine da se završi... Da još podignemo taj kraj posle svih udara - rekao je Vučić posle obećanja kineskih izvođača da put do Požege može da bude gotov do kraja 2021. godine.

Na pitanje kako komentariše optužbe i prozivke opozicije da je sve ovo što on otvara fatamorgana, Vučić je odgovorio: Evo i ovaj most je fatamorgana, evo i ovaj put je fatamorgana, neka dođu pa neka provere je li stvaran... On je dodao i da su plate sada najveće ali da se to ne priznaje jer je sramota priznati istinu.

- Evo sada Čen Bo, pitajte nju... Da nije Čen Bo ništa mi od ovog ne bismo postigli - kazao je Vučić.

Vučić: Mogu onda ponosno da odem

Kazao je, takođe, da će 28. decembra biti predstavljen plan za razvoj koji neće biti samo spisak lepih želja. "To će biti plan sa veoma snaznzom reformskom agendom za rast od šest i više odsto do 2025. godine. Želimo da budemo prvi u Evropi po stopi privrednog rasta". Kako je rekao, Kinezi su stekli ogroman kredit kod nas, jer prihvataju ono što drugih neće, a sklanjaju se kada se neki drugi tuku, kada misle da u pitanju laka zarada.

Vučić je kazao da će taj autoput do Požege biti, kako on kaže, velika stvar, u jer će se završiti taman u vreme kada njemu ističe mandat. "Mogu onda ponosno da odem", dodao je predsednik Srbije. U 2020. treba da počnu i radovi na spajanju Novog Beograda sa Surčinom odnosno pravljenju gradskog autoputa u dužini od 7,9 kilometara.

12.00 - Svečanost na petlji Surčin. Svečano otvaranje deonice Surčin-Obrenovac na auto-putu Miloš Veliki upriličeno je u podne na petlji Surčin gde je svečanost otpočela izvođenjem himne "Bože pravde" posle čega su se državnom vrhu, prisutnima, svim zvanicama i svim građanima Srbije u TV prenosu uživo obratili ministarka Zorana Mihajlović, glavni kineski inženjer koji je radio na izgradnji Žang, zatim srpski član Predsedništva BiH Milorad Dodik, kineska ambasadorka Čen Bo koja je čestitala slavu Sveti Nikola i Novu godinu.

12.20 - Okupljenima se obratio predsednik Srbije Aleksandar Vučić koji je građanima zapadne Srbije obećao završetak ovog puta do Svetog Nikole, što je i ispunjeno.

- Dragi Mile, Ana, Zorana, ekselencijo Čen Bo, dragi Žang... Ne znam ja to po protokolu... Dragi narode, srećan vam završetak auto-puta! - rekao je Vučić dodajući da su se Beograd i Čačak jutros probudili i rešili da krenu jedan ka drugom, da jedan drugom budu bliži. On je dodao i da ovo znači procvat i preporod za centralnu i zapadnu Srbiju.

- Želim da pozdravim naše srpske i naše kineske radnike koji su radili po ciči zimi i na vrućini da izgrade ovakav auto-put. Poštovana ekselencijo Čen Bo, videćete za nekoliko dana... Mučim se oko te kineske rečenice, ali videćete... - rekao je Vučić zahvalivši se još jednom kineskim prijateljima rekavši da je ovo "naša kuća, ali i vaša kuća".

- Hvala predsedniče Dodik što se uvek radujete sa nama, hvala Zorana... Hvala Ana... Neko će jednog dana da pomene tebe ili mene... Ali ovo ostaje posle nas a ne busanje u grudi... Ljudi, Žang je obećao... za dve godine do Zlatibora za manje od dva sata... Pritisnuo sam ga - dodao je Vučić obraćajući se prisutnima koji su ga pozdravljali aplauzom.

Kurir Tv Printscreen 
foto: Kurir Tv Printscreen

Vučić je nekoliko puta naglasio da Srbije više nije ona zemlja od pre 7 godina, zemlja krize i beznađa već zemlja nade. On je više puta naglasio i da u Srbiji više ništa nije daleko!

- Želim da se zahvalim građanima Srbije! Ljudi, vi ste ovo izgradili, vašim novcem, a neki nisu znali ni kako da ga stvore ni kako da ga uštede... - rekao je Vučić završivši govor rečima da ćemo otvarati još puteva, živela Srbija. Predsednik je na kraju obraćanja čestitao svima koji slave sutrašnju slavu Sveti Nikola, koja i njegova krsna slava.

Svečanost otvaranja završena je izvođenjem numere Dejana Lazovića "Auto-put"...

Kurir Tv Printscreen 
foto: Kurir Tv Printscreen

... posle čega su prisutni opleli i kolo!

Deonica je duga 17,6 kilometara i povezaće auto-putem ceo potez od Beograda do Čačka od 120 kilometara. Završetkom i tog dela auto-puta "Miloš Veliki" od Beograda do Čačka će moći da se stigne za oko sat vremena.

Novi autoput ima ukupno 12 mostovskih konstrukcija, raspona od 11 do 1.581 metra, kao i dve velike petlje Surčin i Obrenovac.

Najveći most kod Obrenovca dužine 1.581 metar i širine 29 metara, na ušću Kolubare u Savu, urađen je sa 27 stubova i 33 raspona, a ugrađeno je 88.000 kubika betona i više od 11.500 tona aramature.

Predsedništvo Srbije 
foto: Predsedništvo Srbije

Takođe, u trasu auto-puta od Surčina do Obrenovca ugrađeno je više od 2,7 miliona kubika peska i oko 190.000 tona asfalta.

Veliki most kod Obrenovca sastoji se od južnog i severnog pristupnog mosta, kao i glavnog mosta koji je građen sistemom "krletke", što podrazumeva istovremenu izgradnju pristupnih mostova i spajanje prema glavnom rasponu koji je dugačak 185 metara.

Raspon između stubova na mostu je 275 metara.

Taj most je u junu ove godine spojio surčinsku i obrenovačku stranu, to jest obale Boljevaca i Bariča.

Inače, na tom mestu se nalazi i najveći plovni put Save u širini od 150 metara.

Otvaranjem autoputa od Surčina do Obrenovca, autoput "Miloš Veliki" će preko Surčinske petlje biti povezan sa Koridorom 10 i Beogradom.

Deonica je podeljena na pet sektora: pored izgradnje mosta, podrazumeva nadzvožnjak preko pruge Ostružnica - Batajnica, kao i dve petlje Surčin i Obrenovac.

Petlja Surčin povezuje novu trasu autoputa sa obilaznicom oko Beograda odnosno budućim putem od Novog Beograda do Surčina, to jest od Vojvođanske ulice i Bulevara Jurija Gagarina.

Nemanja Nikolić 
foto: Nemanja Nikolić

Surčinska petlja spaja autoputput E-75 sa autoputem E-763 (Miloš Veliki) odnosno putne koridore 10 i 11.

Ta petlja nalazi se otprilike između petlje Dobanovci i ostružničkog mosta, tako da će vozači moći do petlje Surčin da dođu sa južne strane preko Ostružnice, a sa severne od Dobanovaca.

Obrenovačka petlja je nešto manja od surčinske, a sastoji se od dve mostovske konstrukcije odnosno dva nadvožnjaka i predstavlja vezu Koridora 11 sa Obrenovcem i okolnim mestima.

Radovi su zvanično otvoreni u martu 2017. godine, a ugovorom je predviđeno da cela deonica Surčin - Obrenovac bude gotova do 5. januara 2020. Vrednost radova je 233,67 miliona dolara.

Putevi Srbije su investitor, a projekat se finansira iz zajma Eksim banke Kine.

Projekat izgradnje autoputa Surčin-Obrenovac podrazumeva izgradnju četiri vozne i dve zaustavne trake, u ukupnoj širini od 29 metara.

Nemanja Nikolić 
foto: Nemanja Nikolić

Glavni izvođač je kineska kompanija C hina Communications Construction, čija je ćerka firma C hina Road and Bridge Corporation (CRBC) gradila i Pupinov most na Dunavu između Zemuna i Borče.

Zajedno sa već otvorenim deonicama: Obrenovac-Ub, Lajkovac-Ljig, Ub-Lajkovac i Ljig-Preljina činiće autoput od Beograda do Preljine kod Čačka u dužini oko 120 kilometara.

Očekuje se da u martu 2020. počnu i radovi na spajanju Novog Beograda sa Surčinom odnosno pravljenju gradskog autoputa u dužini od 7,9 kilometara.

Pored toga, na trasi Koridora 11 prema Crnoj Gori, do kraja 2021. trebalo bi da bude završena i deonica od Čačka do Požege.

Najavljeno je da bi ugovor za nastavak gradnje autoputa od Požege do Duge Poljane mogao da bude potpisan tokom 2020. i onda bi ostalo još poslednji deo autoputa do Boljara na granici sa Crnom Gorom.

(Kurir.rs/SĐP)