ISPOVEST RADNIKA HRVATSKOG TAKSIJA: Kameo izrabljuje vozače! Smene i po 36 sati, svi rade na crno!
Minimalac ide na račun, ostatak na ruke, radimo bez ugovora, nemamo
pravo na bolovanje i odmor, kaže Saša Marinković nakon 10 meseci rada u toj firmi
Nakon deset meseci rada u hrvatskom taksi udruženju „Kameo“, Saša Marinković tvrdi da ono ne posluje po zakonu, da izrabljuje radnike terajući ih da rade u smenama od po 12, 24, pa čak i 36 sati, i to bez ugovora, plaćenog bolovanja i odmora.
Naime, Saša je prva tri meseca u ovom udruženju radio kao vozač, da bi nakon toga dobio unapređenje i radio u ljudskim resursima još sedam meseci. Za sve to vreme radio je bez ugovora, a platu je primao tako što mu je minimalac uplaćivan na račun, dok je ostatak primao na ruke. Ipak, 31. oktobra dobio je otkaz, bez reči i objašnjenja. Samo jedno kratko „više nisi potreban“. Ogorčen i besan, odlučio je da više ne ćuti o načinu poslovanja u ovom udruženju, koje je, prema njegovim rečima, sve samo ne čisto.
Otkaz umesto ugovora
- Oko sedamdeset odsto zaposlenih u „Kameu“ radi na crno, imam taj podatak jer sam radio i u operativi i u ljudskim resursima. Svi smo se nadali da će nas nekad prijaviti i da ćemo imati pravo na bolovanje i odmor. Međutim, umesto ugovora dobio sam otkaz, a poslednja plata još mi nije isplaćena - kaže Marinković za Kurir.
Novac ipak nije glavni motiv nezadovoljstva i javnog govora, već to, kako kaže, što se „Kameo“ prema svojim radnicima ophodi „kao prema robovima“. - Radi se šest dana nedeljno sa po 12, 24 ili 36 sati neprekidne vožnje. I sam sam jedno vreme bio zadužen da postavljam smene i više puta sam morao da postavim vozače da voze ceo dan. Ti ljudi, kao i ja, bili smo iscrpljeni... Kako neko može da vam garantuje da ćete biti bezbedni tokom vožnje ako imate premorenog vozača - istakao je Saša.
On je dodao da nakon vožnje putnici ne dobijaju fiskalni račun, a da se pazar u firmu odnosi noću, kad nema inspekcije. Kad im se preti tužbom, samo se nasmeju, pa čak i kada je saobraćajna policija reagovala i oduzela vozila, vlasnik je našao način da im doskoči.
Oduzimanje vozila
- Kad god policija oduzme vozilo, vlasnik u znak revolta kupi minimum još pet do deset novih vozila. Samim tim gotovo je nemoguće stati im na put, neprekidno se šire - rekao je Saša i dodao da vozila „Kamea“ nemaju oznake, nisu brendirana, nemaju taksimetar, a jedina etiketa ovih vozila je što su sva bela, marke „škoda rapid“.
Ovaj hrvatski taksi prevoznik u vlasništvu je Vladimira Minovskog. On je svoju mrežu počeo je tokom prošle godine da razvija i u Srbiji, preko preduzeća „Kameo grupa“, registrovanog za iznajmljivanje i lizing automobila i lakih motornih vozila. Iz ove kompanije do zaključenja ovog broja nismo dobili komentar.
Kurir / Milica Vujović
Foto: Privatna arhiva