ZAVRŠETAK I PRE ROKA: Radovi na pruzi Beograd – Novi Sad teku po planu
Izgradnja deonice brze pruge od Stare Pazove do Novog Sada dužine preko 40 kilometara teče po planu tako da će ona biti završena i pre roka 2021. godine.
Ruska kompanija "RŽD enternešnl" gradi najtežu deonicu pruge Beograd–Budimpešta, sa dva tunela i velikim vijaduktom koji se spušta u Sremske Karlovce prema Novom Sadu. To je dvokolosečna pruga za brzine do 200 kilometara na čas.
U "RŽD internešnlu" kažu da su vijadukt i tunel već 80 odsto gotovi, izgrađeno je 35 kilometara koloseka, a u ovom trentku urađeno je više od 50 odsto ukupnih radova na celoj deonici do Novog Sada. Dužina tunelskih cevi je 2,2 kilometra, a završeno je kilometar i po cevi tunela i skoro tri kilometra vijadukta, piše RTS.
"RŽD internešnl nikad nije kasnio sa rokovima ni u Srbiji ni u drugim delovima sveta. Što se tiče ovog projekta mi smo sigurni da će biti završen na vreme. Takođe, i linijski deo i objekti će biti završeni do kraja 2021", navodi Mansurbek Sultanov, direktor kompanije "RŽD internešnl" u Srbiji.
Kada počne da radi dvokolesečna pruga do Novog Sada ostaje još da se uradi deonica od Novog Sada do granice sa Mađarskom, za šta je već napravljen projekat, a Rusi su zaintresovani da grade i taj pravac. Međutim, uskoro počinje izgradnja novog savremenog dispečerskog centra Železnica Srbije koji takođe gradi "RŽD internešnl".
"Što se tiče projektovanja i izgradnje dipsečerskog centra mi smo već potpisali aneks 1.1 za projektovanje i sa donetom odlukom skupštine Srbije, mi smo spremni da krenemo sa projektantskim radovima. Naša ekipa je sa železnicom Srbije sa infrastruturom pripremila sve istražne radove koje su nepohodne za početak projektovanja", dodaje Sultanov.
Na barskoj pruzi Rusi su odradili 77 kilometara od Resnika do Valjeva, a prema međudržavnom sporazumu, od proleća počinje projektovanje deonice do državne granice sa Crnom Gorom u zajednici sa Infrastrukturom železnica Srbije.
(Kurir.rs/RTS)