Istraživanje tržišta nikada neće izaći iz mode. Pitanje je samo kako ga treba raditi.
Ukoliko ne ispitate dobro industriju u kojoj poslujete i ne uvidite ko su vaši ključni konkurenti, šta rade bolje od vas, a šta lošije, nikada nećete moći da kreirate marketinšku strategiju koja će proizvesti željene rezultate.
Zato je neophodno da se opredelite za sistem koji vam najviše odgovara. Neki brendovi više vole tradicionalne forme istraživanja, dok se neke veće kompanije i marketinške agencije sve češće opredeljuju za digitalne platforme koje automatizuju ispitivanje.
Pitanje je kakve su vaše potrebe i šta želite da postignete. Zato vam predstavljamo nekoliko vidova istraživanja koje možete iskoristiti i koji će vam sigurno pomoći da dođete do informacija.
Fokus grupe
Jedan od starijih načina istraživanja tržišta, koji je i danas aktuelan i prilično popularan, jesu definitivno fokus grupe.
Nekada se one organizuju zbog ispitivanja zadovoljstva korisnika određenim proizvodom, nekada zbog ispitivanja njihovih potreba pre lansiranja novog brenda, a nekada usled potrebnog mišljenja u aktuelnim kampanjama.
One se sastoje od grupisanja ljudi, izabranih po određenom kriterijumu, bila to geografska pripadnost ili zanimanje, čiji se međusobni razgovori u organizovanom i kontrolisanom okruženju snimaju i potom analiziraju.
Ankete
Sigurno vam se već desilo da vas na ulici neko zaustavi kako bi vam postavio nekoliko pitanja sa ponuđenim odgovorima.
Ideja ovakvog ispitivanja tržišta je slučajni uzorak ljudi i što veći broj ispitanika, kako bi se na osnovu odgovora izveli određeni statistički podaci, koji će vam doneti kvalitativne i kvantitativne rezultate.
Slično kao i fokus grupe, ova tehnika je primenljiva u velikom broju slučajeva, među kojima su i političke kampanje, brend kampanje, kao i mišljenje o poznatim ličnostima.
Eksperimenti
Ovo je izuzetno specifična tehnika koja je primenljiva u specifičnim situacijama. Naime, najviše se koristi u psihologiji, kada je potrebno ispitati kako će se različiti tipovi ličnosti osećati ili ponašati u određenim situacijama.
Ispitanici se smeštaju u simulaciju određene situacije, kako bi se pratile promene u njihovim stavovima, raspoloženju, emocijama i generalno način suočavanja sa izazovima.
Na ovaj način su napisane brojne teorije u ovoj nauci, koje se i dan-danas koriste za rešavanje psiholoških problema pojedinaca.
Onlajn ispitivanja
Budući da živimo u vremenu digitalne revolucije, gotovo svi ljudi su na neki način na internetu i tamo izražavaju svoja mišljenja izuzetno otvoreno.
Bilo da se opredelite da radite ispitivanja digitalnog tržišta ručno ili korišćenjem nekih od alata za to, sigurno ćete uspeti da dođete do dobrih rezultata.
Danas je moguće pretplatiti se na veliki broj softvera koji automatizovano, po principu unosa ključnih reči, mogu da vam u roku od nekoliko minuta izlistaju rezultate, koje potom možete koristiti za formiranje svoje strategije.
Nijedna marketinška strategija ne može biti urađena bez kvalitetnog istraživanja tržišta. Ako nemate uvid u ponašanje svoje ciljne grupe, aktuelno stanje vezano za konkurenciju i tražnju za proizvodima ili uslugama koje nudite, nećete moći da konstruišete kvalitetan plan nastupa.
Za ovo vam je potrebno znanje i iskustvo, jer nije dovoljno samo doći do rezultata – izazov je iskoristiti ih. Zato upišite obuku za menadžment u marketingu i napravite ključni korak koji će zaokružiti celu priču u vezi sa vašom budućom karijerom.
Promo tekst