Američka Savezna uprava za civilno letenje (FAA) otkrila je tokom istrage o stravičnoj nesreće u kojoj su poginuli Kobi Brajant i još osmoro putnika, da vlasnik helikoptera Sikorski S-76B nije imao dozvolu za let po lošim vremenskim uslovima i da helikopter uopšte nije smeo da leti!
Iako je pilot Ara Zobajan imao dozvolu za let pomoću instrumenata (IFR) za takvo letenje, firma "Island Ekspres Helikopters" nije posedovala istu.
Helikopter koji se srušio u Kaliforniji smeo je da leti samo principom vizuelnog letenja (VFR) uz preduslov da je vidljivost od najmanje pet kilometara i oblacima ne nižima od 300 metara iznad zemlje.
Ali, vidljivost u nedelju je bila toliko loša, magla je bila velika i vlažnost vazduha stopostotna, pa je i policija Los Anđelesa naredila da se prizemlje svi njeni helikopteri.
Pilotu Zobajanu kontrola leta je dala dozvolu za let po posebnim uslovima vidljivosti (SVFR) iako su uslovi u tom trenutku bilo veoma nepovoljni.
Firme koje se bave prevozom helikopterima u Americi često imaju samo jednog pilota kako bi uštedeli na troškovima. Samo je nekoliko klijenata zabrinutih za sigurnost tražilo dodatnog pilota, a Brajant to nikad nije učinio.
- To je velika i brza letilica, gotovo kao avion. Ako dospete u takve uslove, opterećenje može biti preveliko za jednog pilota - izjavio je Dag Solbreken, pilot istog tipa helikoptera.
- S dodatnim pilotom imate pomoć. Za to je ovaj tip helikoptera i napravljen. Ne mogu vam reći koliko sam puta leteo kao dodatni pilot i morao da pomognem oko ispravljanja nekih stvari - dodao je.
Los Anđeles planira komemoraciju za preminulog košarkaša i njegovu kći, ali vreme i mesto zvanično se još ne znaju. Stejples centar prima 20.000 ljudi i sigurno neće moći da primi sve zainteresovane pa u Kaliforniji ozbiljno razmišljaju da ceremoniju presele na stadion Memorial Koloseum kapaciteta 80.000 ljudi.
Kurir sport
POGLEDAJTE BONUS VIDEO: