USLUGA DALEKO ISPOD NIVOA: Svaki treći prodavac ne zna ništa o proizvodu

Shutterstock

Napominje se da je u devet praćenih trgovinskih lanaca zabeležen rast povećanja kvaliteta usluge - sa 47 odsto u trećem kvartalu prošle godine na 52 procenta u poslednjem tromesečju

Usluga koju u trgovinama dobijaju potrošači u Srbiji je na gotovo upola nižem nivou nego na Zapadu, pokazuje najnovije istraživanje Intelidžensa.

Kvalitet usluge u prodavnicama robe široke potrošnje, koji je praćen metodom „mystery shopping“ (tajni kupac s kupovinom), bio je uoči nove 2020. godine na nivou 52 odsto, dok je evropski standard 81 procenat. Oko 30 odsto svih prodavaca, kako se ističe, uopšte ne poznaje karakteristike proizvoda koje prodaje i teško se snalaze da pronađu informacije o njima.

Dve trećine njih ne zanimaju potrebe kupaca, već vode računa o nekim drugim poslovima koje obavljaju. Iako trgovci na oko dve trećine elektronskih poruka odgovore na vreme, polovina njih odgovori veoma šturo, često s generičkim porukama, koje prebacuju posao na nekog drugog.

- S obzirom na to da većinu prodavnica u ovom sektoru čine strane kompanije, očekivanja da će svoje znanje uložiti u podizanje standarda usluge do sada se nisu ispunila u potpunosti - navodi se u istraživanju.

Ipak, napominje se da je u devet praćenih trgovinskih lanaca zabeležen rast povećanja kvaliteta usluge - sa 47 odsto u trećem kvartalu prošle godine na 52 procenta u poslednjem tromesečju.

(Kurir.rs / Foto:Shutterstock)