Obmana Ova televizija u vlasništvu je Junajted medije, koja u svom portfoliju ima kanale poput Granda i IDJ, gde se emituju zabavni i muzički programi koji upravo promovišu sadržaje protiv kojih se N1 deklarativno bori
Televizija N1 pokušava na sve načine da se postavi kao moralna vertikala u medijskom svetu, a u praksi demonstrira selektivnost i neobjektivnost. Ova medijska kuća ne libi se da istakne kako se tobože bavi društveno odgovornim temama i neguje kulturni sadržaj, kao da to drugi ne čine, i s ponosom ističu kako su protivnici tabloidnog sadržaja. Maltene se gnušaju rijaliti programa, estrade...
Takav elitistički pristup N1 možda ne bi bio sporan da nije teško licemeran, ocenjuju sagovornici Kurira.
Propagandna mašinerija
N1, naime, posluje u okviru Junajted medije, koja u svom portfoliju ima kanale poput Granda i IDJ, na kojima se 24 sata, sedam dana u nedelji, emituju zabavni i muzički program, pa i pesme koje u najmanju ruku, vulgarnim tekstovima promovišu nasilje, kriminal, drogu, prostituciju..
Program ovih ili bilo koje druge televizije se ne dovodi u pitanje, naglašavaju naši sagovornici, niti je namera da se one na bilo koji način diskredituju, već je to očigledan primer licemerstva televizije N1 koja je pod istom kapom sa njima.
Programski direktor N1 za Srbiju Jugoslav Ćosić nedavno je, komentarišući spor Junajted medije i Telekoma Srbija, kazao da se ta televizija „bori za svoj program i da je njen interes, ali i interes javnosti, da se vidi u celoj zemlji“. Prećutano je, međutim, da je zapravo Junajted medija, uz pretnju tužbom, naredila Telekomovom operateru Supernovi da obustavi emitovanje 17 kanala, među kojima su i Grand i N1...
Loše vrednosti
Baš kao što vlasnici i urednici TV N1, uprkos brojnim dokazima koji govore suprotno, svoju uređivačku politiku predstavljaju nezavisnom i profesionalnom, isto tako, prema rečima analitičara Marka Matića, propagandna mašinerija Junajted medije celokupno svoje poslovanje pokušava lažno da predstavi kao svojevrsnu moralnu vertikalu u Srbiji i regionu.
- Tako, čak i kada uspostavlja monopol i guši konkurenciju, Junajted medija za sebe redovno kaže da se bori za slobodnu tržišnu utakmicu ili pak, kada novinari i gosti TV N1 spočitavaju konkurenciji plasiranje rijaliti i tabloidnih sadržaja, svesno prećutkuju činjenicu da se u njihovoj grupi nalaze Grand i IDJ, televizije koje su oličenje i predvodnici u plasiranju baš te i takve vrste sadržaja - navodi Matić.
Više je nego jasno, dodaje on, „da je ovde reč o licemerju i pokušajima da se javnost obmane kako bi Junajted medija nesmetano mogla da nastavi da uništava svoju konkurenciju i uspostavlja monopol gde god je to moguće“.
Nemanja Starović iz Centra za društvenu stabilnost kaže da uzdizanje informativnog programa televizije N1 na nekakav pijedestal profesionalizma ne prolazi test realnosti, budući da uredništvo pomenute stanice društvenu stvarnost sagledava isključivo iz jednog veoma uskog ugla, a kritički se odnosi samo prema jednom polu političke scene u Srbiji:
- Njihovo pozivanje na promociju nekakvih društvenih vrednosti takođe odiše licemerjem, pošto vlasnici te televizije ujedno preko drugih stanica koje poseduju u svojoj lepezi svakodnevno plasiraju medijske sadržaje najnižeg kvaliteta, koji se mogu okarakterisati kao šund. Srećom, građani Srbije u današnje vreme imaju slobodu izbora između više desetina kanala, a gledanost TV stanica predstavlja objektivnu ocenu javnosti o njihovom radu.
Ćosić juče nije odgovarao na pozive Kurira, te je javnost ostala uskraćena za komentar kako vidi uticaj Granda i IDJ na kulturu Srbije i propagiraju li ti mediji ispravne vrednosti.
(Ekipa Kurira / Foto:Marina Lopičić)