Na rad društava za osiguranje stigle 1.064 pritužbe, a banaka 908, saopštila NBS, dok u Efektivi kažu da su najčešće žalbe na plaćanje nepostojećih dugova
Narodna banka Srbije dobila je 1.976 pritužbi korisnika u prošloj godini na rad davalaca finansijskih usluga i banaka. Na račun društava za osiguranje stigle su 1.064 pritužbe i tu najviše na neživotno osiguranje - čak 970, dok su se klijenti banaka, njih 908 ukupno, najviše žalili na kredite, pre svega gotovinske. Ostale pritužbe odnosile su se na postupanje platnih institucija i društava za upravljanje dobrovoljnim penzijskim fondovima.
Dejan Gavrilović, predsednik organizacije potrošača Efektiva, kaže da je i ta organizacija prošle godine primila ogroman broj pritužbi, pre svega na rad banaka. - Klijenti se često žale da su dugovanja prema bankama napumpana, da ne znaju na osnovu čega su tolika, kao i da banka ne želi da komunicira s njima - objašnjava Gavrilović.
Žalbe na društva za osiguranja se, prema njegovim rečima, odnose, pre svega, na nepoštovanje dogovora s klijentima o isplati visine nadoknade. - Kada dođe do osiguranog slučaja, kompanija koja treba da plati osiguranje ili ne želi da uplati to što je dužna, ili uplati manje od onog što je ugovoreno - objašnjava Gavrilović i dodaje da je u Srbiji veliki broj građana nezadovoljan radom davalaca finansijskih usluga i banaka, ali i kontrolom njihovog rada.
Kurir.rs/ R. Kantar Foto: Shutterstock