SKRAĆENO RADNO VREME: Javni beležnici rade samo hitne slučajeve

Dragana Udovičić

Sve javnobeležničke kancelarije rade skraćeno od 9 do 15 sati po preporukama Ministarstva pravde u uslovima vanrednog stanja zbog epidemiloške situacije u zemlji, objavila je Komora javnih beležnika.

Javnobeležničke kancelarije nastavljaju da se pridržavaju preporuke kojom je 17. marta obustavljena overa potpisa, rukopisa i prepisa osim u naročito hitnim i opravdanim situacijama.

Da je situacija hitna neophodno je da stranke elektronskom ili redovnom poštom dostave javnim beležnicima obrazložen zahtev.

Javni beležnici nastavljaju da obavljaju solemnizaciju ugovora, sačinjavanje javnobeležničke zapise i zapisnike u skraćenom radnom vremenu.

Kancelarije obavljanje ovih poslova sa strankama zakazuju u razmaku od najmanje sat vremena, a potrebnu dokumentaciju primaju, kada je god to moguće, elektronskom poštom, dok je pristup kancelarijama omogućen isključivo strankama koje učestvuju u postupku.

U toku trajanja vanrednog stanja javni beležnici neće zakazivati ročista u postupcima sačinjavanja smrtovnica, raspravljanja zaostavštine i drugim vanparničnim postupcima, koje javnim beležnicima poveravavaju sudovi, a u kojima je neophdno učešće stranaka.

Već zakazana ročišta u ovim postupcima biće odložena, osim u predmetima u kojima se zahteva hitno postupanje, a ne ugrožavaju se posebno zaštićene kategorije stanovništva.

Javni beležnici do daljeg neće obavljati službene radnje van kancelarija, osim u izuzetno hitnim i opravdanim slučajevima.

(Tanjug)