VOZILI SMO MERCEDES GLC: Nemac objašnjava neke stvari! Šarm je u drugom planu, sada osvaja na sigurno!

Kurir

"Mercedes" je u problemu jer je na vrhu decenijama. Može da se popne gore samo tako što sam sebi izlije još jedan stepenik! Posebno u klasi koja je poslednje dve decenije u ekspanziji, uz sve kreativne ideje koje gledamo iz godine u godinu.

Školski primer kako se ide dalje je GLC, srednji krosover, naslednik čuvenog GLK od 2015. godine. Kockaste linije su ovde zaobljene i odmah nailazimo na konflikt. Dizajnerski nije zadržao harizmu i šarm čuvenog GLK. Napred su uočljivi masivni bočni usisnici vazduha, a nos je veoma sličan ostalim novim "mercedesima". U okolini velike srebrne zvezde je dvestotinak romboidnih tačaka, a donji deo prednje maske u obliku krila.

Kurir 
foto: Kurir
Kurir 
foto: Kurir

Problem je sa zadnjim delom, gde je na delu samo umanjeni oblik većih modela iz game, kao što je GL, što se ne uklapa u dimenzije manjeg GLC. Utisak vade zadnja svetla, serijski u LED tehnologiji. O ukusima, doduše ne vredi raspravljati, ali izgubio je prepoznatljivost i originalnost svoga oca.

Kurir 
foto: Kurir

Sve je ostalo nas je veoma obradovalo. Tehničke karakteristike su unapređene, enterijer je dobio novo ruho, performanse su pojačane. GLC je jedan od najboljih automobila današnjice. Posle prvih kilometara, ušao nam je u krv. Radost je kada god treba da se prevezemo, bilo da je reč o gradskoj, a posebno međugradskoj destinaciji.

Kurir 
foto: Kurir
Kurir 
foto: Kurir

Zašto je to tako. Ukratko - upravljivost, povišen položaj za volanom, raskoš kabine i snaga.

Kada se smestite za komande, pale se desetine lampica i to u onoj boji koju najviše volite, odnosno izaberete u meniju. Sve je prepuno hromiranih detalja, koje osvetljava, u našem slučaju plava boja. Vozač na dugme podešava krug upravljača, koji ima širok radijus u obe dimenzije, volan je zadebljan, materijali veoma kvalitetni. Prostor je proziran, okupan svetlošću, a povišeno sedenje obezbeđuje dobru preglednost. Ergonomija je na visokom nivou, a sve što poželimo da menjamo nalazimo instinktom. Ipak, zameramo komplikovano upravljanje audio sistemom, odnosno promenu radio-stanice, što zahteva sekund vremena, što je danas previše. S druge strane, dobro je to što nam je na raspolaganju vrhunski zvuk sa stereo sistemom.

Kurir 
foto: Kurir

Kokpit je serijski opremljen ekranom od 7 inča, visoke rezolucije, kao i višenamenskim ekranom od 5,5 inča, u kombinovanom instrumentu. Novi sistem informisanja i zabave MBUX (Mercedes-Benz User Experience) na raspolaganju ima sve što je jednom vozaču potrebno. Boje i prikaz mogu da se šteluju u raznim stilovima prikaza i tema, a na raspolaganju su i glasovne komande. Dve reči menjaju sve: Kažite "Hej, Mercedes", i naš GLC se pretvara u uho, slušajući želje.

Kurir 
foto: Kurir
Kurir 
foto: Kurir

Pod haubom je novi 2,0-litarski dizel, iz serije OM654, koji broji 193 konjske snage. Podatak da dve tone, uz prirodnu aerodinamičku barijeru klase, za samo 7,9 sekundi jure do 100 km/h, indikator su moći ovog agregata sa čak 400 Nm momenta. U misiji mu pomaže i odlični 9G-TRONIC PLUS 9-stepeni automatski menjač. U normalnom režimu GLC ide na prednji pogon, a po potrebi prebacuje momenat na zadnju osovinu. Naravno, sve ovde može da se menja, kako god vozač zamisli. Sistem DINAMIC SELECT obezbeđuje modove vožnje koji menjaju odziv, ogibljenje, ESP i druge individualne parametre. Sve pohvale idu i zvučnoj izolaciji.

Kurir 
foto: Kurir
Kurir 
foto: Kurir

Dinamika vožnje takođe je na zavidnom nivou. Pri jačim ulascima u krivinu karoserija "se drži", ne pokazujući znake uvijanja. Relativno mala dužina i međuosovinski razmak obezbeđuju dobro držanje i predvidivo ponašanje pri žestokom ulasku u krivinu. Takođe, za pohvalu je potrošnja. Bez štednje u gradu troši nešto više od sedam litara, a u mešovitom režimu, uključujući i velike brzine "pije" oko 6 litara dizela.

Kurir 
foto: Kurir
Kurir 
foto: Kurir

Cena od 42.000 evra za osnovni model čini se korektna za ovaj prefinjeni SUV, ali problem je dodatna oprema, pa je naš GLC, gotovo u fullu "narastao" do 67.000 evropskih novčanica.

Dakle, dizajn nas nije oduševio, ali sve ostalo izazva snažne emocije i vrhunsko uživanje u svakom metru asfalta.

(Kurir.rs / Mladen Radulović)

TEHNIČKI PODACI

Motor: 1950 ccm

Snaga: 143 kW/194 KS

0-100 km/h: 7,9 s

Maks brzina: 215 km/h

Masa: 1835 kg

Dužina / širina / visina:

466 / 189 / 164 cm

Potrošnja na testu (grad): 7,1 l

Cena: Od 42.000 evra

Kurir 
foto: Kurir
Kurir 
foto: Kurir

Komfor na svim nivoima i usponima

AIR BODY CONTROL

Zahvaljujući vazdušnom vešanju AIR BODY CONTROL u sklopu dodatne opreme, novi GLC registruje svaku neravninu na putu i gotovo je u potpunosti izravnava. Pored toga, osetno se smanjuje podupravljanje, na primer u uskim krivinama. Pri većim brzinama težište vozila se automatski spušta. Novi GLC, na taj način, postavlja nova merila u pogledu dinamike vožnje, sigurnosti i komfora. Izuzetno praktično: sistem omogućava spuštanje tovarne ivice za četiri centimetra - pritiskom na dugme.