OD SMEHA DO SUZA: Volonteri Exitove akcije „Super Komša“ podelili svoje priče sa terena
EXIT je od proglašenja pandemije novog korona virusa zaustavio sve aktivnosti na promociji festivala i usmerio sve svoje snage na pomoć društvu tokom vanrednog stanja. Jedna od tih akcija je i „Super Komša“, pokrenuta je sa ciljem da se poveća broj volontera koji bi pomoć pružali najugroženijim delovima stanovništva. Tako su se hiljade mladih ljudi tokom vanrednog stanja prijavili na Volonterski centar Srbije na adresi budivolonter.gov.rs i uz sve mere opreza, pomagali pre svega starijim, ali i drugim građanima koji nisu bili u mogućnosti da idu napolje po osnovne namirnice i lekove, ali ni da izbace smeće ili prošetaju svoje kućne ljubimce. EXIT je u okviru akcije „Super Komša“, pozvao i sve superheroje iz komšiluka da putem društvenih mreža podele sa drugima i svoje priče sa terena. Neke od njih su izmamile osmeh na lice, a neke su nas podsetile na ranjivost naših najstarijih sugrađana zbog kojih su prve komšije umesto Supermenovog plašta, navukle masku i krenule u akciju.
Članovi Srpskog narodnog pozorišta u Novom Sadu su među prvima poneli titulu „Super Komše“ kada su 27. marta, na Svetski dan pozorišta starijim sugrađanima odneli namirnice i priredili im umetnički performans. Slobodan Šušnjević, koji godinama telefonske govornice pretvara u biblioteke, prilagodio je svoju fantastičnu ideju aktuelnoj situaciji i pažljivo upakovao knjige u zaštitnu foliju u govornici-biblioteci u Novom Sadu. Humanost je pokazala i Zorana Karapandžin, koja je lične knjige stavila je raspolaganje komšijama. Fudbaler Lazar Marković i glumac Nenad Okanović su takođe svoju dobru volju stavili na raspolaganje komšijama.
Priča koja je sve nasmejala, stigla je pravo sa oglasne table i to u periodu kada su samo stariji od 65 godina bili izuzeti od prvog višednevnog policijskog časa, kako bi mogli da u ranim jutarnjim časovima odu u nabavku. „Drage mlade komšije“, pisalo je na tabli, „Kolo sreće se okreće. Uterali vama sad. Ako vam u nedelju treba nešto iz prodavnice, rado ću vam doneti. Čika Mića, stan 8“!
Ipak, posebno dirljivu priču podelila je Katarina iz Beograda koja je i sama u akciji srela još jednog superheroja ispred prodavnice na Bežanijskoj kosi: „Danas ispred prodavnice staju policijska kola, izlazi mladi policajac. Prilazi deki koji krije lice kesom. Pa dobro deko, zašto kad znaš da ne smeš. Deka plače, nema nikog na svetu. Policajaj mu uzima kesu, pita šta treba da kupi – pola kila hleba i dva krompira. Sedi deko u kola, ja ću da ti kupim i da te odvezem kući. I ja ću svaki dan da ti kupujem šta treba, kaže mu policajac. Ne treba sine ništa tri, četiri dana. Ovo mi je više nego dosta… Prošlo je par sati, ne mogu da se sastavim…“.
U čast volonterima, mladi balkan soul autor Marko Louis otpevao je pesmu po duhovitim stihovima i zabavnom spotu iz kuhinje EXIT tima, koji je za ovu priliku radio na daljinu iz čak tri države i nekoliko gradova. Nakon pokretanja akcije „Super Komša“, na brojne zahteve fanova iz komšiluka, u susednoj Hrvatskoj ubrzo je lansirana i kampanja „Super Susjed“.
EXIT TV program prate milioni ljudi
Kako bi mladima što više olakšao boravak kod kuće, EXIT je preko svoje Facebook stranice pokrenuo i specijalni online EXIT TV program sa simboličnim početkom u 20:20h u okviru kojeg se premijerno emituju neki od najboljih nastupa u festivalskoj istoriji. Program je naišao na veliko interesovanje širom sveta, a od svih premijera, posebno se ističe snimak istorijskog nastupa zatvaranja festivala 2009. godine kada su na prepunoj Dance Areni nastupali Carl Cox i Green Velvet koji je do sada pogledalo gotovo milion ljudi, kao i prenos karantinskog nastupa Dejvida Gete iz Majamija sa gledanošću od preko 10 miliona ljudi širom sveta! Uskoro stiže još premijernih nastupa koji će biti najavljeni u narednom periodu.
Promo tekst