Uspeh Klasičnu muziku sam oduvek slušao i oduvek sam želeo da postanem dirigent, kaže ovaj rođeni Beograđanin koji na važnoj funkciji nasleđuje Dominika Majera
Rođeni Beograđanin Bogdan Roščić od 1. jula preuzeće dužnost direktora Bečke državne opere, jedne od najstarijih i najuglednijih operskih kuća u svetu.
On je u nedelju veče predstavio svoj program i otkrio planove za novu sezonu. - Bečka državna opera je tu da bi bila izvanredna - poručio je Roščić gostujući na Trećem programu javnog servisa ORF.
Na mestu direktora Bečke opere on će zameniti Dominika Majera, koji odlazi u milansku Skalu.
Za mnoge poznavaoce austrijske muzičke scene izbor ovog menadžera na ovako važnu funkciju je šok, ali je srpski umetnik polako iz popularne muzike gradio sebi put u svet klasične muzike. - Oduvek sam želeo da postanem dirigent. Privatno sam uvek slušao klasičnu muziku, najradije dok peglam - objašnjavao je u jednom intervjuu svoj put do zvezda.
Bogdan Roščić je rođen u Beogradu 1964. Njegov otac Zvonimir bio je maksilofacijalni hirurg, a mama Lola (rođena Knežević, Radovan Zogović ujak) anesteziolog. Bogdanov deda Ante Roščić je došao iz Podgore (Makarska) kao inženjer u „Trepču“, ostao u Kosovskoj Mitrovici, zaljubio se, oženio i prešao u pravoslavlje.
Sredinom sedamdesetih Roščići se sele za Linc, gde je Bogdan završio gimnaziju. Na Bečkom univerzitetu je studirao filozofiju i muzikologiju, 1989. doktorirao s temom „Društvena teorija Teodora Adorna kao kritička teorija subjekta“. Kratko je radio kao novinar i pop-kritičar u muzičkom resoru austrijskih dnevnih novina Prese i Kurir, gde je mnoge osvojio (i isto toliko protiv sebe podigao!) duhovitim izveštajima koji su gazili po dostojanstvu muzič ke kritike kao medijske forme.
Njegova biografija je veoma provokativna. Privatno je slušao i Ramonse i nosio majicu s natpisom kao pravi fan, a na posao je odlazilo u odelu.
Nakon Kurira prelazi na državnu radio-stanicu Oe3, gde je 1996. postao i šef stanice. Za njegovo vreme Oe3 je izgradio imidž vodeće stanice, a Roščić je stavio fokus na pop muziku i zabavni format. Nakon toga, on je prešao u „Juniverzal mjuzik“, pa se preselio u Hamburg 2003. kako bi vodio „Dojč e gramofon“, a 2006. ga je poslovni put odveo u London u izdavačku kuću „Deka“, da bi tri godine kasnije postao šef za klasičnu muziku u „Soniju“ u Njujorku.
Priredio Ljubomir Radanov
Foto: Profimedia