Odgovorno: Iako je većini kompanija tokom vanrednog stanja poslovanje ugroženo, to ih nije sprečilo da misle na druge i pokažu empatiju davanjem donacija
U danima najvećeg izazova ne samo za Srbiju, već za celu planetu, solidarnost, briga o drugima i altruizam dobili su posebnu težinu i značaj.
U toj humanoj misiji borbe za svaki život, osim države, ključnu ulogu imaju i velike privatne kompanije koje su se i ranije isticale brigom o zajednici i društvenoj odgovornosti. Sada je više nego ikad osećaj zajedništva i filantropije potreban, a društveno odgovorno poslovanje kompanija postalo je još važnije nego ranije, jer takvom praksom, osim što pomažu ugroženima, takođe podstiču i međusobnu solidarnost.
Važna poruka
Uprkos činjenici da je mnogima ugroženo poslovanje, kompanije su čim je proglašena epidemija na teritoriji Srbije počele da nude pomoć, svesne postojanja i onih ljudi koji su ugroženiji od ostalih. Te kompanije postale su tako heroji našeg društva, jer su zahvaljući njihovim donacijama kupljeni mnogi respiratori, zaštitna oprema i hrana za one kojima je najpotrebnija. Nastojeći da na taj način deo ostvarenog profita vrate široj zajednici, šalju važnu poruku - ne samo što pomažu u materijalnom smislu, već i pokazuju empatiju prema drugima i da je važno da mislimo jedni na druge.
Altruizam ruku podruku sa profitom
Tako su mnoge od njih nakon početnog prilagođavanja na novonastalu situaciju i usklađivanja svog poslovanja, vodeći računa da od koronavirusa zaštite svoje klijente i potrošače, ali i zaposlene, počeli da upućuju donacije.
S druge strane, podaci govore i da samo odgovorne kompanije mogu biti i dugoročno uspešne. Ili, drugačije rečeno, da altruizam i solidarnost idu ruku podruku sa profitom. Pružanje sigurnosti i oslonca osobama koje su socijalno najugroženije, misija je u čiji centar treba da postavimo naše sugrađane koji su najteže pogođeni. Na stranicama koje slede pročitajte koje firme tu misiju uveliko ostvaruju, jer one su upravo heroji našeg društva.
Kurir.rs/ Jelena Vukić Foto: Kurir