Vredna

TATJANA MANDIĆ ZA KURIR O REŽIJI NUŠIĆA: Riječka Ministarka bez travestije!

Foto: Marina Lopičić

Hit u najavi Olivera Baljak će s ovom predstavom proslaviti četiri decenije rada, ona izvrsno igra Živku Popović. Ceo koncept nema veze s komadom u „Buhi“, kaže rediteljka

„Gospođa ministarka“, delo najznačajnijeg srpskog komediografa 20. veka Branislava Nušića, biće prva premijera nakon korone u Hrvatskom narodnom kazalištu u Rijeci.

Čuveni komad drugi put će u karijeri režirati Tatjana Mandić Rigonat, a glavnu ulogu tumači prvakinja pozorišta Olivera Baljak.

- Olivera će s ovom predstavom proslaviti 40 godina rada, ona izvrsno igra Živku Popović. Ceo koncept nema veze s „Ministarkom“ koju sam radila u pozorištu „Boško Buha“, biće to heteroseksualno i totalno drugačije - kaže Tanja u izjavi za Kurir.

„Gospođa ministarka“ je priča o ženi političara koja mora na brzinu da usvoji obrasce ponašanja i način života visokog društva nakon što joj suprug postane ministar u vladi. Premijera se očekuje za nešto više od mesec dana.

Foto: Privatna Arhiva
foto: Privatna Arhiva

- Nušićeva „Ministarka“ je kao narodna pesma, svi je napamet znaju ili misle da znaju o čemu je u tom tekstu reč. Nušićeve replike odavno su deo našega svakodnevnog govora. Kada želimo da što kraće definišemo neku pojavu ili čoveka u svoj njihovoj punoći i sočnosti, često kažemo: „Ma, ovo je kao iz Nušića!“ Iskreno, razmišljala sam kako da, kao dramaturg, oslobodim sebi prostor kao reditelju, ukratko, štrihovala sam tekst da bi mogao da prodiše u svoj svojoj humornoj i zastrašujućoj dimenziji, a da ostane jasan zaplet. Vlast je velika tema celokupnog Nušićevog dela. Pisao je „Ministarku“ u vreme stvaranja građanske klase, u okolnostima buržoaskog klasnog društva, devijantnog i iščašenog, poput ovog danas. I taj osećaj da je vreme stalo, da je ono onda i ovo danas isto, doveo me je do toga da poželim da neka meteorska kiša zauvek uništi Nušića kao našeg savremenika. Njegova komediografija dijagnoza je vremena u kome je živeo, ali i današnjeg. U tome je tragedija. Kontinuitet vlastohleplja, zloupotrebe položaja, svemoći birokratije, poltronstva... Čovek je i onda i sada samo sredstvo, ne cilj - objašnjava Tanja.

Rediteljka je već u Rijeci radila komad „Dabogda te majka rodila“ po tekstu Vedrane Rudan.

(Kurir.rs / Ljubomir Radanov / Foto:Marina Lopičić)