Svaki radni dan oblikuju zadaci. Možete da od njih odustanete ili da ih stalno menjate i ništa ne završite – ili možete da ih posmatrate kao deo višeg cilja do koga želite da stignete. Kako?
Pravljenje i izvršavanje radnih zadataka jeste ono što čini produktivnost. Istovremeno, upravo rad u skladu sa zadatkom najviše blokira svaku vašu želju da ga uradite.
Zato problemu pristupite drugačije.
Sve što radite deo je vašeg velikog plana. Istina, nije sve zanimljivo, a još manje zabavno.
Isto je kao kada ste se tokom školovanja (pre)često pitali: „Šta će meni…”, pa ipak uradili šta je od vas traženo. Okolnosti su sada drugačije, ali cilj je isti. Kako promeniti stav?
Vizuelizacija
Pokušajte s vizuelizacijom. Cilj – vaš cilj – jeste ono što priča i čini vašu priču. Govori odakle ste krenuli i koliko daleko stižete. Zato zamislite trenutak kada ste stigli do njega. Kako ćete se osećati? Šta ćete pomisliti? S kim ćete prvo podeliti radost? Sve to čini celokupan utisak kome stremite.
Gde se dogodila promena? Vrlo prosto – sve što radite prestaje da bude još jedna nametnuta obaveza, već postaje nova stepenica koja vodi ka vrhu. Zato što sada sagledavate zbirni ishod svih manjih dnevnih ili nedeljnih zadataka i obaveza.
Stavite sve na papir
Prvi korak može da bude upravo različito vođenje evidencije. Ne zapisujte samo ono što morate da uradite, već i kako se to uklapa u širu sliku. Na primer, današnji sastanak s agentom glumice u usponu zapravo je vaš prvi korak ka preuzimanju svih dužnosti zaduženog za odnose s javnošću filmskog festivala.
Ovaj pristup nije nov. Ričard Brenson tako funkcioniše od nastanka kompanije „Virdžin” (Virgin); Voren Bafet ide dalje i zapisuje prvo krajnji cilj, pa ga razlaže na dva ili tri ključna zadatka i taj zapis ima uz sebe dok ne ostvari sve.
Imajte širu sliku pred očima
Još jedan dokaz za to da su manji zadaci opterećujući jeste i rezultat istraživanja kompanije Linkedin iz 2017. godine. Rezultati pokazuju da čak 63% menadžera svakodnevno pravi liste dnevnih ili nedeljnih zadataka – ali samo 11% njih i izvrši sve što je namerilo. Kada ste koncentrisani samo na ono što se dešava sada, imaćete previše sitnih obaveza koje je često nemoguće ostvariti.
Psiholozi kažu isto. Sa manjim obavezama, jedino mislite kako da što pre obeležite da su završene. Ako svaku od njih smeštate u širu sliku, možete da vidite kako one utiču na ostvarenje krajnjeg poslovnog uspeha.
Šira slika ne zavisi od detalja i nema potrebe za gomilanjem obaveza, jer ako nešto i ne ostvarite danas, pronaći ćete vreme za to sutra. Nije svaki dan jednako produktivan i nema potrebe da insistirate na tome.
Neka spisak zadataka uključuje i ciljeve
Zato svaki dnevni spisak obaveza započnite krajnjim ciljem i zapišite ga. Onda dnevne obaveze uklopite u taj cilj. Zatim preuzmite inicijativu, ali i odgovornost. Potrudite se da svoju nameru ostvarite, ali budite spremni da se neispunjavanje ne odrazi konkretno na vas. Na kraju, šta god se dogodilo, ne odustajte.
Pokušajte već sutra. Probudite se, zapišite cilj, zamislite kako ćete se osećati kada se ostvari i napravite jasnu strategiju kako će taj dan uticati na konačno ostvarenje. Sada ste spremni.
Ako želite da postanete uspešni u poslu i kreirate karijeru kakvu ste sanjali, obuka za stratagijski i operativni menadžment je pravi izbor za vas.
(Promo - tekst / Foto:Promo)