VUČIĆ NA DELU AUTO-PUTA KOD TUNELA LAZ: Od BG do Užica za sat i 40! Nihao, ovako je predsednik pozdravio kineske radnike

Tanjug Printscreen
VUČIĆ NA DELU AUTO-PUTA KOD TUNELA LAZ: Od BG do Užica za sat i 40! Nihao, ovako je predsednik pozdravio kineske radnike Izvor: Youtube

POŽEGA - Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obišao je danas, posle svečanog otvaranja Budimke u Požegi, radove na auto-putu E-763, na deonici Preljina - Požega i tunel "Laz".

Vučić je istakao da je ovo jedan od najdužih tunela u Srbiji - 2.850 metara, koji probija planinu Jelicu. Izuzetno težak koji će mnogo značiti čitavom Zlatiborskom okrugu i zapadnoj Srbiji, što znači da će se od Beograda do Užica stizati za sat i 40 minuta!

- Ibarska nam je bukvalno bila put smrti zato je značajna svaka nova deonica - dodao je Vučić.

- Divno izgleda, ovo će za sada biti najduži tunel u Srbiji!, objavio je Vučić na svom zvaničnom Instagram profilu.

Vučić kaže da će taj auto-put mnogo značiti svim ljudima u zlatiborskom i moravičkom okrugu, kao i celoj Srbiji, pošto će ga građani koristiti kada putuju ka Zlatiboru i Crnoj Gori. "Značiće puno čitavoj Zapadnoj Srbiji. Mislim da ovo niko nije očekivao, niti sanjao", dodao je Vučić. Takođe, preneo je novinarima tokom obilaska da su mu Kinezi obećali da će sve završiti do kraja sledeće godine.

Vučić je rekao da je kineska kompanija CCCC, koja izvodi radove, jedna od najboljih na svetu i da do sada nije viđeno u našoj zemlji da se na takvom mestu pravi tunel. "Ovo vam je najbolja referenca", poručio je Vučić kineskom izvođaču.

Tunel Laz ide kroz planinu Jelicu i biće najduži tunel u Srbiji. Takođe, u blizini Lučana se gradi i tunel Munjino brdo od 2.800 metara. Deonica Preljina - Požega je duga 30,9 kilometara na trasi Koridora 11, prema granici sa Crnom Gorom. Skoro trećinu trase od 30,93 kilometara na budućem auto-putu od Preljine do Požege, činiće mostovi i tuneli.

Izvodac radova na ovoj deonici, koja je nastavak projekta izgradnje autoputa Beograd - Južni Jadran ukupne dužine 258 kilometara, je kineska kompanija CCCC (China Communications construction company).

Pored ova dva velika tunela, gradice se i tunel Trbušani od oko 300 metara dužine, 35 mostova ukupne dužine 5.196 metara, četiri nadvožnjaka ukupne dužine 592 metra, zatim skoro dva miliona kubnih metara nasipa, izgradnja kompletne saobraćajne petlje Pakovraća koja će omoguciti rasterećenje postojeće obilaznice oko Čačka, dok će na celoj trasi biti tri saobraćajne petlje.

Rok za izvođenje radova je 36 meseci, a vrednost radova je 450 miliona evra. Autoput Preljina - Požega je podeljen na tri manje deonice. Od Preljine do Prijevora duž reke Čemernice i malim delom pored Zapadne Morave, u dužini do 8,27 kilometara. Zatim od Prijevora do Lučana bi trebalo uraditi 15,51 kilometar i izgraditi 20 mostova koji će biti duži od tri kilometra. Treća poddeonica, od Lučana do Požege, protezaće se na sedam kilometara i na njoj bi trebalo da budu izgradena tri mosta, tunel dug 2.040 metara, petlja u Lucanima i most preko reke Bjelice.

Auto-put od Preljine do Požege ima veliki značaj za povezivanje Srbije i regiona, jer predstavlja nastavak Koridora 11 ka granici sa Crnom Gorom, ali je i deo budućeg auto-puta Beograd - Sarajevo, pošto od Požege preostaje da se izgradi još oko 60 kilometara do granice sa BiH. Deonica Preljina - Požega će povezati Čačak, Lučane i Požege i dva okruga - Moravički i Zlatiborski i važan je ne samo za brži razvoj tog dela Srbije, vec i za regionalno povezivanje. Kod Čačka će se Moravskim koridorom povezati Koridor 11 i Koridor 10. Planirana je i gradnja deonice Koridora 11 od Požege do Boljara na granici sa Crnom Gorom, u dužini od 107 kilometara.

(Kurir.rs)